تهران تا مشهد، ۶ ساعته!

مینا داودی
مینا داودی دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
تهران تا مشهد، ۶ ساعته!

رئیس دولت یازدهم با اشاره به مزایای سفر با قطار٬ گفت: از لحاظ مادی و معنوی برای ما مهم است که امروز پایتخت سیاسی ایران یعنی تهران و پایتخت معنوی کشور یعنی مشهد با قطار برقی به هم متصل شوند.

 دکتر حسن روحانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن مشهد-تهران و افتتاح هم‌زمان پروژه‌های ریلی هوشمندسازی قطارها و توسعه ایستگاه راه‌آهن مشهد گفت:

بعد از اجرای برجام٬ برجام ملی یا برجام ۲ باید آغاز شود و همه ما از امروز دنبال آن باشیم تا از این فرصت برای توسعه کشور بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری و پرنشاط مردم در پای صندوق‌های رأی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری افزود: این حضور پرشور برای ملت ایران و مردم منطقه سرنوشت‌ساز خواهد بود.

رئیس‌جمهوری یکی از اهداف دولت یازدهم را توسعه خطوط ریلی خواند و یادآور شد: امروز ۳ پروژه‌ ریلی در حوزه درون‌شهری و برون‌شهری مشهد افتتاح و اجرای پروژه برقی کردن خط ریلی مشهد-تهران آغاز شد.

روحانی حمل و نقل ریلی را ایمن٬ سالم٬ هم‌خوان با محیط زیست٬ تأمین‌کننده آرامش روحی و روانی جامعه٬ ارزان٬ صرفه‌جو در مصرف سوخت خواند و ادامه داد: سفر ریلی لذت خاص خودش را دارد. خانواده‌هایی که با قطار سفر می‌کنند این سفر برای آن‌ها نسبت به سفر با خودرو شخصی و هواپیما خاطره انگیزتر می‌شود. مخصوصا اگر راه هم طولانی نباشد و از تهران تا مشهد با قطار حدود ۶ ساعت طول بکشد.

وی یادآور شد: آغاز عملیات احداث قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان سال گذشته آغاز شد. امروز نیز برقی کردن مسیر ریلی مشهد تهران بسیار اهمیت دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در حال اتصال خطوط ریلی به بنادر کشور و شبکه ریلی همسایگان ایران هستیم یادآور شد: پروژه‌ای در این راستا در چابهار شروع شده است. علاوه بر این خط ریلی گرگان-اینچه‌برون نیز سال گذشته به شبکه ریلی کشور ترکمنستان متصل شد.

وی با بیان اینکه خطوط ریلی ایران به خطوط ریلی جمهوری آذربایجان از منطقه آستارا در آینده متصل می‌شود گفت: همه این پروژه در راستای توجه ویژه دولت به حمل و نقل ریلی است.

روحانی با اشاره به پروژه اتصال ریلی ایران و عراق٬ گفت: چند ماه پیش دستور دادم تا خط ریلی ایران از خوزستان به بصره متصل شود که انشاءالله به حول و قوه الهی همه پشتیبانی را انجام می‌دهیم تا اربعین سال آینده مردم بتوانند با قطار به زیارت مرقد امام حسین (ع) شرف یاب شوند و در واقع ما با ریل مشهد را به کربلا متصل می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: از لحاظ مادی و معنوی برای ما مهم است که امروز پایتخت سیاسی ایران یعنی تهران و پایتخت معنوی کشور یعنی مشهد با قطار برقی به هم متصل شوند.

وی با بیان اینکه دولت برای سلامت مردم و محیط زیست و صرفه‌جویی انرژی٬ توسعه حمل و نقل ریلی را در دستور کار دارد٬ افزود: فضا بعد از برجام برای ما مناسب‌تر شده است.

رئیس‌جمهوری از وزیر راه و شهرسازی٬ استاندار خراسان رضوی٬ شورای شهر مشهد٬ شهردار مشهد٬ شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به خاطر کار بزرگی که در این ایام انجام دادند تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: فضای کشور برای یک حرکت سریع به‌سمت توسعه آماده است و این حرکت با رمز وحدت٬ اتحا٬د همدلی٬ همزبانی٬ حضور در صحنه٬ جهاد٬ فداکاری و اتحاد اتفاق می‌افتد. امیدواریم شاهد ایرانی آبادتر و بانشاط تر در ماه‌ها و سال‌های آینده باشیم.

روحانی با اشاره به قرارداد خرید حدود ۱۴۰ فروند هواپیمایی مسافری٬ گفت: این یک تحول در ناوگان هوایی کشور بود. همین تحول در ناوگان ریلی و جاده‌ای نیز انجام خواهد شد. باید سال‌های تحریم را جبران کنیم و ملت ایران با همت خودش این کار را انجام خواهد داد.

منبع: chn

مطالب مرتبط:

دیدگاه