برگزاری جشن باستانی نوروز در بارسلون اسپانیا

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
برگزاری جشن باستانی نوروز در بارسلون اسپانیا

جشن باستانی نوروز به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و با همکاری خانه آسیا و انجمن فرهنگی هنری فردوسی، در محل مرکز فرهنگی سدتا شهر بارسلون برگزار گردید.

در مراسم جشن باستانی نوروز که در محل مرکز فرهنگی سدتا شهر بارسلون برگزار گردید، بیش از ۳۰۰ نفر از ایرانیان مقیم بارسلون و اسپانیایی های علاقه‌مند حضور داشتند. پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، طی سخنانی ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی سرشار از موفقیت و شادکامی برای هموطنان ایرانی و دوستان اسپانیایی بیان کرد:

نوروز یک جشن باستانی ایرانی است که برگزاری آن هم‌زمان با جشن میلاد طبیعت، نشان از حسن سلیقه نیاکان ما دارد.

وی گفت که این انتخاب نیک با حسن استقبال اقوام و ملت‌های دیگر نیز روبه‌رو شده است. این جشن بزرگ که موضوع آن رویش دوباره، عشق و محبت و زدودن کینه‌ها و پاک کردن پلشتی‌ها است با وجود ریشه‌ای که قبل از اسلام دارد، اما پس از گرویدن ایرانیان به اسلام نیز به نیکی گرامی داشته شده است.

وی درپایان ضمن ارزیابی افقی خوب و روشن در سال ۹۵، بیان داشت که انشاالله، میوه شیرین صبر و استقامت و دستاورد این پیروزی و موفقیت‌ها ، در سال ۹۵ نصیب ملت ایران خواهد شد.

در ادامه ، گروه موسیقی سنتی «گفت‌وگو» که مرکب از تعدادی هنرمندان ایرانی مقیم بارسلون بود به اجرای برنامه پرداختند. این گروه با اجرای قطعاتی زیبا از موسیقی سنتی ایرانی، لحظات خوشی را برای حاضران فراهم کردند که با استقبال و تشویق مستمر حضار مواجه شد.

در پایان هم از شرکت کنندگان در مراسم پذیرایی به عمل آمد.

نکته شایان توجه در این مراسم ، توزیع بروشورهایی در خصوص نوروز به زبان اسپانیایی بود که توسط رایزنی فرهنگی صورت گرفت. همچنین تقویم سال نو شمسی نیز بین ایرانیان حاضر در جلسه اهدا گردید.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه