تبریز میزبان نشست آسیایی صنایع دستی در اردیبهشت‌ماه ۹۵ است

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
تبریز میزبان نشست آسیایی صنایع دستی در اردیبهشت‌ماه ۹۵ است

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تبریز میزبان نشست آسیایی صنایع دستی در اردیبهشت‌ماه ۹۵ است.

«بهمن نامورمطلق» معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با حضور در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی بیان کرد:

همان‌طوری که در جشن فرش همزمان با ۱۴ مهرماه سال ۹۴ در تبریز مطرح شد، عنوان شهر جهانی بافت فرش به مدت یکسال به تبریز تعلق یافته است و در صورتی که زیرساخت‌های مورد نظر همچون موزه ملی فرش، بانک و بورس جهانی وجود نداشته باشد این عنوان پس گرفته می‌شود.

وی ادامه داد که با همراهی شهرداری تبریز نخستین حراج جهانی فرش سال آینده در تبریز اتفاق خواهد افتاد و براساس گفته‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان موزه فرش پیشرفت قابل توجهی داشته است و در صورت همراهی سایر سازمان‌ها و شهرداری تبریز به زودی شاهد افتتاح این موزه خواهیم بود که امیدواریم این عنوان برای تبریز حفظ شود.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت رخدادهای جهانی یادآور شد که سال گذشته چند عنوان جهانی برای تبریز کسب شد که این عناوین می‌تواند تبریز را دوباره به جایگاه واقعی‌اش در سطح جهان بازگرداند، لذا باید تلاش کنیم تا توجه جهانیان را به سمت تبریز جلب کرده و از این عناوین جهانی به نحو احسن استفاده کنیم.

به گفته نامورمطلق در اردیبشهت‌ماه ۹۵، تبریز میزبان بزرگ‌ترین نشست آسیایی صنایع دستی خواهد بود که این رخداد جهانی می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری تبریز را به سران کشورهای آسیایی معرفی کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه