راهنمای سفر به جزیره پانگان

جزیره پانگان (Ko Pha Ngan)، یکی از جزایر زیبا و معروف در تایلند است. این جزیره دارای سواحل فراوان است و در یکی از همین سواحل، جشن ماه کامل برگزار می‌شود. در این جزیره سرگرمی‌های مختلف و مکان‌های زیبا وجود دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با جاهای دیدنی جزیره پانگان بیشتر آشنا شویم.

جزیره پانگان را بهتر بشناسید:

درباره جزیره پانگان

هزینه‌ های سفر به جزیره پانگان

کاهش هزینه‌ های جزیره پانگان

جاهای دیدنی جزیره پانگان

درباره جزیره پانگان

سواحل زیبای جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت placesofjuma.com (عکاس: نامشخص)

جزیره پانگان در خلیج تایلند واقع شده و بهترین مقصد برای سفری کم‌هزینه در جنوب‌شرق آسیا است. سفر توریست‌ها به این جزیره زیبا از دهه‌ ۱۹۸۰ میلادی شروع شد و به‌دلیل وجود جشن‌های ماه کامل، به مقصدی محبوب تبدیل شد. سواحل زیادی در این جزیره وجود دارد، اما اگر قصد سفر به اینجا را دارید، خود را برای انواع جشن‌ها آماده کنید. شما می‌توانید از شلوغی جزیره‌ هادرین فرار کرده و به سواحل آرام شمالی و شرقی جزیره پانگان بروید.

هزینه‌ های سفر به جزیره پانگان

قیمت هاستل‌ها

So Good Haad Rin Hostel جزیره پانگان

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

در سال‌های اخیر هاستل‌های این جزیره بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. شما می‌توانید با هزینه‌ای بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ بات برای هر‌شب، خوابگاه‌ اجاره کنید. همچنین هزینه‌ اتاق‌های خصوصی ۲ تخته از ۶۷۵ بات شروع شده و به ۱۲۰۰ بات هم می‌رسد.

هزینه‌ هتل‌های ارزان قیمت

So Good Haad Rin Hostel  در جزیره پانگان

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

در اینجا تعداد زیادی مهمان‌خانه و بانگالو (خانه‌های ییلاقی ارزان‌قیمت) وجود دارد که هزینه‌ آن‌ها از ۵۵۰ بات شروع می‌شود. برای بانگالوی لوکس باید تا ۱۶۸۵ بات برای هر‌شب پرداخت کنید. اتاق‌های ارزان‌قیمت در در هتل های جزیره پانگان با کرایه‌ ۴۰۵ بات برای هر‌شب وجود دارد. در تعطیلات سال نو و جشن ماه کامل، قیمت‌ها ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. پس در‌صورتی‌که قصد سفر در این ایام را دارید، برای افزایش قیمت آماده باشید.

هزینه غذا

غذای تایلندی

قیمت غذا‌های محلی بین ۵۰ تا ۶۰ بات است. یک وعده غذای تایلندی موردعلاقه‌ توریست‌ها به‌خصوص در جزیره‌ هادرین، نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۷۰ بات است. قیمت غذا‌های غربی تا ۲۳۰ بات می‌رسد.

هزینه‌ حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت bangkokattractions.com (عکاس: نامشخص)

کرایه‌ سانگ‌تو (تاکسی طبقه‌ای) برای گردش در کل جزیره ۱۲۰ بات و برای نقاط دور‌تر ۱۷۰ بات است. معمولا کرایه‌ توک‌توک‌ها (خودروی سه‌چرخه) ثابت است. پس برای تخفیف با راننده بحث نکنید. فقط در‌صورتی امکان تخفیف وجود دارد که افراد (مسافران) زیادی خواهان تخفیف باشند. 

کاهش هزینه‌ های جزیره پانگان

کرایه‌ اتاق مناسب

Free Concept Beach Resort جزیره پانگان

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

به‌عنوان یک راهنمای کلی برای کرایه‌ اتاق در کنار ساحل، هرچه دورتر شوید به اتاق‌های ساکت‌تر و آرام‌تر خواهید رسید. اگر در نزدیکی جشن ماه کامل به اینجا آمدید، سعی کنید برای یافتن مکانی مناسب حداقل ۳ روز زودتر از جشن بیایید. 

