تلاش تازه ترکیش ایر برای تقویت حضور دربازار ایران

مینا داودی
مینا داودی دوشنبه، ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
تلاش تازه ترکیش ایر برای تقویت حضور دربازار ایران

همزمان با بازگشت پروازهای بریتیش ایرویز به ایران، این بار ترکیش ایر به دنبال افزایش پروازها به ایران است.

همزمان با لغو تحریم‌ها و افزایش تقاضا برای حضور دربازار سفرهای هوایی ایران ازسوی شرکت خطوط هوایی بریتیش ایر ویز، ترکیش ایرنیز با درخواست رسمی برای افزایش پروازهای روزانه به تهران، تلاش‌های تازه‌ای را آغاز کرد.

خطوط هوایی ترکیش ایر از مقامات سازمان هواپیمایی ایران خواست برای افزایش تعداد پروازهای خود به ایران مجوز لازم را صادر کند.

به گزارش رویترز مدیرکل هواپیمایی ترکیش ایر با اعلام این مطلب افزوده است که ترکیه درپی لغو تحریم‌های غرب علیه کشور همسایه قصد دارد تا از فرصت‌های تازه برای همکاری‌های بیشتر بهره مند شود.

«تمل کوتیل» مدیر شرکت هواپیمایی ترکیش ایر درادامه یادآور شد که طی درخواستی رسمی از تهران خواسته است که ۳ پراوز بر تعداد پروازهای روزانه ترکیش ایر افزوده شود. درحال حاضر روزانه ۶ پرواز از استانبول به تهران برقرار است. شرکت ترکیش ایر همچنین درخواست افزایش پرواز به دیگر مقصدهای گردشگری و شهرهای ایران را دارد.

این درحالی است که اخیرا اختلافاتی میان این شرکت هواپیمایی با آٰژانس های مسافرتی ایران مطرح شده است.

درسال‌های گذشته همزمان با افزایش مسافران ایرانی علاقه‌مند به سفرهای خارجی، تعداد قابل توجهی از ایرلاین‌های غیر ایرانی ازکشورهای همسایه، با برنامه جدی و منظمی برای جذب این مسافران به طور گسترده‌ای وارد بازار سفرهای هوایی ایران شدند. طبق آمارهای رسمی تا سال ۹۳حدود ۲۷ ایرلاین خارجی در ایران مشغول فعالیت بوده و پروازهای منظمی را از تهران یا برخی شهرهای دیگر کشورمان به مقصدهای مختلف اجرایی کرده‌اند.

در میان مقاصد مذکور، کشور ترکیه و به خصوص شهر استانبول از جایگاه خاصی برخوردار بوده و ماهانه هزاران ایرانی برای گردش و خرید به این شهر سفر می‌کنند. از این رو ایرلاین‌های ترکیه نیز با برنامه‌ریزی‌های گسترده برای جذب این مسافران وارد بازار سفرهای هوایی ایران شدند که شرکت هواپیمایی "ترکیش ایرلاین" بیشترین سهم را دارا بوده است.

شرکت‌های ایرانی نیز در فضایی از امکانات نابرابر بسیار تلاش کردند که با خطوط هوایی ترکیه رقابت کنند اما به دلیل تحریم و برخورداری شرکت‌های خارجی از امکانات و تجهیزات و هواپیماهای مدرن و حمایت‌های مالی دولتی، کار برای ایرلاین‌های ایرانی سخت شد.

سال گذشته سازمان هواپیمایی کشور چندی پیش به عنوان نماینده رسمی دولت در این حوزه به ترکیش ایرلاین دستور داد تعداد پروازهای خود را به ایران کاهش دهد تا فضا برای حضور جدی‌تر شرکت‌های ایرانی فراهم شود.

منبع: chn

مطالب مرتبط:

دیدگاه