راهنمای سفر به آرهوس

اگر دانمارک مقصد گردشگری شما است، حتما سری به آرهوس بزنید. آرامش منحصربه‌فرد و جاهای دیدنی آرهوس خاطره‌ای خوش در ذهن شما به‌ جای خواهند گذاشت. در ادامه با کجارو همراه باشید تا اطلاعاتی جامع در خصوص این شهر در اختیارتان قرار گیرد.

آرهوس را بیشتر بشناسید:

درباره آرهوس

هزینه‌ های سفر به آرهوس

جاهای دیدنی آرهوس

درباره آرهوس

چشم‌اندازی از آرهوس

عکس از lonelyplanet (عکاس: نامشخص)

آرهوس شهر دانشگاهی دانمارک و در استان یوتلاند در غرب دانمارک است. از آنجایی که آرهوس شهری کوچک است، کار‌های زیادی نمی‌توان در اینجا انجام داد، اما ویژگی منحصربه‌فرد آن، آرامش شهر است. در این شهر پارک‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید ساعت‌ها در آن‌ها گردش کنید. پارک نزدیک دانشگاه، بسیار زیبا و آرام است. موسیقی نیز جزئی از شهر است و به خاطر وجود دانشگاه، غذا ارزان است. در این شهر چند کلیسای قدیمی و موزه وجود دارند که در خلال گشت‌وگذار در پارک‌ها، شما را سرگرم خواهند کرد. آرهوس در تضادی جالب با کپنهاگ است. 

هزینه‌ های سفر به آرهوس

هزینه‌ هتل‌ها

هتل Cabinn Aarhus

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ هاستل‌ها ۲۰۰ کرون (۳۰ دلار) برای هر شب از اقامت است. کرایه‌ اتاق‌های خصوصی دو تخته نیز، نزدیک به ۱۰۵۰ کرون (۱۵۷ دلار) می‌شود. 

هزینه‌ غذا

رستوران‌های آرهوس

عکس از وب‌سایت madklubben.dk (عکاس: نامشخص)

اگر قصد غذا خوردن در رستوران را دارید، برای یک غذای معمولی بین ۶۰ تا ۹۵ کرون باید بپردازید. هزینه‌ خواروبار برای یک هفته نزدیک به ۲۷۵ کرون خواهد شد. به‌دلیل اینکه اینجا شهری دانشجویی است، غذا‌ی ارزان در سراسر شهر زیاد است. به همین دلیل آرهوس یکی از بهترین شهر‌ها برای غذا خوردن است. رستوران‌های کنار کانال‌های آب در مرکز شهر، گران هستند.

هزینه‌‌ حمل و نقل

هزینه‌‌ حمل و نقل آرهوس

عکس از وب‌سایت railway-news.com (عکاس: Lav Ulv)

هزینه‌ سفر‌های درون کشوری (از کپنهاگ تا یوتلاند) با قطار حدود ۴۴۵ کرون است. کرایه‌ قطار‌ها و اتوبوس‌های محلی نیز بسته به مسیر بین ۲۰ تا ۴۰ کرون است. 

جاهای دیدنی آرهوس

قلعه‌ کلاسهلم (Clausholm Castle)

قلعه‌ کلاسهلم آرهوس

عکس از وب‌سایت visitaarhus.com (عکاس: نامشخص)

این قلعه در اواخر سال ۱۶۹۰ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های سبک باروک (سبک معماری رایج در اروپا در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی) در دانمارک به شمار می‌رود. اتاق‌های این قلعه عموما بدون تغییر مانده‌اند. حتما از این قلعه دیدن کنید و عمارت بسیار باشکوه آن را ببینید. 

موزه‌ هنر آرهوس

موزه‌ هنر آرهوس

عکس از وب‌سایت visitdenmark.nl (عکاس: Anders Trærup)

این موزه کلکسیونی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های دانمارکی است که قدمت آن‌ها به سال ۱۷۵۰ میلادی می‌رسد. در این موزه انواع مختلفی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و طرح‌های هنری وجود دارد. بازدید از این موزه بعد‌از‌ظهر خوبی را برای شما فراهم می‌آورد. 

شیشه‌گری بیلو دوس (Bülow Duus)

شیشه گری در آرهوس

گارگاه و مغازه‌ شیشه‌گری بیلو دوس هم بهترین مکان‌ برای خرید اجناس زیبای بلوری و هم مکان دیدنی بسیار زیبایی است. در این شیشه‌گری هنرمندان در کوره‌های بزرگ در شیشه‌ها می‌دمند و البته از هم‌صحبتی با بازدیدکنندگان بسیار  خوشحال شده و با روی باز به سوالاتشان جواب می‌دهند. با بازدید از اینجا تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.   

پارک آهوی کوهی

پارک آهوی کوهی در آرهوس

عکس از unsplash (عکاس: Tobias)

دویاهیون (Dyrehaven) که به‌عنوان پارک آهوی کوهی نیز شناخته می‌شود، مکان بسیار زیبا و جالبی برای دیدن حیوانات مختلف مانند آهو‌، گوزن ژاپنی و خوک وحشی است. پیاده‌روی از مرکز شهر تا این پارک می‌تواند تجربه‌ای جالب و هیجان‌انگیز محسوب شود، زیرا انواع گیاهان و حیوانات را خواهید دید.

تئاتر السینور (Helsingor)

تئاتر السینور آرهوس

عکس از وب‌سایت visitdenmark.nl (عکاس: نامشخص)

قدیمی‌ترین تئاتر  دانمارک است و در تابستان اجرا‌های مختلفی دارد. 

گردش در آرهوس

بندرهای آرهوس

عکس از unsplash (عکاس: Hasan Mahmud)

توری سه ساعته که شما را به گردش در  خلیج‌ها، بندر قایق‌رانی کلووی (Kalovig)، از شمال به‌سمت عمارت اربابی وسنیسگارد (Vosnaesgard) و از جنوب به روستا‌های جذاب و قدیمی می‌برد.

لگولند (Legoland)

لگولند آرهوس

عکس از وب‌سایت getyourguide.com (عکاس: نامشخص)

شهری بزرگ که از لگو‌ها ساخته شده‌ و مکان جذابی است که هر‌ کس باید آنجا را ببیند. آرهوس نقطه‌ آغاز لگو‌هاست. لگو‌ها را اولین بار یک نجار طراحی کردند. در این پارک برای نشان دادن صحنه‌های مختلف از سراسر جهان، از بیش از ۴۰ میلیون لگو استفاده شده‌ است. در این پارک چیز‌های زیادی برای دیدن و شنیدن وجود دارد. هیچ‌گاه و در هیچ سنی برای رفتن به لگولند پیر نیستید و اگر فرزند دارید، این پارک مکان مناسبی برای تفریح و گردش آن‌ها خواهد بود.

فستیوال آرهوس

این فستیوال که از ۲۶ اوت تا ۴ سپتامبر برگزار می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی در اسکاندیناوی محسوب می‌شود. نمایش بی‌نظیری از هنرمندان محلی، ملی و بین‌المللی است. در طول این فستیوال هنر و انواع تفریح‌ها در جای‌جای شهر دیده می‌شود.

گردش در پارک تیوولی فریهیدن (Tivoli Friheden)

پارک تیوولی فریهیدن در آرهوس

عکس از وب‌سایت visitdenmark.nl (عکاس: Tivoli Friheden)

این پارک زیبا و شگفت‌انگیز در میان جنگلی زیبا قرار گرفته است. عموما در این پارک نمایشگاه‌های هنری و کنسرت‌ها برگزار می‌شوند. همچنین در این پارک دلقک‌ها، انواع بازی‌ها، رستوران‌ها و تئاتری رو‌باز وجود دارند. 

قدم زدن در شهر قدیمی دین گمل بوی (Den Gamle By)

شهر قدیمی دین گمل بوی در آرهوس دانمارک

شهر قدیمی که نام دانمارکی آن دین گمل بوی است، متشکل از ۷۵ ساختمان قدیمی از قرن ۱۶ تا ۲۰ میلادی است که به‌عنوان موزه‌ای رو‌باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مغازه‌ها و رستوران‌های اینجا، خصوصا انواع تاریخی آن‌ها، حتما دیدن کنید.

بازدید از کلیسای جامع آرهوس

کلیسای جامع ارهوس

قدمت تاریخی این موزه به قرن ۱۲ میلادی می‌رسد. این کلیسا بزرگترین و بلندترین کلیسای جامع دانمارک است.

بازدیدی تاریخی از شهر 

از موزه‌ موسگ‌آرد (Moesgaard Museum) تا ساحل مکان‌های تاریخی مختلفی وجود دارند. از خانه‌های وایکینگی بازسازی شده، مکان‌های مقدس و دیگر قسمت‌ها دیدن کنید.

نویسنده: نیلوفر دوشیری

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای دانمارک بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map