نمایشگاه «از کاوه تا کاوه» در پیشخوان نوروزی آرامگاه فردوسی برگزار می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
نمایشگاه «از کاوه تا کاوه» در پیشخوان نوروزی آرامگاه فردوسی برگزار می شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت که نمایشگاه فرهنگی و هنری «از کاوه تا کاوه»، نوروز ۱۳۹۵ در پیشخوان آرامگاه حماسه‌سرای توس، حکیم ابوالقاسم فردوسی، پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران نوروزی خواهد بود.

نمایشگاه فرهنگی و هنری «از کاوه تا کاوه» که با همکاری مرکز فرهنگی و اجتماعی الهیه وابسته به سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس برپا می‌شود، به‌مدت ۱۰ روز در این مکان پذیرای گردشگران نوروز و بازدیدکنندگان از آرامگاه احیاگر زبان فارسی خواهد بود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی منظر تاریخی و فرهنگی توس در این زمینه گفت که مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این نمایشگاه شاهنامه‌خوانی، نقالی و اجرای نمایشنامه و تئاترهای حماسی و اساطیری، اجرا و آموزش بازی‌های بومی و محلی خراسان و برپایی غرفه کودک و شاهنامه است.

«احسان زهره وندی» افزود که هدف از برپایی این نمایشگاه افزایش ماندگاری گردشگران نوروزی و جلب رضایت اهالی منطقه از طریق ایجاد جذابیت‌های بصری و فرهنگی و تفریحی و نشان دادن و وانمودن پیوند ناگسستنی موجود در سیر تاریخ ایران زمین است.

وی اضافه کرد که تلاش شده در این طرح که «از کاوه تا کاوه» نام‌گذاری شده، با ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری و محتوای هدفمند و ارزشی، پیوند زیبا و دلنشین موجود بین تاریخ اساطیری ایران (کاوه آهنگر) و رشادت‌های جوانان برومند ایران در عصر حاضر، همچون سردار شهید محمود کاوه، به شیوه‌ای نغز و هنرمندانه پیشکش مشتاقان دیدار از دیار فرزانه توس شود.

بر اساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت گرفته، نمایشگاه فرهنگی و هنری «از کاوه تا کاوه» از سوم تا دوازدهم فروردین ۱۳۹۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۳ پذیرای بازدید‌کنندگان خواهد بود.

آرامگاه فردوسی در مشهد با میلیونها بازدید‌کننده هر سال رتبه نخست استان را به‌عنوان پربازدیدکننده‌ترین اثر تاریخی این خطه دارد.

تاکنون تعداد یک هزار و ۴۹۸ اثر تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه