عکس‌های هوایی یاسن تودوروف

کاجیک صافاریان | پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

یاسن تودوروف عکاس و خلبان اهل بلغارستان از توانایی‌هایش به طور همزمان استفاده کرده و هنگام پرواز عکاسی می‌کند. عکس‌های هوایی او در مجله‌های معتبر جهان منتشر شده و نمایشگاه‌هایی از کارهای او نیز برگزار شده است. برای دیدن عکس‌ها و آشنایی بیشتر با این عکاس با کجارو همراه باشید.

 یاسن تودوروف (Jassen Todorov) فقط یک عکاس نیست. او خلبان، استاد موسیقی دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و همچنین یک ویولون‌زن تحسین شده است که در مناطق مختلف آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و استرالیا اجرا و سخنرانی داشته است.

تودوروف در مصاحبه با KQED گفت: "اگر مرتب و منظم باشم - که معمولاً نیستم - می‌توانم در یک روز، با هواپیما پرواز کنم، ویولون بزنم، تدریس کنم، عکاسی کنم و هنگام غروب برای بار دوم پرواز کنم".

یاسن تودوروف در بلغارستان و در خانواده‌ای موسیقیدان بزرگ شد و از ۵ سالگی شروع به نواختن ویولون کرد. علاقه‌اش به پرواز نیز از همان زمان شروع شد. پدربزرگش او را برای دیدن رفت و آمد هواپیماها به فرودگاه می‌برد. او کلکسیون بزرگی از ماکت ماشین‌ها و هواپیماها دارد که از زمان کودکی آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. حدود ۲۰۰ ماکت هنوز در خانه‌اش در بلغارستان هستند.

یاسن تودوروف

او پرواز را از سال ۲۰۰۲ شروع کرد و حالا یک خلبان حرفه‌ای و دارای مجوز پرواز است. ۵ سال پیش او یک هواپیمای Piper Warrior ۱۹۷۶ خرید که با آن می‌توانست ۵/۵ ساعت مداوم با سرعت ۱۲۰ مایل در ساعت پرواز کند. تودوروف دو بار در هفته پرواز می‌کند و از زمان گرفتن مدرک خلبانی تا به حال حدود ۲۰۰۰ ساعت پرواز کرده است.

دوربین فعلی تودوروف یک نیکون D۸۱۰ به همراه یک لنز زوم ۷۰-۲۰۰ است. او دوربین را با دست چپش نگه می‌دارد و با دست راستش از میان یک پنجره کوچک باز عکس می‌گیرد. پرواز و عکاسی همزمان یک چالش است. لنز سنگین ۲.۳ کیلوگرمی‌اش هم کارش را سخت‌تر می‌کند. او همچنین باید با باد و تلاطم ارتفاع ۳۴۰۰ متری کنار بیاید.

عکس‌های او در نشنال جئوگرافی (National Geography)، گاردین (The Guardian)، چاینا نیوز (China News)، یو اس ای تودی (USA Today)، تلگراف (Telegraph) و چند رسانه دیگر منتشر شده و همچنین در صوفیه، لندن و شیکاگو به نمایش گذاشته شده‌اند. اخیراً جایزه نفر اول یک جشنواره بین‌المللی عکاسی را به دست آورد و بهترین عکاس طبیعت سال شد. او همچنین برنده جایزه بین‌المللی سونی شده است.

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

یاسن تودوروف

مطالب مرتبط:

منبع Amusing planet

دیدگاه