خلاقیت جدید ایرباس، نصب صندلی های نیمکتی

سعیده خلیلی‌صفا | دوشنبه, ۲۴ اسفند ۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

صندلی‌های هواپیما اغلب به‌صورت استاندارد طراحی و ساخته می‌شوند و این ابعاد با شرایط فیزیکی اکثر مسافران تطابق دارد، ولی در این میان عده‌ای نیز وجود دارند که همیشه در این مورد دچار مشکل هستند و به‌دلیل جثه بزرگ‌تر در هنگام سفر هوایی روی صندلی احساس راحتی نمی‌کنند. شرکت ایرباس اخیرا با نصب صندلی‌های نیمکتی این مشکل را حل کرده است. با کجارو همراه باشید تا بیشتر با این راهکار آشنا شویم.

شرکت ایرباس بالاخره توانست با نصب صندلی‌های نیمکتی به کشمکش بین مسافران بر سر جا خاتمه دهد. ایرباس با نصب این صندلی‌ها توانسته آسایش بیشتری را برای مسافران، به‌ویژه خانواده‌ها فراهم کند. در این صندلی‌های جدید که مشابه صندلی عقب اتومبیل است، دستگیره و کمربندها قابل تنظیم بوده و می‌توان به دلخواه فضای نشستن را بزرگ‌تر یا کوچکتر کرد. این مورد راه‌حل بسیار مناسبی برای تنظیم فضای نشمینگاه صندلی متناسب با جثه فیزیکی افراد است. قابل تنظیم بودن کلیه امکانات صندلی این امکان را برای مهماندار هواپیما فراهم می‌کند تا کمربندها را برای نشستن کودکان میان والدین، بدون نیاز به استفاده از دستگیره‌ها، در فضایی راحت تنظیم کند. 

شاهکار جدید ایرباس: نصب صندلی‌های نیمکتی

البته در مورد این قابلیت جدید چندان شگفت‌زده نشوید، زیرا این صندلی‌ها به‌صورت یک گزینه اضافی در پروازها ارائه می‌شود و شرکت‌های هوایی از آن به‌عنوان یک امتیاز استفاده می‌کنند؛ به عبارت دیگر برای استفاده از این گزینه باید هزینه بیشتری پرداخت کنید!

تغییر جدید دیگری که توسط شرکت ایرباس در طراحی صندلی‌ها صورت گرفته، ایجاد فضا برای اشیای دستی مسافران است. در این طرح جدید تلاش شده تا با بلندکردن پشتی صندلی فضایی مناسب برای قراردادن لوازم مسافران در زیر صندلی فراهم شود. البته اجرای این طرح مستلزم آن خواهد بود تا فضایی زیر صندلی که مسافران برای دراز کردن پاهای خود استفاده می‌کردند، اندکی تنگ‌تر شود. در آینده نزدیک شرکت ایرباس طرح‌های خلاقانه دیگری از جمله کلاه ایمنی مجازی را نیز در دست اجرا دارد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه