۹ کاری که در سفر به جزیره هوکایدو در ژاپن باید انجام دهید

محبوبه رستمی | جمعه, ۱۶ بهمن ۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

 هوکایدو دومین جزیره‌ی بزرگ ژاپن و همچنین شمالی‌ترین حوزه‌ی اداری این کشور است. این جزیره با ارایه‌ی فعالیت‌ها و پیشنهادهای تفریحی مختلف از جمله تفرجگاه اسکی، دشت‌های پر گل، روستاهای سنتی و شهرک‌های مدرن، در تمام طول سال گردشگران را مجذوب خود می‌کند. در واقع به نوعی می‌توان تمام دنیا را در همین جزیره کشف کرد! در ادامه با کجارو همراه باشید تا با  ۹ کاری که باید در سفر به این جزیره انجام داد، بیشتر آشنا شویم.

 ۹. استخر آبی در بی‌آی (Biei)

بی‌آی شهری کوچک احاطه شده میان طبیعتی زیبا است. استخر آبی، در واقع دریاچه‌ای مصنوعی است که بعد از ساخت سدی در سال ۱۹۸۸ برای جلوگیری از جریان رسوبی، روی رودخانه‌ی بی‌آی‌گاوا (Bieigawa) شکل گرفت. گفته می‌شود که رنگ زیبای آبی دریاچه نتیجه‌ی وجود هیدروکسید آلومینیوم است. مهمتر از همه اینکه رنگ دریاچه بستگی به فصل و ساعات روز دارد، چرا که آب آن نه تنها آبی رنگ نیست، بلکه اثر تجزیه‌کنندگی نور دارد. استخر آبی یکی از مشهورترین نقاط جهان است. این دریاچه،  پس از اینکه شرکت اپل عکسی از آن را به عنوان پس زمینه‌ی سیستم عامل مشهورش (OS X) استفاده کرد،  به جاذبه‌ی مطلوبی تبدیل شد. این استخر با درختان  خشک باریکی که از آب بیرون زده، ظاهری مرموز به خود گرفته است.

استخر آبی

۸. جشنواره برفی ساپورو (Sapporo Snow Festival)

ساپورو چهارمین شهر بزرگ ژاپن است که روی جزیره‌ی هوکایدو قرار دارد. اگر دنبال سرگرمی‌های زمستانی در ژاپن هستید، این شهر مکان مناسبی برای شما است. جشنواره برفی ساپورو رویداد بزرگی در ژاپن است که بازدیدکنندگان بسیاری را از این کشور و خارج از مرزهایش به سوی خود جذب می‌کند. هنرمندان در طول برگزاری جشن، مجسمه‌های یخی و برفی شگفت‌انگیزی را ارایه می‌دهند. این رویداد به مدت ۷ روز در ماه فوریه برپا می‌شود. جشنواره‌ی سالانه‌ی برفی، امکان تماشای سازه‌های بی نظیری را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد. رویداد مذکور را می‌توان در سراسر جهان، بهترین در نوع خود نامید.

جشنواره برفی ساپورو

۷. بالا رفتن از کوه آساهی (Mount Asahi)

 کوه آساهی با ۲,۲۹۰ متر ارتفاع، بلندترین کوهستان جزیره‌ی هوکایدو است. با این وجود بالا رفتن از آن ساده است و در میان کوهنوردان، به عنوان مقصدی تابستانی از محبوبیت زیادی برخوردار است. زمستان‌ها نیز مقصدی رویایی در میان اسکی ‌بازان و اسنوبوردسواران است. اگر به این ناحیه سفر کردید، می‌توانید در روستای Asahidake Onsen واقع در شیب‌های کوهستان، اتاق اجاره کنید.

کوه آساهی

۶. شیبازاکورا در فصل بهار (Shibazakura)

بهار هر سال، هزاران بازدیدکننده برای دیدن خزه‌های صورتی رنگ یا شیبازاکورا به ژاپن سفر کرده و از پارک تاکینویی (Takinoue) دیدن می‌کنند. بین ماه‌های مه و ژوئن، این دشت‌های زیبا در پایین دست ناحیه‌ای کوهستانی، با فرش رنگارنگ زیبایی از شکوفه‌های گل پوشیده می‌شوند. این منطقه در این مدت مانند یک کارت پستال زیبا است که نباید تماشای آن را از دست بدهید.

شیبازاکورا

۵. پارک‌های ملی

در مجموع ۶ پارک بزرگ ملی در جزیره‌ی هوکایدو وجود دارد که هر کدام دارای محیط‌های طبیعی فریبنده‌ای هستند. از دریاچه‌ها، کوهستان‌ها و دهانه‌های آتشفشانی گرفته تا آبشارها، جنگل‌ها و دشت‌های پر از شکوفه در بهار و تابستان، هر موقع از سال که به این ناحیه سفر کنید، می‌توانید نقاط بسیار زیبایی را تماشا کنید. همچنین مسیرهای پیاده‌روی امکان گشت و گذار در طبیعت زیبا را فراهم می‌کند و تجربه‌ی داشتن یک روز آرام  در فضای باز بی نظیری را برایتان رقم می‌زند.

هوکایدو

۴. استراحت در چشمه‌ی آب گرم نوبوریبتسو (Noboribetsu Onsen)

چشمه‌های آب گرم نوبوریبتسو بسیار پرطرفدار است و همیشه در صدر چشمه‌های آب گرم ژاپنی (Onsen) در هوکایدو قرار دارد. آب این چشمه‌ها، غنی از مواد معدنی است. این مکان در میان محیطی متناوب واقع شده‌ است و مکانی کامل برای فرار از شلوغی شهر را فراهم می‌کند. اقامت در یک هتل و لذت بردن از بهترین چشمه‌های درمانی آب گرم، دلیل خوبی برای سفر به هوکایدو است.

نوبوریبتسو

۳. میل کردن غذاهای دریایی

آب‌های اطراف جزیره‌ی هوکایدو سرشار از حیات دریایی است. ماهیگیران هر روزه ماهی‌ها را صید و آن‌ها را به  فروشگاه‌ها و رستوران‌ها ارسال می‌کنند. بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند در طول سفرشان، همه روزه در اطراف جزیره غذاهایی بسیار خوشمزه و تازه میل کنند. پیشنهاد می‌کنیم از بخش قدیمی اوتارو و خیابان فروش سوشی آن  حتما دیدن کنید. غذاهای دریایی سنتی و خوشمزه جاذبه‌ی اصلی این ناحیه است.

اوتارو

۲. اسکی در فورانو (Furano)

تفرجگاه اسکی فورانو، در میان اسکی‌ بازان و اسنوبورد سواران، به خاطر برف پودری نرم و فوق‌العاده‌اش، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این منطقه در طول تابستان برای دشت‌های پرگلی که ناحیه‌ی وسیعی را می‌پوشاند، مشهور است. هرساله هزاران گردشگر، تنها برای دیدن جشن شکوفه‌های رنگارنگ به فورانو سفر می‌کنند. شهر فورانو، میراث فرهنگی‌اش را حفظ کرده است، اما هنوز هم  سرگرمی‌های فضای باز بیشماری  را به بازدیدکنندگان ارایه می‌دهد.

فورانو

۱. گشت و گذار در هاکوداته (Hakodate)

شهر بندری و تاریخی هاکوداته اولین نقطه‌ در ژاپن است که مناسبات تجاری بین‌المللی را آغاز کرد. به همین دلیل فرهنگ و معماری متنوعی در ‌آن به چشم می‌خورد. نمای زیبای قابل مشاهده از کوهستان هاکوداته، یکی از تماشایی‌ترین مناظر شهری کشور ژاپن است. هاکوداته شهری دوست داشتنی است که جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، رویدادها و همچنین غذای عالی و محیط‌های طبیعی بیشماری دارد. پس اگر روزی به هوکایدو سفر کردید، به هیچ وجه بازدید از این شهر را فراموش نکنید.

هاکودات

منبع: placestosee

مطالب مرتبط:

دیدگاه