پروژه‌های عکاسی: جادوی نور و سایه در بوداپست

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰
پروژه‌های عکاسی: جادوی نور و سایه در بوداپست

همان قدر که تماشای چشم‌اندازهای طبیعت سحرانگیز و مجذوب کننده است، به لطف عکاسانی خوش ذوق، مناظر شهری نیز دلفریب و دوست داشتنی هستند. اینبار قصد داریم با مارک مِروای (Mark Mervai) همراه شویم، عکاسی که باز هم دست به کار شده و جادوی شهر تاریخی بوداپست را به تصویر کشیده است. با کجارو همراه باشید.

عکاسی از مناظر شهری نیز، زیبایی و جلوه‌ی خاص خود را دارد. اما وقتی عکاسی خوش قریحه و با پشتکار از راه می‌رسد، این مناظر حال و هوایی دیگر می‌یابند.

بوداپست

اگر به خاطر داشته باشید، نخستین بار با تصاویری دیدنی از یخبندان بی‌سابقه‌ی شهر بوداپست، با این عکاس خوش ذوق آشنا شدیم. دفعه‌ی بعد باز هم مارک ما را با به تصویر کشیدن دنیایی مه آلود شگفت زده کرد. دنیایی که از پس حجاب مه، غریب و مرموز به نظر می‌رسید.

Mark Mervai

Mark Mervai

ولی به نظر نمی‌رسد این عکاس با استعداد فرصتی برای استراحت به خود دهد. مارک مروای دوباره از راه رسیده و این بار، بازدید کنندگان آثارش را با مناظری زیبا از شهر تاریخی بوداپست شگفت زده کرده است. جایی که نور و سایه صحنه را در دست گرفته و جادو کرده‌اند. این بار شهر را در لحظاتی به تماشا خواهیم نشست که کم‌کمک رنگ گرفته و زنده می‌شود. وقتی که گوی طلایی خورشید از افق سربرآورده و دنیا را غرق نور می‌کند. یا آن زمان که شهر آرام آرام از درخشش خورشید فاصله گرفته و در آغوش تاریکی فرو می‌رود. وقتی که آسمان آبی، به خون نشسته و رنگ‌ها رفته رفته محو می‌شوند.

mark mervai

ببینیم مارک در مورد این مجموعه‌ی جدید چه می‌گوید:

این تصاویر نتیجه‌ی تلاشی ۵ ساله هستند، زمانی که من به دنبال ثبت بهترین لحظه‌ها بودم. وقتی که همه چیز در اوج کمال خود بوده و نورپردازی محیط نیز شگفت انگیز و جالب توجه بود. به شخصه برای من زیباترین زمان روز هنگامی است که خورشید آرام آرام طلوع کرده و روز توأم با دقایقی پر از رنگ‌های دیدنی آغاز می‌شود. همچنین صحنه‌هایی مشابه که هنگام غروب شاهد آن هستیم. وقتی که این بار تاریکی آهسته آهسته وارد شده و رنگ‌ها در آن گم می‌شوند. جا دارد از مادر طبیعت سپاس‌گذار بود که چنین صحنه‌های دل انگیزی را به تصویر کشیده است. پیدا کردن بهترین زمان برای ثبت یک تصویر، چالش اصلی هر روزه‌ی من بود. تجربه‌ای لذت بخش که آن را در وهله‌ی اول با دوستانم و سپس با مردم به اشتراک گذاشتم. زیبایی طبیعت و جادوی نور، بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که دستان بخشنده‌ی طبیعت به ما هدیه کرده است. نیازی به کلمات نیست، اجازه دهید تصاویر با شما صحبت کنند.

بیایید در احترام به حرف این عکاس با ذوق، به تماشایی جادوی نور و سایه در شهر زیبای بوداپست بنشینیم.

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست

بوداپست را در میان افسون رنگ و نور و سایه چگونه دیدید؟ مارک مروای را در ثبت این لحظات تا چه حد موفق یافتید؟ منتظر شنیدن نظرات شما عزیزان هستیم.

منبع: زومیت

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه