ورود گردشگران به مصر ۵/۶ درصد کاهش یافت

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
ورود گردشگران به مصر ۵/۶ درصد کاهش یافت

جدیدترین آمارها از گردشگری کشور مصر حاکی از کاهش ۵/۶ درصدی حضور گردشگران خارجی در این کشور طی سال ۲۰۱۵ میلادی است.

 آژانس مرکزی بسیج و آمار عمومی مصر اعلام کرد تعداد گردشگران ورودی به این کشور در سال ۲۰‍۱۵ میلادی با کاهش ۵/۶ درصدی از ۹/۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ به ۹/۳ میلیون نفر کاهش یافته است.

صنعت گردشگری مصر از سال ۲۰۱۱ و با اعتراض‌های ضد دولتی در این کشور نزول قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد و مصری‌ها که پیش از آن سالانه پذیرای ۱۵ میلیون گردشگر بودند، در سال ۲۰۱۴ میلادی ۹/۹ میلیون نفر گردشگر خارجی داشتند و ادامه این روند نزولی تعداد گردشگران را در سال ۲۰۱۵ به ۹/۳ نفر کاهش داده است.

براسا ساین گزارش ،‌ ۳۷/۷ درصد از گردشگران خارجی مصر در سال ۲۰۱۵ را توریست‌هایی از اروپای شرقی‌، ۳۵/۱ درصد از اروپای غربی و ۱۵/۲ درصد از خاورمیانه تشکیل می‌دادند.

همچنین مجموع اقامت گردشگران مصر در سال گذشته میلادی ۸۴/۱ میلیون نفر در شب بود که این رقم نیز بیانگر کاهش ۱۲/۵ درصدی در قیاس با ۹۷/۳ میلیون شب نفر در سال ۲۰۱۴ است.

در این میان گردشگران اروپایی شرقی ۳۹ درصد، گردشگران اروپایی غربی ۳۵/۲ درصد و گردشگران خاورمیانه ۱۶/۷ درصد از مجموع ۸۴/۱ میلیون نفر در شب اقامت گردشگران خارجی مصر در سال ۲۰۱۵ را تشکیل می‌دهند.

از سویی دیگر تعداد گردشگران عرب در مصر با ۶/۷ درصد افزایش از ۱/۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۴ به ۱/۷ میلیون نفر افزایش یافته که این گردشگران روی هم رفته ۱۸/۶ درصد از کل گردشگران این کشور تاریخی را تشکیل می‌دهند.

گرچه تعداد گردشگران عرب در مصر در سال ۲۰۱۵ افزایش داشته است اما میزان اقامت ۱۹ میلیون شب نفر آنها در سال ۲۰۱۴ به ۱۶/۵ میلیون شب نفر نزول یافته که حاکی از کاهش ۱۱/۵ درصدی است.

متوسط اقامت گردشگران در سال ۲۰۱۵ میلادی ۹/۱ شب بوده است این در حالی است که در آمار و ارقام سال ۲۰۱۴ میلادی این عدد ۱۰/۲ شب بود.

گردشگری مصر در سال ۲۰۱۶ میلادی نیز حال و روز خوشی ندارد و پس از ماجرای سقوط هواپیما در صحرای سینا که به کشته شدن ۲۲۴ گردشگر روسی در ماه اکتبر ۲۰۱۵ انجامید، روس‌ها مهمترین منبع اصلی گرشگران خارجی مصر تمامی پرواز‌های مسافربری خود را به این کشور متوقف کردند و گردشگران بسیاری دیگر از کشورها نیز به سبب مسائل امنیتی چندان رغبتی به بازدید از مصر ندارند.

پیش از این مقامات گردشگری مصر از زیان فلج‌کننده ماهانه ۲۵۰ میلیون دلاری صنعت گردشگری این کشور پس از سقوط هواپیمای روسی خبر دادند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه