تماشا کنید: نمایش سقوط پهپاد از بالای برج خلیفه دبی

محمد اخلاقی | دوشنبه, ۲۹ مرداد ۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

نماهای شگفت‌انگیز شهر دبی را که با پهپاد تصویر برداری شده است تماشا کنید. در این ویدیو از قالب‌های رایج تصویربرداری فاصله گرفته شده و دبی از نمایی جدید نمایش داده می‌شود.

تصویر برداری از نمایی باز همیشه مورد علاقه‌ی بسیاری از تصویر برداران بوده است. شاید در گذشته این امکان برای همه فراهم نبود؛ اما امروزه با پهپادها می‌توان چنین تصاویری را شکار کرد. مدتی است که استفاده از پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین (drone) رایج شده است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت پهپادها برای مصارف شخصی کرده‌اند. حتی در کشور عزیزمان ایران، ویدئو کلیپ‌های زیبایی از بناهای تاریخی توسط این پرنده‌های تازه وارد ثبت شده است.

تیم تصویر برداری BlackSheep تلاش کرده است تا از قالب‌های رایج تصویربرداری با پهپاد فاصله گرفته و تجربه‌ی جدیدی را رقم بزند. این تیم با پهپاد مخصوص تصویربرداری مسابقات تلاش کرده است تا از تمامی بناهای معروف دبی تصویری تهیه کند. تفاوت فیلم زیر با دیگر فیلم‌های رایج در این است که سقوط از ارتفاع را شبیه‌سازی می‌کند. در واقع در این ویدئو پهپاد ابتدا تا بالای هر برج پرواز می‌کند، سپس از ارتفاع زیاد با سرعت رو به پایین سقوط می‌کند. امیدواریم از تماشای این نمای هیجان انگیز از دبی و برج خلیفه لذت ببرید.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع gizmodo

دیدگاه