مسیر هوایی جدید سان فرانسیسکو - سنگاپور، طولانی‌ترین پرواز مستقیم میان شرکت‌های آمریکایی

بهداد خسور
بهداد خسور یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰
مسیر هوایی جدید سان فرانسیسکو - سنگاپور، طولانی‌ترین پرواز مستقیم میان شرکت‌های آمریکایی

کاهش قیمت سوخت و ورود هواپیماهای مدرن با فناوری روز باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی مسیرهای پروازی مستقیم جدیدی را در برنامه‌های خود قرار بدهند. شرکت هواپیمایی یونایند ایرلاینز (United Airlines) هم برای عقب نماندن از این غافله مسیر مستقیم جدیدی از سان فرانسیسکو به سنگاپور ایجاد کرده که طولانی‌ترین پرواز مستقیم میان شرکت‌های آمریکایی است. می‌توانید جزئیات این خبر را در ????? مطالعه کنید.

 شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز اخیراً پروازی مستقیم از سان فرانسیسکو به سنگاپور برقرار کرده است. طبق اظهارات مدیر این شرکت، کاهش قیمت سوخت مهم‌ترین عاملی است که امکان برقراری این پرواز را ممکن ساخته تا یونایتد ایرلاینز بتواند رکورد طولانی‌ترین پرواز مستقیم بین تمام خطوط هوایی ایالات متحده را به خود اختصاص بدهد.

یونایتد ایرلاینز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در این مسیر پروازی از هواپیماهای دریملاینر (Dreamliner) ساخت کمپانی بوئینگ استفاده می‌شود و اولین پرواز آن روز اول ژوئن برقرار خواهد شد. طول مدت این پرواز به‌سمت سنگاپور، حدود ۱۶ ساعت و ۲۰ دقیقه خواهد بود که با این حساب حدود ۴ ساعت سریع‌تر از زمانی است که پروازهای این کمپانی پس از یک توقف در فرودگاه ناریتای (Narita) ژاپن به‌سمت سنگاپور می‌رفتند.

با برقراری این ایرلاین جدید، کمپانی آمریکایی یونایند ایرلاینز به شرکت‌های هواپیمایی‌ قطری و کوانتاس (Qantas) استرالیا می‌پیوندد که پس از تکنولوژی‌ جدید ارائه شده در هواپیماهای بوئینگ و ایرباس و همچنین کاهش قیمت سوخت موفق شده‌اند پروازهای مستقیم طولانی‌تری به مشتریان خود ارائه دهند. همچنین شرکت هواپیمایی سنگاپور هم قصد دارد در سال ۲۰۱۸ با استفاده از هواپیمای  ایرباس A350 که قابلیت پروازهای فوق طولانی را دارد، مسیر پروازی سنگاپور به نیویورک که عنوان طولانی‌ترین مسیر پروازی مستقیم دنیا را در اختیار داشت دوباره احیا کند.

airbus-a350

بنا بر اعلام یونایتد ایرلاینز پرواز جدید آن‌ها به سنگاپور، ۲۵۲ صندلی خواهد داشت که از این تعداد ۴۸ تای آن مربوط به بلیط‌های درجه‌ یک (First class)، تعداد ۸۸ صندلی برای بلیط‌های کلاس اقتصادی درجه یک (Economy plus) و بقیه‌ی آن‌ها مربوط به کلاس اقتصادی خواهند بود.

united-interior

خطوط هوایی سنگاپور در سال ۲۰۱۳ طولانی‌ترین خدمات پروازی مستقیم دنیا که از سنگاپور به نیویورک بود را متوقف کرد. این شرکت همچنین پرواز مستقیم به نیویورک را در همان سال متوقف کرد.

خطوط هوایی امارات ماه فوریه‌ی امسال با برقراری پرواز مستقیم از دوبی به پاناماسیتی، پایتخت پاناما، عنوان طولانی‌ترین مسیر پروازی در دنیا را از آن خود کرد. این پرواز به‌وسیله‌ی هواپیمای بوئینگ مدل 777-200LR انجام می‌شود. طولانی‌ترین پرواز مستقیم دنیا پیش از این مربوط به مسیر هوایی سیدنی به دالاس بود که توسط خطوط هوایی کوانتاس ارائه می‌شد.

منبع: skift

مطالب مرتبط:

دیدگاه