پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع ۳۴۰۰ متری

راضیه شاهوردی
راضیه شاهوردی شنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰
پرواز خطرناک پهپاد DJI در ارتفاع ۳۴۰۰ متری

این روزها که داشتن و پرواز دادن پهپادها بیشتر بین مردم عادی رایج شده است، کشورهای مختلف قوانینی را برای محدود کردن این نوع پروازها تصویب کرده‌اند. در ویدیویی که در ادامه می‌آید پرواز خطرناک یکی از این پهپادها در ارتفاع غیرمجاز ۳۴۰۰ متری را خواهیم دید. با کجارو همراه باشید.

 

 در هر دو قاره‌ی آمریکا و اروپا، قانونی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد افراد پهپادهای خود را تا ارتفاع بیش از ۵۰۰۰ فوت (۱۵۲۴ متر) پرواز دهند. اما در روزهای گذشته، فردی هلندی تصمیم گرفت که این قانون را زیر پا بگذارد و دوربینش را تا ارتفاع ۱۱۰۰۰ فوتی (۳۳۵۳ متر) بالا ببرد.

 صاحب ناشناس این پهپاد ویدئویی را که توسط هواپیمایش ضبط کرده بود، در یوتیوب گذاشته و اعلام کرده که قصد داشته‌ است با پهپاد فانتوم ۲ DJI رکورد جهانی را بشکند. این ویدئو فوراً از سایت برداشته شد، اما قبل از آن در اینترنت و سایت ویدمی پخش شده بود. شما هم می‌توانید این ویدئو را اینجا تماشا کنید.

این ویدئوی ۴ دقیقه‌ای نشان می‌دهد که پهپاد تا ارتفاع ۳.۴ کلیومتری سطح زمین معادل با ۲.۱۱ مایل (۱۱۱۵۵ فوت) ارتفاع می‌گیرد. در این ارتفاع، پهپاد بالای ابرهای قرار دارد. در حالی که تنها ۲۷٪ از باتری آن باقی مانده، اپراتور تصمیم می‌گیرد که به سمت زمین حرکت کند. هنگامی که پهپاد به زمین می‌نشیند تنها ۴٪ شارژ داشته است.

هواپیمای بدون سرنشین

نیازی به گفتن نیست که این کار، یک شیرین‌کاری خطرناک و غیرقانونی‌ است و در اکثر مقالات خبری، اپراتو این پهپاد، احمق و ابله خطاب شده است. پهپادی که در این ارتفاع پرواز می‌کند، ممکن است با یک هواپیمای مسافری برخورد کند، یا اگر در ارتفاعات بالا شارژ باتری‌اش تمام شود، با شدت به زمین سقوط کند و خسارات فراوانی به جای بگذارد.

پس اگر نمی‌خواهید که جان مردم را به خطر بیندازید، یا با جریمه‌های جدی از سمت دولت خود روبرو شوید، هرگز این کار را انجام ندهید.

مطالب مرتبط:

منبع Peta Pixel

دیدگاه