احمقانه‌ترین کارهای گردشگران در سال ۲۰۱۵

محمد میرافشاری | دوشنبه, ۱۹ بهمن ۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

سفر کردن هیچ‌وقت نمی‌تواند عاری از خطر باشد، اما مهم‌ترین نکته این است که برخی از گردشگران به‌شکل خواسته یا ناخواسته، در طول یک سفر خطراتی زیادی را برای خود یا دیگران به وجود می‌آورند که حتی ممکن است منجر به از دست رفت جان عده‌ای شود. با این مقاله کجارو همراه باشید تا با احمقانه‌ترین کارهایی که گردشگران در طول سال ۲۰۱۵ انجام داده‌اند آشنا شوید.

 بدون شک امسال (۲۰۱۵) به‌عنوان سالی پایان یافت که در آن بیشتر افراد به‌جای از دست دادن جان خود به‌دلیل خطرهای مهمی چون حمله کوسه‌های بزرگ، به خاطر موضوع‌های بی‌اهمیتی چون گرفتن عکس سلفی و حوادث جانبی آن، جان خود را از دست دادند. بله این موضوع کاملا صحت دارد، گرفتن عکس می‌تواند خطرآفرین باشد. شاید یکی از احمقانه‌ترین کارهایی که مسافران در سال ۲۰۱۵ انجام دادند، این است تعداد نگران‌کننده‌ای از آن‌ها درگیر همین ماجراهای ترسناک شده بودند که باعث ممنوعیت گرفتن عکس در بسیاری از موزه‌های جهان شد.

اما حتی افرادی که همانند یک دلقک خودشیفته رفتار نمی‌کردند نیز دست به انجام برخی کارهای ساده‌­لوحانه‌­ای زدند. البته ما در مورد کارهای مسخره یا شوخی­‌هایی که در طول یک پرواز رخ داده است، صحبت نمی‌کنیم، بلکه صحبت ما در این مقاله در مورد ۱۳ گردشگر بی‌فکری است که کارهای ترسناک و در عین حال احمقانه‌ای انجام داده‌اند که شاید اگر می‌دانستند کاری که می‌کنند چقدر خطرناک است، حتی فکر انجامش را هم به ذهن خود راه نمی‌دادند.

مردی «مارشملو» خود را روی یک آتش‌فشان فعال سرخ کرد

مارشملو در آتش فشان

 هیچ‌کس نمی‌تواند رفتار فردی که خود را احمق جلوه می‌دهد را متهم کند؛ اما اگر اشتیاق خوردن یک «مارشملو» تازه (پاستیل پفی، پف‌نبات یا مارشمالو-Marshmallow: یک دسر فرانسوی است که حالت نرمی دارد و در دهان به‌راحتی آب می‌شود و می‌توان آن را کباب هم کرد) را داشته باشید، شاید راه امن‌تری نسبت به بالا رفتن از یک کوه آتش‌فشانی در «امبریم» (Ambrym: یک کوه آتش‌فشانی در جزیره وانواتو-Vanuatu) و کباب کردن این شیرینی در یک گودال پر از گدازه­‌های ۲۰۰۰ درجه‌ای، وجود داشته باشد. فقط چند لحظه به این موضوع فکر و تصویر آن را در ذهنتان تجسم کنید. با این حال سیمون ترنر (Simon Turner) با این موضوع کاملا مخالف است و یکی از افرادی است که این کار را به‌خوبی انجام داده است. سیمون این کار را به‌خوبی مدیریت کرده و از تمامی مراحل آن نیز فیلم گرفته است.

کوهنوردان با یک نارنجک فعال سلفی گرفتند که پایان خوبی نداشت

نارنجم فعال

زمانی که در کوه‌های اورال (Ural Mountains) روسیه کوهنوردی می‌کنید و به یک نارنجک برمی‌خورید که ضامن آن نیز کشیده شده است، شاید اولین و بهترین کاری که باید انجام دهید، فرار کردن و دور شدن از آن است و اینکه دعا کنید این نارنجک تا زمان فرار شما منفجر نشود. بله، این بهترین و عاقلانه‌ترین کاری است که یک فرد می‌تواند در چنین شرایطی انجام دهد، اما شاید در نظر عده‌ای بهترین کار گرفتن یک سلفی با نارنجک در حال منفجرشدن باشد! این کار به نظر احمقانه می‌رسد، اما امسال ۲ مرد سعی کردند در کنار یک نارنجک فعال، سلفی بگیرند که متاسفانه این کارشان نتیجه خوبی نداشت. هر دو جان خود را در این حادثه از دست دادند و تنها موبایل یکی از آن­ها از این حادثه جان سالم به در برد و تمامی این مراحل را ضبط کرده بود.

مسافری کیسه استفراغ خود را روی صندلی هواپیما قرار داده بود

کیسه استفراغ

هر چند ممکن است این فرد را به خاطر تحویل ندادن کیسه استفراغ و اذیت نکردن مهماندار هواپیما تحسین کنیم، اما قرار دادن آن روی صندلی نیز نمی‌تواند راه‌حل جایگزین خوب و عاقلانه‌ای باشد. بله یکی از کثیف‌ترین بخش‌های هواپیما (صندلی) در ماه سپتامبر (نیمه دوم شهریور و نیمه اول مهر) و زمانی که یک مسافر پرواز هونولولو به ساکرامنتو (Honolulu-to-Sacramento) این کیسه پر شده از استفراغ را پیدا کرد، کثیف‌تر شد. شاید بدترین نکته ماجرا اینجا باشد که زمان تحویل این کیسه به مهماندار، استفراغ درون آن روی مسافر بدبخت و از همه‌جا بی‌خبر پخش شد.

گردشگران بی‌فکر مانع از تخم‌گذاری سالانه لاک‌پشت دریایی شدند

لاک پشت دریایی

از آنجا که تصاویر گرفته شده در تعطیلات برای برخی از افراد مهم‌تر از جان همه گونه‌های موجود روی زمین است، برخی از این گردشگران بی‌فکر در پناهگاه حیات‌وحش کاستاریکارا (Costa Rica's Ostional Wildlife)، به هنگام راهپیمایی سالانه لاک‌پشت‌های دریایی، آن‌ها را برای گرفتن تصاویر سلفی خود انتخاب کردند؛ سلفی با لاک‌پشت‌های دریایی! شاید از خودتان بپرسید این موضوع چه اشکالی دارد. مشکل اینجا است که خود لاک‌پشت‌ها با گرفتن این سلفی موافق نبودند و زمانی که لاک‌پشت‌ها خود را به کنار ساحل رساندند تا همانند سال‌های قبل، تخم‌گذاری کنند، با عده‌ای گردشگر وحشی روبه‌رو شدند. در این‌گونه موقعیت‌ها اولین کاری که هر موجود زنده‌ای انجام می‌دهد فرار از دست مهاجمان است. لاک‌پشت‌های دریایی نیز از دست این افراد وحشی به‌سمت دریا فرار کردند، بدون اینکه فرایند تخم‌گذاری خود را انجام داده باشند.

مردی در حین گرفتن سلفی در پامپلونا توسط یک گاو نر خشمگین زخمی شد

گاو نر خشمگین

شاید «پامپلونا» (Pamplona: مرکز استان نابارای و مرکز گاوبازی کشور اسپانیا است) یکی از مکان‌های خطرناک برای گرفتن سلفی باشد. در خیابان‌های پامپلونا و زمانی که خیابان‌ها از گاوهای نر خشمگین پر شده است، سلفی گرفتن می‌تواند اشتباه بسیار بزرگی باشد. شاید دویدن پشت سر این گاوهای خشمگین برای بیشتر افراد نیز کار احمقانه‌ای به نظر برسد، اما همین دویدن نیز شانس نجات جان شما را افزایش می‌دهد. اینکه در این خیابان شلوغ بایستید و بخواهید با گاوهای وحشی سلفی بگیرید بی‌شک کار احمقانه‌ای خواهد بود و سعی در انجام آن نداشته باشید.

قطع رابطه یک زوج جوان در هواپیما به‌طور زنده در توییتر منتشر شد

دعوای زوج

شاید قطع رابطه ۲ نفر در جمع مردم چیزی نباشد که بیشتر افراد دوست داشته باشند در مورد آن کنجکاوی کنند اما این بار موضوع کاملا فرق می‌کرد. مسافران بیچاره‌ای که در یک پرواز حضور داشتند، مجبور بودند شاهد یک قطع رابطه کاملا عمومی و به‌شکل پر سروصدا در هواپیما باشند. در این میان یکی از مسافران به نام کلی کگ (Kelly Kegg) تمامی حرف‌ها و تصاویر این زوج را در توییتر به‌طور زنده منتشر کرد. او توانست با همین کار شهرت نسبی به دست آورد.

مردی در حال رانندگی در جاده به هنگام گرفتن عکس سلفی با یک قایق تصادف کرد

سلفی در ماشین

چگونه ممکن است که یک «کانو» (گونه‌ای از قایق باریک و کوچک) با شیشه جلوی اتومبیل شما برخورد کند؟ مطمئنا راه‌های زیادی برای این اتفاق وجود ندارد؛ حتی اگر از قوه تخیل خود استفاده کنید. شاید کمتر کسی را هم بشناسید که چیزی درباره تصادفی این‌چنینی شنیده باشد. در این حادثه مردی مونوپاد خود را از شیشه خودرو بیرون آورده و در حال گرفتن سلفی بود. در این‌گونه مواقع معمولا افراد محو گرفتن سلفی می‌شوند و کاملا فراموش می‌کنند که در پشت فرمان هستند و باید تمامی حواس خود را جمع رانندگی کنند. این مرد بیچاره در حال گرفتن سلفی بود که با یک کامیون حامل تعداد زیادی کانو برخورد کرد.

مجله (دفترچه) خواهری باعث بسته شدن فرودگاه شد

دفترچه خواهری

هرگز فکر نکنید که اعضای «کاپا تتا» (Kappa Theta) به خواهری و هم‌بستگی خود اعتماد ندارند. (Sorority journal  به نشریه منتشر شده توسط گروه‌های اجتماعی خاصی گفته می‌شود. این گروه‌های اجتماعی با سوژه‌های متفاوت گرد هم می‌آیند که در زبان انگلیسی به آن‌ها «سوروریتی» می‌گویند، البته تمام اعضای آن باید مؤنث باشد و همین موضوع باعث می‌شود به آن‌ها انجمن خواهری بگویند). یکی از جالب‌ترین اتفاقاتی که در این مورد رخ داد، اشتباه گرفته شدن «دفترچه‌های خواهری» اعضای این گروه اجتماعی با مواد منفجره توسط دستگاه امنیتی «تی.اس.اِی» (Transportation Security Administration: اداره امنیت حمل‌ونقل آمریکا) بود. زمانی که این افراد برای پرواز به فرودگاه هیوستون رفتند و همانند معمول کیف‌های خود را برای بررسی روی غلتک دستگاه مورد نظر قرار دادند، دفترچه‌هایی که در درون آن‌ها بود با مواد انفجاری و خطرناک اشتباه گرفته شد. ضخامت بیش از حد این دفترچه‌ها باعث شده بود که اسکنر امنیتی، آن‌ها را با مواد منفجره اشتباه بگیرد. همین امر موجب شد ماموران امنیتی تمامی کیف‌ها را بررسی کنند و محتویات آن را بیرون بریزند. هر چند آن‌ها نباید همه اعضای این انجمن را بازداشت می‌کردند، اما باید تقصیرها را به گردن کسی می‌انداختند که همه این مجله‌ها را درون یک ساک دستی قرار داده است. البته هنوز جای شکرش باقی است که تصاویر ضبط شده توسط دروبین­‌های امنیتی این فرودگاه که از این اتفاق ناخوشایند گرفته شده بود، در فضای مجازی پخش نشده است.

دندان‌پزشکی یک شیر را کشت و با این کار خود، تمام جهان را آزرده خاطر کرد

شکار شیر

اگر شما داستان دندان‌پزشک مینه‌سوتایی (Minnesota) را که برای شکار شیر، تفریح موردعلاقه‌اش، هزینه زیادی پرداخت کرده را تابه‌حال نشنیده‌اید، بسیار خوش‌شانس هستید. تابستان بسیار وحشتناکی بود. زمانی که یک دندان‌پزشک از کشور آمریکا، سفری بسیار پرهزینه به زیمباوه داشت و شیر مشهوری که در کل زیمبابوه و حتی جهان معروف بود را کشت و تصویر این شکار خود را در فضای مجازی منتشر کرد. او هرگز فکر نمی‌کرد که اینترنت این‌گونه کارهای وحشیانه و غیرقانونی را محکوم کند و اینکه فضای مجازی محلی برای قاتلان حیوانات نیست. همین کار او باعث ایجاد یک جنگ بین‌المللی لفظی در اینترنت شد و شاید به جرات بتوان گفت که بدترین بازخوردها را در وب‌سایت معروف «یلپ» (Yelp)، در بین تمام اتفاقات سال گذشته، به خود اختصاص داد.

مردی در اتوبوس فیلادلفیا به نیویورک یک مار بوآ به‌همراه داشت

بوآ در اتوبوس

شاید این مورد را بتوان یک داستانی ترسناک دانست که در ایالت فلوریدا (Florida) رخ داده ولی خبر آن پخش نشده است. مردی در فیلادلیفا تصمیم گرفت مار بوآ خود را در حالی که به دور گردنش پیچیده بود و روی آن را پوشانده بود، با یک اتوبوس پر از آدم، قاچاق کند. در این میان مار خود را شل کرد و از گردن مرد به زمین افتاد (اینکه مرد چگونه متوجه گم شدن مار نشده بود، خود یک داستان است) اما خوشبختانه بدون اینکه آسیبی به مسافران وارد شود، اتوبوس تخلیه شد و مار هم زنده‌گیری (عملیات اسیر کردن یک حیوان خطرناک بدون بیهوشی یا کشتن آن) شد.

مردی می‌خواست همسرش را در یک چمدان قاچاق کند

زن در چمدان

اگر شما هم همسری دارید که به هنگام سفرهای کاری دوست دارد در چمدان قایم شود و به‌همراه شما به سفر بیاید، حتما این داستان را برایش تعریف کنید. مرد ۶۰ ساله‌ای در ایستگاه قطار «ترسپول» (Terespol) کشور لهستان، توسط مأمورانی که به او شک کرده بودند، متوقف شد. این ماموران متوجه شدند که این مرد چمدان بسیار سنگینی به‌همراه دارد که نمی‌تواند آن را به‌درستی حمل کند. زمانی که از او خواستند در چمدان را باز کند، متوجه خانم ۳۰ ساله‌ای شدند که درون آن قرار داشت. این مرد می‌خواست همسرش را بدون خرید بلیط اضافی سوار قطار کند. همان طور که می‌بینید تفاوت سنی این دو بسیار زیاد است، اما نمی‌توان گفت که این خانم به خاطر پول با او ازدواج کرده چون پرداخت هزینه یک بلیط اضافی هم برای آن­‌ها سنگین بوده است. حداقل می‌توان خوشحال بود که در این داستان، این زوج عاشق یکدیگر بوده‌اند. شاید هم آن خانم جوان یک مهاجر غیرقانونی بوده است. جزئیات این اتفاق منتشر نشده است، اما نکته آموزنده اینجا است که برای فرار از پرداخت هزینه یک بلیط، کار احماقانه‌ای انجام ندهید.

گردشگران آمریکایی چهره کولوسئوم را خراب می‌کنند

یادگاری رو دیوار

«دیوارنویسی» و «گرافیتی» (Graffiti) امروزه به‌عنوان یک هنر شناخته شده‌اند، اما دلیل نمی‌شود که گردشگران با نوشتن نام خود روی دیوارهای باستانی «کولوسئوم» (Colosseum تماشاخانه‌ای باستانی در رم) چهره زیبای آن را تخریب کنند. این عمل زشت معمولا در همه جای دنیا توسط افرادی که بزرگی مکانی که در آن حضور دارند را درک نمی‌کنند، انجام می‌شود. مثلا دو مرد آمریکایی در تمامی ایستگاه‌های زیرزمینی «کولسئوم رومی» (Roman Coliseum) اسم خود را روی دیواره‌ها حک کردند و تصویر سلفی از خود در حین انجام این کار احمقانه را اینستاگرام منتشر کردند که همین موضوع باعث شد توسط پلیس ایتالیا دستگیر شوند. این کار نه‌تنها هنر نیست، بلکه کاملا احمقانه است.

ترن هوایی به خاطر وجود مونوپاد سلفی در مسیرش برای ۲ ساعت خاموش شد

سلفی در رولر کوستر

رسیدن به نقطه بالایی در ترن هوایی و سپس توقف آن، می‌تواند برای بیشتر افراد آزاردهنده باشد؛ زیرا همه افراد هیجان پایین آمدن ترن هوایی را بیشتر از بالا رفتن آن دوست دارند. این اتفاق در ترن هوایی دیزنی‌­لند کالیفرنیا رخ داد. زمانی که یکی از افراد سوار بر آن، یک مونوپاد سلفی را بیرون آورد تا از لحظه پایین آمدن رولر کوستر تصویر برداری کند، ولی این مونوپاد از دست او رها شد و روی ریل‌های مسیر پایینی افتاد. این بازدیدکننده هیجان‌زده نمی‌دانست که مسئولان با استفاده از دوربین‌های موجود تمامی لحظات را کنترل می‌کنند. همین کار باعث شد رولر کوستر به‌مدت ۲ ساعت خاموش شود و مسافران در آن ارتفاع منتظر بمانند تا مونوپاد گمشده پیدا شود. هرچند این انتظار ارزش داشت، چون از یک فاجعه حتمی جلوگیری شد.

 منبع:Thrillist

مطالب مرتبط:

دیدگاه