باریک ترین خیابان جهان در پراگ به چراغ راهنمایی مجهز شد

زهره ملکی
زهره ملکی شنبه، ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
باریک ترین خیابان جهان در پراگ به چراغ راهنمایی مجهز شد

باریک‌ترین خیابان شهر پراگ به قدری تنگ و کم‌عرض است که چراغ راهنمایی و رانندگی برای آن نصب شده است. برای دانستن جزئیات بیشتر با کجارو همراه باشید.

 محله‌ی مالا استرانا (Mala strana) یا محله کوچک، قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌ی شهر پراگ در جمهوری چک است. در مرکز این محله‌ی قدیمی خیابانی وجود دارد که بسیار تنگ و باریک است. غیر ممکن است که دو نفر بتوانند از کنار هم رد شوند و به طور همزمان از این خیابان باریک گذر کنند، هرچه قدر هم که تلاش کنند چنین امری امکان‌پذیر نیست. فقط یک نفر می‌تواند از این خیابان عبور کند. این خیابان باریک وینارنا سرتووکا (Vinarna certovka) نام دارد که عرض آن دقیقا ۵۰ سانتیمتر است.

طول این خیابان حدودا ۱۰ متر است. خیابان وینارنا سرتووکا بین چند خانه و نزدیک به چارلز بریج (Charles Bridge) واقع شده است. این خیابان چندین پله دارد که از خیابان یو لوزیک هو (u luzickeho) شروع می‌شوند و به رستوران سرتووکا در نبش خیابان سرتووکا کانال ختم می‌شوند. مسئولین امور شهری، ابتکار عمل نشان داده‌اند و برای راحتی عابرین، دو چراغ راهنمایی در دو انتهای خیابان نصب کرده‌اند که این چراغ‌های راهنمایی با علائم خود به عابران نشان می‌دهند که چه وقت خیابان خالی و قابل عبور است و چه وقت توسط عابری دیگر اشغال شده است. بیشتر افرادی که از این خیابان گذر می‌کنند، توریست‌ها هستند. توریست‌های این منطقه، دوست دارند که از این خیابان باریک عبور کنند، آنها دکمه‌ی عبور را فشار می‌دهند و بعد وارد این خیابان می‌شوند، چند تا عکس می‌گیرند و زمانی که در این خیابان قدم می‌زنند علائم چراغ راهنمایی را جدی نمی‌گیرند. بنابراین معمولا با فردی که از طرف مقابل آن‌ها از انتهای دیگر خیابان وارد شده است، تصادف می‌کنند.

پراگ

صاحب رستوران سرتووکا می‌گوید:

به یاد می‌آورم که یک روز، یک توریست آلمانی بسیار چاق در این خیابان تنگ و باریک گیر کرده بود.

صاحب رستوران در ادامه این طور تعریف می‌کند که:

این فرد چاق نمی‌توانست ذره‌ای حرکت کند، نه می‌توانست به سمت جلو برود و نه می توانست مسیر رفته را برگردد. کارکنان رستوران سعی می‌کردند تا با هل دادن، او را از این خیابان تنگ بیرون بیاورند اما همه‌ی این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود تا اینکه نهایتا مجبور شدیم که از کف صابون برای نجات این توریست بخت برگشته استفاده کنیم تا راحت‌تر لیز بخورد و از این خیابان خارج شود. بعد از نجات یافتن از این خیابان تنگ، این توریست آلمانی به قدری احساس خجالت و دستپاچگی می‌کرد که مجبور شد ناهارش را در یک رستوران دیگر به جز این رستوران صرف کند.

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه