تماشا کنید: چگونه یک پشه خون را از رگ ها می مکد!

شایان شفایی | چهار شنبه, ۴ فروردین ۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

پشه‌ها، حشراتی موذی که تا به حال همه ما نیش آن‌ها را چشیده‌ایم و با خارش ناشی از نیش این جانوران آشنایی داریم! اما آیا تا به حال با خود فکر کرده‌اید که پشه‌ها به چه صورت خون را از رگ‌ها مکیده و بیرون می‌کشند؟ برای یافتن پاسخ این سوال با کجارو همراه باشید.

اصولا پشه‌ها به منظور استفاده از پروتئین موجود در خون نیش می‌زنند و از پروتئین به دست آمده برای تخم‌ریزی استفاده می‌کنند. در واقع وجود پروتئین برای تخم پشه الزامی است. جالب است بدانید که تنها پشه‌های ماده نیش می‌زنند.

در ویدئو پیش رو خواهید دید که یک پشه چگونه خون را از رگ‌ها بیرون می‌کشد. این حشره در ابتدا خرطوم یا همان نیش خود را وارد پوست می‌کند. سپس ویدئو یک تصویر نزدیک از خرطوم را نشان می‌دهد که در جست‌وجوی رگ است. پس از اینکه پشه رگ موردنظر را می‌یابد، خرطوم را به درون رگ وارد می‌کند و جلوی مسیر عبور خون را می‌گیرد و سپس خون را به درون بدن دوکی شکل خود می‌کشد.
به احتمال بسیار زیاد هنگامی که دوربین به عقب بازگشته و پشه را می‎بینیم، با خود خواهیدگفت که این ویدئو بسیار کسل‌کننده است و از خود خواهیدپرسید که چرا اتفاق خاصی نمی‌افتد؟ اما به دقت به بدن حشره نگاه کنید. متوجه خواهید شد که خون آرام آرام وارد بدن او شده و در گوشه‌ای جمع می‌شود. برای اثبات این موضوع تنها کافیست به تفاوت دو عکس پایین نگاه کنید. تفاوت زمانی این دو عکس تنها یک دقیقه است و این حجم خون تنها در یک دقیقه وارد بدن حشره می‌شود:

پشه

پشه

در ادامه با ویدئو کامل همراه باشید:

در انتها تنها می‌توانیم به شما توصیه کنیم که از اسپری و مواد دور کننده حشرات استفاده کنید چراکه بعضی از همین حشرات موذی ممکن است عامل یک بیماری باشند.

مطالب مرتبط:

منبع atlasobscura

دیدگاه