گسترش مناسبات بین موزه های تهران و باکو

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۵
 گسترش  مناسبات بین موزه های تهران و باکو

رایزن فرهنگی ایران در دیدار با رییس موزه تاریخ جمهوری آذربایجان، بر گسترش و توسعه مناسبات بین موزه های دو کشور تأکید کردند.

«سید ابراهیم ابراهیمی نائید»، با حضور در محل موزه تاریخ جمهوری آذربایجان با «نائله ولی خانلی» نماینده پارلمان و رییس موزه تاریخ جمهوری آذربایجان، دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار خانم نائله ولی خانلی گزارشی از وضعیت و جایگاه موزه تاریخ جمهوری آذربایجان ارایه داد و برای گسترش و توسعه مناسبات بین این موزه و موزه‌های کشورمان ابراز علاقه‌مندی کرد و خواستار مبادله هیأت‌های کارشناسی و برگزاری سمینارهای تخصصی در این رابطه بین آذربایجان و ایران شد.

در ادامه رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان نیز به نقش و جایگاه ارزشمند موزه در حفظ میراث فرهنگی پرداخت و وجود اشتراکات فرهنگی و تاریخی موجود را فرصتی برای بسط و گسترش بین موزه های دو کشور دانست.

سید ابراهیم ابراهیمی نائید، همچنین با اشاره به سفر اخیر الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان به تهران، مناسبات موجود و روابط حسنه بین دو ملت و دولت را از نشانه های پیوستگی فرهنگی و تاریخی بین دو کشور اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت موزه‌های تبریز و اردبیل و سایر موزه‌های بزگ در کشورمان، آمادگی خود را برای ایجاد برقراری ارتباط بین متخصصان موزه دو کشور برای همکاری در همه حوزه‌های تکنیکی و علمی و تبادل اطلاعات و تجارب اعلام کرد.

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این دیدار با استقبال رییس موزه تاریخ جمهوری آذربایجان از پیشنهاد رایزن فرهنگی ایران و ابراز علاقمندی مجدد وی برای همکاری‌های بیشتر و تبادل کارشناسان و هیأتهای علمی بین دو کشور، پایان یافت.

منبع:ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه