عاقبت تخلف آژانس ها در آستانه سفرهای نوروزی

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
عاقبت تخلف آژانس ها در آستانه سفرهای نوروزی

معاون گردشگری استان تهران درباره فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی در فضای مجازی هشدار داد و گفت: آن‌ها را در صورتی که آدرس پستی داشته باشند، به اداره اماکن ارجاع می‌دهیم اما اگر نداشته باشند با پلیس فتا مکاتبه می‌کنیم.

 مهدی عنبر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان تهران به مسافران نوروزی و کسانی که از دفاتر خدمات مسافرتی خدمات می‌گیرند، درباره تخلفات موردی آنها هشدار داد و گفت:

اطلاعات دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران و تمام تاسیسات گردشگری که از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران مجوز دارند، در پورتال این اداره آمده است و مسافران می‌توانند به آن مراجعه کرده و مطمئن شوند آژانسی که با آن قرارداد بسته‌اند، مجوز دارد یا نه. نکته‌ای که آژانس‌های مسافرتی را تا لغو مجوز پیش می‌برد، این است که مردم از خدمات‌رسانی‌ها ناراضی هستند و یا کسر خدمات در قرارداد مسافران دیده می‌شود.

وی افزود:

به‌ عنوان مثال گفته می‌شود که هتل پنج ستاره به مسافر می‌دهند اما در زمان سفر، مسافر در هتل چهار ستاره اقامت می‌کند. این موضوع منجر به محکومیت آژانس می‌شود. در مرحله بعد آژانس‌دار از پرداخت جریمه استنکاف می‌کند. بعد که به مرحله تعلیق می‌رسد، از ضمانت‌نامه آژانس برای مسافری که رأی به نفع او صادر شده است، برداشت می‌شود و در نهایت مجوز آژانس لغو خواهد شد.

وی گفت:

تخلفات آئین‌نامه‌ای دفاتر یکی دیگر از مشکلات آژانس‌داران است، یعنی آژانس‌دار باید مدیر فنی و مدیرعامل را معرفی می‌کرده، اما این کار را انجام نداده است. برخی از آژانس‌داران هم انصراف از فعالیت می‌دهند که منجر به لغو مجوز می‌شود.

معاون گردشگری تهران بیان کرد:

برخی از آژانس‌داران در شبکه‌های مجازی فعال هستند آنها را در صورتی که آدرس پستی داشته باشند، به اداره اماکن ارجاع می‌دهیم اما اگر نداشته باشند با پلیس فتا مکاتبه می‌کنیم. فضای مجازی بسیار غیرقابل اعتماد است. اگر امروز پلیس فتا یک سایتی را مسدود کند، فردا همان افراد سایت دیگری را باز می‌کنند. قوانین ما در حوزه کسب و کار در فضای مجازی به خصوص در حوزه خدمات سفر کارآمد و به روز نیست . مردم اصلا نباید به تبلیغات خدمات سفر در فضای مجازی اعتماد کنند بلکه باید با متولی امر گردشگری در کشور تماس بگیرند. ما هم در حوزه استان تهران می‌توانیم این خدمات را به مسافران بدهیم.

عنبر درباره تایم‌شیرینگ هتل‌های خارج از کشور توسط دفاتر خدمات مسافرتی گفت: این کار مورد تائید سازمان میراث فرهنگی نیست چون از مسافر پول می‌گیرند و قراردادهایی مقابل او می‌گذارند و می‌گویند که اگر مسافر تا یک ساعت بعد منصرف شود، باید ۳۰ درصد مبلغ را به عنوان جریمه بپردازد. این کار از نظر سازمان میراث فرهنگی کاملاً مردود است. ما در سال‌های گذشته با دو مورد از این تخلفات برخورد کردیم که منجر به لغو آژانس شده است.

منبع: مهرنیوز

مطالب مرتبط:

دیدگاه