نوشیدنی ارزان تهیه کنید

نوشیدنی‌های موجود در ساحل بسیار گران است. شما می‌توانید از فروشگاه‌های ۷-ایلون (7-Eleven) نوشیدنی خود را تهیه کرده و با خود به ساحل بیاورید. هزینه‌ یک نوشیدنی در این فروشگاه‌ها نزدیک به ۲۵ بات است و در مقایسه با قیمت نوشیدنی‌های نزدیک ساحل (۹۰ تا ۱۰۰ بات) بسیار کمتر است.

جاهای دیدنی جزیره پانگان

سواحل جزیره پانگان

شنا کنید

سواحل جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت thenomadvisor.com (عکاس: RiSchmid)

در اینجا تور‌های مختلفی برای شنا وجود دارد که معمولا از ۱۱ صبح شروع و تا ۵ عصر ادامه دارد و شما را با قایق به محل مورد‌نظر می‌رسانند. این تور‌ها علاوه بر شنا شامل ناهار نیز می‌شود که هزینه‌ غذا بین ۴۷۵ تا ۶۷۵ بات است. در این تور‌ها با افراد زیادی نیز آشنا خواهید شد.

آفتاب بگیرید

طبیعت بکر و ساحلی جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

سواحل زیبای جزیره پانگان، گنج واقعی این جزیره است. اینجا بهترین مکان برای گردش، آفتاب‌گرفتن و بازی با دوستانتان است. از آنجایی که جشن ماه کامل در جزیره‌ هادرین برگزار می‌شود، این جزیره نسبت به دیگر جزایر توسعه‌ بیشتری یافته‌ است. با وجود بیش از ۳۰ ساحل در جزیره، شما می‌توانید هر محلی راکه بخواهید انتخاب کنید؛ از سواحل شلوغ گرفته تا ساکت و خلوت. ساحل تانگ‌نای‌پن (Thong Nai Pan) به‌دلیل وجود شن‌های سفید و آب‌های آرام، موردعلاقه‌ من است.

غواصی یاد بگیرید

غواصی در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

این جزیره بهترین مکان برای غواصی نیست، اما باز‌هم مواردی برای غواصی پیدا می‌شود. در اینجا «سیل راک» محلی معروف برای غواصی است. در این محل صخره‌ای آب را شکافته و مکان مناسبی برای غواصی به وجود آورده است. همچنین جزیره دارای دو مدرسه‌ غواصی است که دوره‌های PADI را برای غواصی  ارائه می‌دهد.

مدرسه یوگا

کلاس‌های یوگا در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت tripaneer.com (عکاس: نامشخص)

این جزیره  خانه‌ دو مدرسه ی یوگا است که شما می‌توانید در آنجا اوقاتی آرام داشته باشید. بسته به نوع خواسته‌ شما، تمرین‌های یوگا از یک جلسه تا دوره‌های ۶ ماهه وجود دارد که شما را به یک مربی یوگا تبدیل می‌کند. برای یک جلسه تنها ۳۰۰ بات پرداخت خواهید کرد، اما در‌صورت هدفمند بودن، هزینه ی ۱۰ جلسه ۲۵۰۰ بات خواهد بود.

جشن ماه

جشن ماه کامل در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

ماه کامل جشنی بزرگ با سرگرمی‌های مختلف است. هر قسمت از جزیره موزیک مخصوص خود را دارد. به همین دلیل در هرقدم موزیک متفاوتی می‌شنوید. ساحل پر از افرادی است که هرکدام به کاری مشغولند و خوش‌می‌گذرانند. هر ماه به‌وقت کامل‌شدن ماه، این جشن برگزار می‌شود. در فصول پرگردشگر، تعداد شرکت‌کنندگان در این جشن به ۲۰،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ نفر می‌رسد. در‌صورتی که این جشن را از دست دهید، جشن‌های دیگر همچون جشن ماه نیمه کامل، ماه سیاه و دیگر جشن‌ها وجود دارد. در اینجا همیشه جشن است.

کایاک‌سواری

کایاک‌سواری در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

در اینجا مانند دیگر جزایر امکان اجاره‌ کایاک (قایق مخصوص اسکیمو‌ها) و گردش روی آب وجود دارد. شما می‌توانید ۱ ساعت پارو بزنید یا در تور‌های یک‌روزه‌ قایق‌سواری شرکت کنید. کایاک‌ها تقریبا در همه‌ سواحل یافت می‌شود و کرایه‌ آن‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بات برای هر ساعت است. ساحل «وست» از «ووک تام» تا «کو‌ما» بهترین مکان برای کایاک سواری است.

موای تای (بوکس تایلندی)

بوکس تایلندی در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

موای تای به‌عنوان یک هنر رزمی، شهرتی جهانی دارد. موای تای ورزشی هیجان‌انگیز و با نظم و قاعده است. همچنین به‌عنوان هنر استفاده از ۸ عضو نیز شناخته می‌شود؛ چرا‌که مبارزان از دو مشت، دو زانو، دو آرنج و دو ساق پا در مبارزات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در یکی از ۳ استادیوم جزیره مبارزات را دنبال کنید یا در دوره‌های آموزش بوکس شرکت کنید. حتی می‌توانید در مبارزات شرکت کرده و کاپ قهرمانی موای تای را دریافت کنید. یک جلسه تمرین ۳۰۰ بات است. در‌حالی‌که یک هفته تمرین نزدیک به ۲۰۰۰ بات خواهد شد.

کلاس آشپزی تایلندی

کلاس آشپزی تایلندی در جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

غذای تایلندی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان است و بسیاری از توریست‌ها تنها برای غذا‌خوردن به این کشور سفر می‌کنند. پس چرا دریکی از کلاس‌های آشپزی در جزیره شرکت نمی‌کنید؟ اکثر کلاس‌ها با بازدید از بازار محلی شروع شده و به غذاهای خوشمزه ختم می‌شود. 

باغ گیاه‌شناسی جزیره پانگان

باغ گیاه‌شناسی جزیره پانگان دارای بیش از ۲۰۰۰ نوع از گیاهان مختلف است. بیش از ۲۰۰ نوع یاس آبی در این باغ وجود دارد. همچنین در دریاچه‌های آن ماهی کپور غول‌پیکر، ماهی‌های جنگجوی تایلندی و ماهی آبنوس وجود دارد. ورودی باغ ۵۰ بات است.

معابد جزیره پانگان

معابد جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

تایلند دارای معابد زیادی است که هر‌کدام به مذهبی خاص تعلق دارد. اگر هنوز نسبت به فرهنگ این کشور اطلاعاتی کسب نکرده اید، حتما از معابد دیدن کنید؛ چرا‌که پنجره‌ زیبایی رو به مذهب این کشور است و همچنین می‌توانید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید. 

آبشار‌های جزیره پانگان

آبشارهای جزیره پانگان

عکس از وب‌سایت uk.hotels.com (عکاس: نامشخص)

جزیره پانگان دارای آبشار‌های فراوان است؛ اگرچه برخی از آن‌ها فصلی است و در بعضی ماه‌های سال خشک می‌شود. اگر به‌دنبال کمی پیاده روی هستید، حتما به این مناطق سری بزنید. 

مرکز فرهنگی جزیره پانگان

مرکز فرهنگی تایلند برگزار‌کننده‌ کلاس‌های مختلفی است که به شما کمک می‌کند با سنت‌ها و زندگی مردم جزیره پانگان بیشتر آشنا شوید. در کلاس‌های آشپزی طرز تهیه‌ پدتای را بیاموزید، در کلاس‌های زبان تایلندی شرکت کنید یا حالتی جدید از یوگا بیاموزید. در اینجا موارد زیادی وجود دارد که شما بر اساس علاقه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. 

تورهای زیپ‌لاین جزیره پانگان

زیپ لاینینگ در تایلند

اگر به ارتفاع علاقه‌مندید، به تور‌های زیپ‌لاینینگ (عبور از کابل‌های میان جنگل با استفاده از تجهیزات لازم)  بپیوندید. در اینجا امکان بالا رفتن تا ۲۲ متر نیز وجود دارد! یک دور کامل ۴۵ دقیقه طول می‌کشد و پس از اتمام کار می‌توانید نوشیدنی تهیه کنید.

نویسنده: نیلوفر دوشیری

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map