ابزار‌هایی که افراد نگران باید در طول سفر همراه داشته باشند

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور جمعه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
ابزار‌هایی که افراد نگران باید در طول سفر همراه داشته باشند

در طول سفر‌ها استرس و نگرانی‌های زیادی برای مسافران به وجود می‌آید؛ نگرانی‌هایی نظیر گم کردن وسایل یا آسیب دیدن‌شان که البته ابزار‌های مختلفی برای جلوگیری از این نگرانی‌ها و تامین امنیت وسایل مسافر ارائه شده‌اند. با کجارو همراه باشید تا در این خصوص بیشتر بدانیم.

زمانی که برای سفری بزرگ آماده می‌شوید، ممکن است اشیای مختلف کمی دلهره‌آور باشند. برای مثال وسایلی که باید همراه خود ببرید، چگونگی حمل آن‌ها و البته ایمن نگهداشتن‌شان در برابر حوادث از این جمله هستند. البته در دنیای مدرن امروزی ابزار‌های بسیاری برای این کار‌ها وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خیال آسوده‌تری داشته باشید و بدون هیچ اضطرابی به ماجراجویی‌هایتان ادامه دهید. همراه کجارو باشید تا با این ابزار‌ها آشنا شویم.

ساک سفری‌تان را بروز کنید

ساک سفری

در حال حاضر دو نوع ساک سفری در فروشگاه‌ها وجود دارد که می‌توانند شما را از نگرانی در خصوص سرقت دور کنند که یکی از آن‌ها ساک‌های Eljagu و دیگری بلواسمارت (Bluesmart) هستند. هر دو وسیله در زمینه ابزار‌های تکنولوژیکی قرار می‌گیرند و می‌توانند به‌ تلفن هوشمندتان متصل شوند و به‌ سادگی از طریق موبایل می‌توان آن‌ها را از فاصله‌های دور قفل کرد. چنین ویژگی‌ای روی ساک‌های سفری جالب به‌ نظر می‌رسد. البته یکی دیگر از ویژگی‌های این ساک‌ها به‌ امکان موقعیت‌یابی‌شان مربوط می‌شود. همانند قابلیت "Find My Phone" در آی‌فون و آی‌پد، در این ساک‌ها نیز GPS وجود دارد که از طریق آن می‌توانید پی ببرید که ساک در ساعات مختلف در چه مکانی بوده است. هر دو ساک دارای باتری با قابلیت شارژ از طریق USB هستند و البته در مقابل بدنه بسیار سبکی دارند که با فیبر کربن ساخته شده است. Eljagu فعلا قابل خریداری نیست ولی ساک Bluesmart با قیمت ۳۹۹ دلار در خرده‌فروشی‌ها وجود دارد.

اطلاع از موقعیت تمام اشیا

اگر از جمله افرادی هستید که بسیاری از وسایلتان را گم می‌کنید و فراموش می‌کنید که آن‌ها را کجا گذاشته‌اید، در این صورت Chargerback یکی از ابزار‌هایی است که به‌کمکتان خواهد آمد. احتمالا برایتان پیش آمده است که در مسافرات، هتل، موزه‌ها یا هر جای دیگری وسایلی نظیر موبایل و ابزار‌های دیگر را گم کرده باشید. اما در اغلب اوقات پیگیری وسایل گم شده کار دشواری است. Chargerback با همکاری حدود ۱۰ هزار خطوط هوایی، هتل، رستوران و پارک‌های تفریحی سعی دارد تا اشیای گم شده را به‌صاحبشان باز گرداند. تنها کافی است در صورت بروز مشکل به‌ وب‌سایت Chargerback بروید و حساب کاربری‌ای را برای خودتان ایجاد کنید. بعد از انجام این کار باید موقعیتی را که فکر می‌کنید وسیله مورد نظر در آنجا گم شده است، وارد سیستم کنید و توضیح مختصری نیز در این خصوص بنویسید. با انجام این کار Chargerback تمام کار‌های مورد نیاز و نهایت تلاشش را برای یافتن وسیله گم شده و رساندن آن به‌ صاحب اصلی انجام خواهد داد.

ابزار‌هایی برای جلوگیری از سرقت اطلاعات

کیف

در پرواز‌ها مشکلات زیادی به‌وجود می‌آید که Baggallini سعی کرده تا با کیف‌‌ پول و قاب پاسپورت از برخی از آن‌ها جلوگیری کند. هر دو وسیله توسط پارچه نایلونی جهت بلوک کردن امواج پوشانده شده‌اند و همین امر باعث می‌شود که سارقان از طریق میکروچیپ‌ها نتوانند اطلاعات فرد را سرقت کنند که این اطلاعات می‌توانند شامل پاسپورت یا کارت‌های اعتباری نیز باشند. گفتنی است که قاب محافظ پاسپورت ۳۵ دلار قیمت دارد و برای خرید کیف‌پول مذکور نیز باید ۶۵ دلار پرداخت کرد.

استفاده از Lime Light

اخیرا Sevvy Travelers نوعی لامپ تولید کرده است که Lime Light نامیده می‌شود. این چراغ‌قوه آلومینیومی که نور مشکی رنگ دارد، می‌تواند آثار موش و حشرات مختلف را نظیر ادرار این جانوران و موارد این‌چنینی مشخص سازد. علاوه بر این کاربران از طریق Lime Light می‌توانند پول‌های تقلبی را نیز تشخیص دهند. اگر از جمله افرادی هستید که چندان با حیوانات و حشرات رابطه خوبی ندارید و البته همیشه در خصوص تقلبی بودن پول‌هایی که از فروشگاه‌ها می‌گیرید، شک دارید، بهتر است که حدود ۴۹.۹۵ دلار برای Lime Light پرداخت کنید تا در سفر‌ها خیال راحت‌تری در این خصوص داشته باشید.

اپلیکیشنی برای افراد نگران

سفر

اپلیکیشنی که هر فرد نگرانی باید آن را روی تلفن هوشمندش داشته باشد Mezi نام دارد. این اپلیکیشن به‌کاربران امکان اطلاع از بلیط‌ها و اطلاعاتی نظیر مکان مناسب برای خرید و موارد مشابه ارائه می‌دهد و در واقع دستیاری مناسب برای خرید کاربران به‌ حساب می‌آید و افرادی که نگرانی‌های زیادی در این خصوص دارند، می‌توانند از طریق اپلیکیشن Mezi تاحدودی بر این نگرانی‌ها فائق آیند. البته در کنار این ویژگی‌ها سرویس مذکور امکان خرید و ارسال کالا‌های مورد نظر را نیز دارد که پایگاه اصلی آن در کالیفرنیا واقع شده است. حتی از طریق این سرویس می‌توان غذایی را نیز سفارش داد.

همان طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید،‌ با برخی از ابزار‌هایی که استفاده از آن‌ها در طول سفر (یا حتی در اوقات عادی) می‌توانند مناسب باشند و نگرانی‌ها را کاهش دهند، آشنا شدیم. نظر شما در خصوص این ابزار‌ها چیست و شما چه اقداماتی را برای کاهش استرس و نگرانی‌ها در طول سفر انجام می‌دهید؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه