اعلام تقویم کاری ایام نوروزی موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
اعلام تقویم کاری ایام نوروزی موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی

اداره کل موزه‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای تقویم کاری ایام نوروزی موزه‌ها و اماکن فرهنگی- تاریخی زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اعلام کرد.

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی کشور گفت که بر اساس بخشنامه صادر شده از سوی اداره کل موزه‌های ایران، ۲۹ اسفندماه جاری تمامی موزه‌ها و اماکن وابسته فعال در روز یکشنبه اول فرودین ماه سال ۱۳۹۵ از ساعت ۱۲ آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان خواهند بود.

«محمد رضا کارگر» افزود که ساعت کار موزه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۹ تعیین شده و افزایش ساعات کاری کاخ موزه‌ها، موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی که ظرفیت بازدید بیشتری دارند در اختیار مدیران کل استانی، مدیران کاخ موزه‌های تهران و موزه ملی است.

به گفته وی نرخ ورودی موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی زیرمجموعه سازمان میراث فرهنگی تغییری نداشته و تمامی بازدیدهای نیم بها و رایگان در ایام یاد شده لغو می‌شود.

موزه‌ها و اماکن تاریخی روز ۱۳ فروردین باز خواهند بود و مدیران مجموعه‌هایی که دارای فضای سبزند می‌بایست از برگزاری مراسم سنتی روز سیزدهم در محوطه‌های یاد شده جلوگیری کنند..

به موجب این بخشنامه موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی باید نسبت به نصب تابلو نرخ ورودی در محل مناسب و در معرض دید بازدیدکنندگان و همچنین نصب تابلو راهنمای ورودی در مجموعه‌هایی که دارای چند موزه یا بنای تاریخی هستند اقدام کنند.

الصاق کارت شناسایی تمامی پرسنل، ایجاد و راه‌اندازی باجه‌های بلیت فروشی در نقاط مختلف شهرهای پربازدید، خودداری از بکارگیری نیروهای غیرمتخصص در امر راهنمایی بازدیدکنندگان، تعبیه کیوسک‌های اطلاع‌رسانی در محل ورودی مجموعه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های مرتبط و ..... از دیگر بندهای مطرح‌شده در این بخشنامه است.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه