مکان‌های دیدنی در منطقه بی اوغلو استانبول

زهره ملکی | جمعه, ۱۶ بهمن ۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

منطقه‌ی بی اوغلو در استانبول ترکیه، یک مرکز فرهنگی–هنری است که در شهر زیبا و شگفت‌انگیز استانبول بسیار شناخته شده و معروف است. از پارک‌های سرسبز و دل‌انگیز این منطقه گرفته تا موزه‌ها و مکان‌های تاریخی، همگی مملو از زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی هستند که سالانه میلیون‌ها توریست را به‌سمت خود فرا می‌خوانند. با کجارو همراه باشید تا نگاهی به این جاذبه‌های گردشگری بیاندازیم.

اگر قصد دارید برای تعطیلات بعدی، استانبول را انتخاب کنید، در اینجا فهرستی از هفت جاذبه‌ی توریستی منطقه‌ی بی اوغلو به شما ارائه می‌شود که می‌توانید طی سفرتان به این شهر از این مناطق نیز دیدن کنید.

برج گالاتا

برج گالایا

برج گالاتا یکی از جالب‌ترین و دیدنی‌ترین بناهای تاریخی استانبول است که اغلب توسط گردشگران در سفر به استانبول مورد بازدید قرار می‌گیرد. این برج که به قرون‌وسطا تعلق دارد، مانند بالکن مرتفعی است که وقتی به بالاترین مکان این برج می‌روید، تمام شهر و سواحل زیبای دریای مرمره زیر پای شما قرار می‌گیرد. این برج دارای رستورانی شیک و مجلل است که بهترین غذاها در سطح جهانی و با کیفیتی عالی در آن سرو می‌شود. در سفرتان به بی اوغلو حتما به این برج سری بزنید و از غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های دلچسب آن لذت ببرید. فراموش نکنید که شب، مخصوصا هنگام غروب خورشید از این مکان زیبا دیدن کنید. وقتی که شهر افسون‌کننده‌ی استانبول در تاریکی شب فرو می‌رود و چراغ‌های شهر کم‌کم زیر پای شما روشن می‌شوند، تماشای غروب خورشید از بالای برج گالاتا بسیار رویایی و خاطره‌انگیز خواهد بود. اگر شما از جمله افرادی هستید که به تاریخ علاقه دارند، می‌توانید در این بنای تاریخی درباره‌ی لباس‌های قدیمی دوران عثمانی و افول و سقوط حکومت عثمانی اطلاعاتی کسب کنید.

موزه‌ی هنر مدرن استانبول

موزه هنر مدرن

موزه ی هنر مدرن استانبول که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شده، اولین موزه‌ی غیر دولتی در ترکیه است که آثار هنری مدرنی را به نمایش گذاشته است. این موزه حاوی کلکسیون گسترده‌ای از آثار هنری بین‌المللی است که هم برای علاقه‌مندان هنر جالب توجه است و هم برای کسانی که دوست دارند در مورد این بخش از هنر ترکیه اطلاعاتی کسب کنند. این موزه که به هویت فرهنگی خود بهای بسیاری می‌دهد، برنامه‌های آموزشی و اجتماعی بسیاری را هم برای افراد محلی و هم برای توریست‌های این منطقه برگزار می‌کند. برای اینکه در سفرتان به استانبول، تجربه‌ی فرهنگی-هنری دلپذیری را داشته باشید به شما توصیه می‌کنیم که بازدید از این موزه را در برنامه‌ی سفرتان بگنجانید و از قبل اطلاعات کسب کنید تا ببینید در کدام‌یک از کارگاه‌های آموزشی این موزه‌ی هنری می‌توانید شرکت کنید.

میدان تقسیم

میدان تقسیم

میدان تقسیم قلب تپنده‌ی شهر استانبول است. این میدان یک مرکز تفریحی–فرهنگی است که در بازدید از آن می‌توانید با فرهنگ و جامعه‌ی ترکیه بیشتر آشنا شوید. در طی روز افراد محلی را می‌بینید که در اطراف این میدان می‌شوند و خرید می‌کنند و در کافه‌ها و چایخانه‌های محل دور هم جمع می‌شوند. با غروب خورشید و فرا رسیدن شب، بخش دوم زندگی در این شهر آغاز می‌شود. رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی در این منطقه وجود دارند که با درخشش و زرق‌و‌برق خود، مشتریان را به‌سمت خود جذب می‌کنند. آسمان پر ستاره‌ی استانبول و نوازندگانی که در گوشه‌ی خیابان، آهنگ‌های سنتی ترکیه را به‌طور زنده اجرا می‌کنند، همگی حال و هوای خاصی را در دل شب به وجود می‌آورند.

موزه‌ی معصومیت

موزه‌ی معصومیت

موزه‌ی معصومیت(The Museum of Innocence) توسط اورهان پاموک نویسنده‌ی مشهور و برجسته‌ی ترک و برنده‌ی جایزه نوبل برپا شده است. این موزه که الهام گرفته از کتابی به همین نام است، در استانبول برپا شده که اورهان پاموک نویسنده‌ی رمان عاشقانه‌ی "موزه ی معصومیت" هم‌زمان با خلق اثر هنری خود، این موزه را نیز برپا کرده که در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی بهترین موزه‌ی اروپا را به خود اختصاص داده است. ساختمان این موزه، خانه‌ای است که به قرن نوزدهم تعلق دارد و حاوی بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری و دست ساخته‌های بشر است که زندگی طبقه‌ی اشراف و مرفه جامعه را به تصویر می‌کشد. اورهان پاموک طی سالیانی دراز این اشیاء را جمع آوری کرده و در موزه‌ی خود به نمایش گذاشته است. این نویسنده‌ی ترک در کتاب خود به بعضی از این اشیاء اشاره داشته است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که قبل یا بعد از بازدیدتان از موزه، این کتاب را مطالعه کنید تا به ارزش هنری این موزه بیشتر پی ببرید.

موزه ی پرا

موزه ی پرا

موزه پرا یک موزه‌ی هنری است که به طوری خاص و منحصربه‌فرد، در ذهن بازدید‌ کننده حال‌وهوا و فضای مشرق زمین را تداعی می‌کند. این موزه که فقط یک دهه از عمر آن می‌گذرد، در ساختمانی ایجاد شده که سابقا یک هتل بوده است. ساختمان زیبا و پرابهت این موزه ظاهرا از طرح یک معمار فرانسویی قرن نوزدهم الهام گرفته شده است. آثار هنری درون این موزه شامل نقاشی‌های زیبا، ظروف سفالی و مجموعه‌هایی گوناگون از اشیاء هنری دیگر است.

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک، یک پارک مینیاتوری است که در منطقه‌ی "شاخ طلایی" استانبول واقع شده است. مساحت این پارک شصت هزار متر مربع است که یکی از بزرگترین پارک‌های مینیاتوری جهان محسوب می‌شود. با وجود نام با مزه‌ای که دارد، انواع مجسمه‌ها، ساختمان‌ها و بناهای تاریخی از سراسر ترکیه که در ابعاد کوچک و مینیاتوری ساخته شده‌اند، در این پارک به چشم می‌خورد. بازدید از این پارک مینیاتوری، تجربه‌ای تازه و بکر و تفریحی جالب هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان خواهد بود.

پارک تقسیم گزی

تقسیم گزی

بعد از بازدید کردن از پارک مینیاتورک، حالا نوبت به گردش در یک پارک با اندازه‌ی واقعی می‌رسد. پارکTaksim Gezi  یکی از فضاهای سبزی است که در داخل شهر ایجاد شده که با نمای ساختمان‌های سنگی و بتونی شهر در تضاد و تقابلی آشکار است. این پارک که کوچک‌ترین پارک ترکیه محسوب می‌شود، فضای سبز محدودی را ایجاد کرده است که می‌توانید با فراغت و آسایش تمام در این پارک قدم بزنید یا به یک پیک نیک بروید و زیر آفتاب دل‌انگیز با نیرو و انرژی بدوید.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه