مدارس تهران تعطیلات نوروز پذیرای ۳۵ هزار فرهنگی کشور

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
مدارس تهران تعطیلات نوروز پذیرای ۳۵ هزار فرهنگی کشور

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: مدارس پایتخت برای اسکان ۳۵ هزار نفر از فرهنگیان کشور به عنوان گردشگر نوروزی آمادگی دارند و ۲۲ مدرسه نیز با هماهنگی شهرداری و ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی برای اقامت سایر گردشگران آماده شده است.

«غلامحسین آرام» در پایان نشست خدمات اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان تهران گفت که ستاد اسکان شهرستان فعال است و در ۲۲ منطقه شهر تهران پیش‌بینی‌های لازم از سوی اداره کل آموزش و پرورش و شهرداری پایتخت برای اقامت گردشگران انجام شده است.

معاون فرماندار تهران تصریح کرد که حدود ۱۴ هزار تخت، تنها برای اقامت گردشگران در هتل‌های تهران پیش‌بینی شده و نیز تعداد قابل توجهی از بوستان‌ها و کمپ‌های موقت برای اسکان مسافران نوروزی در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته شده است.

آرام گفت که سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار گردشگر در ایام نوروز در اماکن اقامتی دائم و موقت پایتخت از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مدارس و کمپ‌ها اسکان داشتند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در ایام نوروز پیش رو خدمات مطلوبی به گردشگران شهر تهران از سوی دستگاه‌های اجرایی ارائه شود، اظهار کرد:

دستگاه‌های خدماتی و شهرداری تهران با تمام امکانات و توان خود برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تسهیل سفر گردشگران به پایتخت انجام داده‌اند.

معاون فرماندار تهران از برنامه‌ریزی برای فعالیت بیشتر پلیس‌های تخصصی پایتخت در روزهای پایانی سال بخصوص پنجشنبه و جمعه آخر سال خبر داد و گفت که پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در تسهیل تردد شهروندان تهرانی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی کرده است.

آرام با اشاره به فعالیت حدود ۶۰ موزه دولتی و خصوصی در شهر تهران افزود که از این تعداد ۹ موزه دولتی و بقیه خصوصی هستند و با توجه به دیدار شمار زیادی از گردشگران نوروزی از موزه‌های تهران، هماهنگی‌های لازم برای ارائه تخفیف ۵۰ درصدی موزه‌های دولتی پایتخت در این ایام انجام شده است. هماهنگی با موزه‌های خصوصی برای ارائه تخفیف به بازدیدکنندگان نوروزی نیز در حال انجام است.

آرام همچنین از ایجاد ۹ ایستگاه گردشگری در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران برای ارائه راهنمایی و خدمات لازم به مسافران نوروزی خبر داد و گفت:

شرکت‌های امداد خودرو، سازمان پایان‌های شهرداری و اداره کل حمل و نقل استان تهران از آمادگی کافی برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی برخوردارند.

معاون فرماندار تهران با اشاره به حجم گسترده مسافران عبوری از شهر تهران گفت که روزانه تنها در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی تهران ورود و خروج ۳۰ هزار مسافر ثبت می‌شود.

وی به وجود چهار پایانه جنوب، شرق، غرب و بیهقی در شهر تهران اشاره کرد و افزود که سال گذشته تنها در ایام نوروز تردد ۱۰ میلیون مسافر از این پایانه‌ها ثبت شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه