سفری به دور دنیا و بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری جهان

حمیده کریمی | شنبه, ۸ اسفند ۹۴ ساعت ۰۷:۰۰

 همه ما دوست داریم سفر کنیم و از دیدن جاذبه‌های گردشگری مختلف لذت ببریم. به هر گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی که سفر کنید چیزی برای دیدن و لذت بردن وجود خواهد داشت. در این سفر کوتاه و چند دقیقه‌ای به دور دنیا، با شگفت‌انگیز‌ترین کشورها و جاذبه‌های گردشگری دنیا آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

آیا می‌دانستید؟

کشورهای مختلف، میلیاردها دلار برای توسعه و پیشرفت در بخش گردشگری خرج می‌کنند. در سال گذشته آلمان ۸۴.۳ میلیارد دلار، ایالات متحده‌ی آمریکا ۷۹.۱ میلیارد دلار و چین ۷۲.۶ میلیارد دلار برای توسعه و ارتقاء بخش گردشگری هزینه کرده‌اند.

اگر برای یک تعطیلات رویایی برنامه‌ریزی می‌کنید این مقاله به شما کمک می‌کند که مقصد مناسبی را انتخاب کنید. البته هزاران جاذبه‌ی گردشگری در سراسر دنیا وجود دارند که همه آن‌ها ارزش دیدن دارند اما در این مقاله با ۲۰ مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم. در این مکان‌ها می‌توانید از جنبه‌های مختلف سفر و گردشگری لذت ببرید؛ آشنایی با فرهنگ‌ها، چشیدن طعم غذاهای لذیذ محلی، سواحل بی‌نظیر، چشم‌اندازهای نفس‌گیر و بناهای تاریخی شگفت‌انگیز.

آگرا، هند

آگرا

تاج محل که هم میراث جهانی یونسکو و هم یکی از عجایب هفت‌گانه است در آگرای هند قرار دارد. این بنای تاریخی که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است، ترکیب بی‌نظیر و زیبایی از معماری هندی، ایرانی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد. این منطقه، آلودگی و ترافیک ندارد و برای رفت‌و‌آمد در آن یا باید پیاده‌روی کنید یا از اتوبوس‌های برقی استفاده کنید. از میان سایر بناهای تاریخی آگرا، موارد زیر را می‌توان نام برد:

قلعه‌ی آگرا، مقبره‌ی اعتماد‌الدوله، روضه‌ی چینی (Chini ka Rauza)، قلعه‌ی سیکاندرا، فاتح پور سیکری و آرامگاه اکبر. همچنین مکان‌هایی برای دور شدن از زندگی شهری و کمی استراحت در سکوت و آرامش وجود دارد. توصیه می‌شود که در فصل زمستان و در ماه‌های نوامبر، دسامبر و ژانویه به آگرا سفر کنید.

آگرا

کیپ تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

کیپ تاون یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در آفریقای جنوبی است. چراکه آب‌و‌هوای آن برای گذراندن یک تعطیلات لذت‌بخش، کاملا مساعد است. سواحل متعددی نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید و هرکدام در نوع خود بی‌نظیر هستند.

از میان جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون، موارد زیر را می‌توان نام برد:

Camps Bay، خلیج Bantry ، خلیج Hout، بلوبرگ و کلیفتون.

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون که دیدنش را نباید از دست بدهید کوه تیبل است. یکی دیگر از تفریحات موردعلاقه‌ی گردشگران در این شهر، خرید کردن از بازار Flea در میدان Greenmarket است. این شهر رستوران‌ها و کافه‌های بی‌نظیر و متعددی دارد که زندگی شبانه با شور و هیجان خاصی در آن ادامه می‌یابد. در واقع سفر به کیپ تاون مجموعه‌ای از تفریحات متنوع را به شما عرضه می‌کند.

کیپ‌تاون (Cape Town)، آفریقای جنوبی

مصر

مصر

سفر به مصر یکی از متفاوت‌ترین سفرهای زندگی شما خواهد بود. این کشور دیدنی اهرام متعددی دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. در این میان، اهرام و مجسمه‌ی ابوالهول در جیزه در نزدیکی قاهره از بقیه شناخته‌شده‌تر هستند. هرم خوفو از بقیه بزرگ‌تر و تنها بازمانده‌ی عجایب هفت‌گانه‌ دنیای قدیم است.

از میان سایر مکان‌هایی که می‌توانید در آن‌ها از اهرام باستانی دیدن کنید هواره، سقاره، میدوم، لشت، ابوصیر، دهشور و ابورواش را می‌توان نام برد. بزرگ‌ترین موزه‌ی فضای باز جهان یعنی أَلْأُقْصُر نیز در مصر واقع است. اسکندریه یکی از مقاصد گردشگری محبوب برای لذت بردن از سواحل آفتابی است. اگر به صخره‌های مرجانی و زندگی دریایی علاقه‌مند هستید می‌توانید به شبه‌جزیره‌ی سینا که بخشی از خاک مصر است، سفر کنید.

مصر

فلوریدا

فلوریدا

یکی از دیدنی‌های فلوریدا، دیزنی‌لند در اورلاندو است. این مکان، پربازدید‌ترین و بزرگ‌ترین مکان تفریحی در دنیا به شمار می‌رود. سالانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر به فلوریدا سفر می‌کنند. در این منطقه انواع و اقسام امکانات تفریحی، پارک‌های سرگرمی، هتل‌ها و رستوران‌های بی‌نظیر وجود دارد و یک مکان کاملا توریستی است. وجود صدها مایل ساحل شنی در فلوریدا سبب شده که این مکان به مقصدی ایدئال برای سفرهای تابستانی تبدیل شود. علاوه بر همه این امکانات تفریحی، پوشش گیاهی و جانوری گرمسیری و منحصربه‌فرد فلوریدا بسیار دیدنی است. دلفین‌ها، ماهی‌های گرمسیری، لاک‌پشت‌های آبی و زندگی دریایی جذاب و بی‌نظیری در فلوریدا وجود دارد که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری فلوریدا، لذت بردن از پارک‌های تفریح و سرگرمی و سواحل دیدنی آن باید زمان زیادی داشته باشید.

فلوریدا

گوا

گوا

گوا کوچک‌ترین و زیباترین ایالت هندوستان است. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب به‌خصوص برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است. هرآنچه که از یک سفر عالی توقع دارید در گوا خواهید یافت؛ غذاهای لذیذ، سواحل زیبا و آثار تاریخی باشکوه و دیدنی. جاذبه‌ی گردشگری اصلی گوا سواحل بی‌نظیر و اقامتگاه‌های ساحلی متعدد و زیبای آن است. از میان سواحل دیدنی گوا، Anjuna، Baga، Colva، Candolim، Benaulim، میرامار و دونا پولا را می‌توان نام برد. علاوه بر این خطوط ساحلی، در سفر به گوا می‌توانید از موزه‌های متعددی نیز بازدید کنید که دو تا از بهترین‌های آن‌ها موزه‌ی ایالتی گوا و موزه‌ی نیروی دریایی هستند. در بناهای تاریخی و میراث‌های جهانی، به وضوح تاثیر فرهنگ و معماری پرتغالی را خواهید دید چراکه این منطقه برای مدتی طولانی تحت سلطه‌ی پرتغالی‌ها بوده است.

گوا

یونان

یونان

یونان یکی از بی‌نظیرترین مقاصد گردشگری دنیا است. سفر به یونان امکان تجربیات متفاوت و لذت‌بخشی را که از یک سفر انتظار دارید برای شما فراهم می‌کند. چشمه‌های آب گرم با مناظر نفس‌گیر، روستاهای زیبا و دیدنی، تاریخ و فرهنگ غنی، غذاهای دریایی لذیذ و بهترین سواحل دنیا، همه و همه در یونان انتظار گردشگران را می‌کشند. موسیقی و جشن و آتش‌بازی در خیابان‌ها شور و حال دیگری به شهرهای یونان می‌دهد. در فصل زمستان می‌توانید در رشته‌کوه‌های متعدد این منطقه، از انجام فعالیت‌های تفریحی مانند اسکی لذت ببرید. در واقع یونان مقصد ایده‌آلی هم برای سفرهای تابستانی و هم برای سفرهای زمستانی است. فرقی نمی‌کند چه وقتی از سال به یونان سفر کنید، قطعا از سفر به این کشور دیدنی لذت خواهید برد.

یونان

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ جایی است که فرهنگ شرق و غرب در آن به هم می‌پیوندند. این دلیل خوبی برای سفر به این شهر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن است. محیط اطراف، فرهنگ، ساختمان‌ها، همه و همه تلفیقی از شرق و غرب هستند. از طرفی در گوشه‌ای از خیابان یک سینمای لوکس را خواهید دید که جدیدترین فیلم‌های آمریکایی را پخش می‌کند و در طرف دیگر مغازه‌ی کوچکی، داروهای گیاهی و سوغاتی‌های محلی می‌فروشد. هنگ‌کنگ یک شهر بین‌المللی محسوب می‌شود که رستوران‌های مجلل، کافه‌های بی‌نظیر و مغازه‌های سنتی چینی را در گوشه و کنار آن خواهید دید. غذاها در هنگ‌کنگ بسیار لذیذ هستند و آشپزی ملت‌های گوناگون از آسیا و آمریکا گرفته تا اروپا در این شهر پیدا می‌شود. علاوه بر این‌ها، مکان های دیدنی دیگری نیز در هنگ‌کنگ وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان موزه‌ی هنر هنگ‌کنگ، آکادمی هنرهای اجرایی، موزه‌ی میراث هنگ‌کنگ و ارکستر فیلارمونیک را نام برد.

هنگ‌کنگ

لاس وگاس

لاس وگاس

لاس وگاس به‌عنوان پایتخت تفریح و سرگرمی دنیا شناخته می‌شود. این شهر رستوران‌ها و هتل‌های مجلل و بی‌نظیری دارد. در این شهر می‌توانید از بهترین اقامتگاه‌ها، گالری‌های هنری و موزه‌های دیدنی لذت ببرید. شهر لاس وگاس در جهان در نوع خود بی‌نظیر است و هر سال بیش از ۴۰ میلیون شهروند از دیگر ایالات آمریکا و نیز اروپا و آسیا از این شهر دیدن می‌کنند. یک چهارم درآمد مهم این شهر در درجه‌ی اول از راه مالیات کازینوها و سه چهارم بقیه از درآمد برنامه‌های نمایشی، رستورانها و فروش کالاهای توریستی و اجناس لوکس تأمین می‌شود.

لاس وگاس

مالدیو

مالدیو

اگر به‌دنبال یک تعطیلات آرام و لذت‌بخش هستید این کشور جزیره‌ای کوچک بهترین مقصد گردشگری برای شما است. این کشور که به خاطر اقامتگاه‌های ساحلی بی‌نظیر و چشم‌اندازهای زیبا و رویایی‌اش شهرت دارد، یک مقصد گردشگری محبوب برای گردشگران از سراسر دنیا است. اقامت در هرکدام از اقامتگاه‌های مالدیو تجربه‌ی بی‌نظیری برای شما خواهد بود. حتی می‌توانید یک ویلای کامل را نیز اجاره کنید؛ ویلایی که کاملا در میان آب قرار دارد و در آن از سواحل خصوصی خود لذت خواهید برد. به‌دلیل داشتن آبی شفاف، یکی از تفریحات لذت‌بخش در مالدیو مشاهده‌ی ماهی‌ها و زندگی دریایی است. با همه این ویژگی‌ها، مالدیو مقصد ایده‌آلی برای سفر ماه عسل است.

مالدیو

مونت کارلو

مونت کارلو

مونت کارلو یکی از مقاصد گردشگری در دنیا است که ارزش هزینه کردن دارد البته اگر می‌توانید برای سفرتان حسابی خرج کنید. مونت کارلو یک منطقه‌ی اعیان‌نشین و ثروتمند است چراکه معافیت‌های مالیاتی ویژه‌ای دارد. در این منطقه می‌توانید در بهترین و مجلل‌ترین هتل‌های دنیا اقامت کنید. اگر به‌دنبال سکوت و آرامش هستید مونت کارلو مقصد مناسبی برای شما نخواهد بود. این منطقه به نمایشگاه‌های مد و مسابقه‌ی فرمول ۱ جایزه بزرگ موناکو شهرت دارد. این مسابقات در ماه مه یا ژوئن هر سال برگزار می‌شوند. اگر در این ایام به مونت کارلو سفر می‌کنید، دیدن این مسابقات را از دست ندهید. هتل پاریس که در فیلم‌های مختلف به نمایش درآمده است، یکی از هتل‌های مشهور مونت کارلو است. بندرگاه مونت کارلو یکی از چشم‌اندازهای فوق‌العاده دیدنی این منطقه است.

مونت کارلو

نیویورک

نیویورک

اگر از علاقه‌مندان به خرید هستید بهترین مقصد برای شما نیویورک است. در حین خرید می‌توانید از چشم‌اندازهای شهری بی‌نظیر و پرجنب‌و‌جوش لذت ببرید. نیویورک یکی از شلوغ‌ترین شهرهای جهان است. در سفر به این شهر باید از ساختمان امپایر استیت، جزیره‌ی الیس و خیابان برادوی دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی نیویورک می‌توان موزه‌ی متروپولیتن هنر، پارک مرکزی، راکفلر سنتر، باغ‌وحش برانکس، پارک واشنگتون اسکوئر، میدان تایمز و باغ گیاه‌شناسی نیویورک را نام برد. بازدید از پارک آدیرونداک را نیز نباید از دست بدهید، بزرگ‌ترین پارک ایالتی در ایالات متحده‌ی آمریکا.

نیویورک

نیوزیلند

نیوزیلند

اگر می‌خواهید اولین کسی باشیسد که طلوع آفتاب را می‌بیند به نیوزیلند سفر کنید. این کشور از دو بخش جزیره‌ی شمالی و جزیره‌ی جنوبی تشکیل شده است. نیوزیلند به خاطر پوشش گیاهی و جانوری خاص و منحصربه‌فردش شناخته‌شده است. انواع موسیقی از جمله بلوز، جاز، کانتری، راک اند رول و هیپ هاپ بخشی جدانشدنی از فرهنگ این کشور هستند. می‌توانید از تورهای مختلف استفاده کرده و به دیدن رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و اقیانوس بروید. می‌توانید در اقامتگاه‌های مخصوص و اسپاها و چشمه‌های آب گرم لذت ببرید. رستوران‌های متعدد، فعالیت‌های تفریحی مخصوص کودکان، رویدادها و جشنواره‌های موسیقی، تئاترها و مسابقات ورزشی متعددی در این کشور وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. بازدید از یخچال‌های Fox و Franz در جزیره‌ی جنوبی را از دست ندهید.

نیوزیلند

پاریس

پاریس

سه نمونه از جاذبه‌های گردشگری پاریس که دیدن آن‌ها را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید برج ایفل، طاق پیروزی و کلیسای جامع نتردام هستند. می‌توانید از باغ‌های Tuileries و لوکزامبورگ نیز دیدن کنید. یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان یعنی موزه‌ی لوور نیز در پاریس واقع است. برای تفریح و سرگرمی بد نیست سری به دیزنی لند پاریس بزنید. لازم به یادآوری نیست که پاریس بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید دنیا را در اختیار دارد.

پاریس

اسپانیا

اسپانیا

اسپانیا دومین مقصد بزرگ گردشگری دنیا است. کافی است یک بار به این کشور سفر کنید بدون شک بهترین سفر زندگیتان خواهد بود و دلتان می‌خواهد که بارها آن را از نزدیک ببینید. اسپانیا یکی از اولین کشورهایی بود که امکانات مورد نیاز برای تعطیلات ساحلی و تابستانی را توسعه داد. از میان سواحل مشهور و دیدنی اسپانیا این موارد را می‌توان نام برد: براوا، ماربلا، کالیدا، ساحل سفید، ساحل آفتاب، ساحل شنی و ساحل والنسیا. فهرست مقاصد گردشگری تابستانی در اسپانیا تمامی ندارد. اگر از دید فرهنگی به اسپانیا نگاه کنیم، این کشور به‌همراه ایتالیا بیشترین تعداد میراث جهانی یونسکو را در اختیار دارد؛ در حدود ۴۴ مکانی که رسما ثبت شده‌اند. این کشور به‌دلیل در اختیار داشتن مناطق کوهستانی، مقصد مناسبی برای سفرهای زمستانی نیز هست. از میان این مناطق کوهستانی می‌توان رشته‌کوه پیرنه، Sistema Central، Sistema Ibérico و سیرا نوادا را نام برد. اگر به‌دنبال تفریحات پر شور‌ و هیجان شبانه هستید شهرهای بارسلونا و مادرید مناسب شما هستند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های گردشگری اسپانیا می‌توانید به مقاله‌ی راهنمای سفر به اسپانیا رجوع کنید.

اسپانیا

سری لانکا

سری لانکا

سری لانکا به‌معنای واقعی کلمه بهشت روی زمین است. مراتع و جنگل‌های سرسبز فراوان، چشم‌اندازهای زیبای این کشور را ایجاد کرده‌اند. در بخش‌های جنوبی می‌توانید از پارک ملی Yala دیدن کنید و از دیدن گونه‌های نادر و زیبای پرندگان و حیوانات گوناگون لذت ببرید. این کشور به خاطر سواحل زیبا و متعددش نیز شهرت دارد. یکی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی سری لانکا، قله‌ی Adam است. از میان میراث جهانی یونسکو می‌توان منطقه‌ی Polonnaruwa، Anuradhapura و ارتفاعات مرکزی را نام برد.

سری لانکا

سوئیس

سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین کشورهای جهان است. مسیرهای پیاده‌روی بی‌نظیر در مناطق کوهستانی و زیبای این کشور، گردشگران بی‌شماری را از سراسر دنیا به سوئیس می‌کشاند. اگر فکر می‌کنید که سوئیس یک مقصد گردشگری برای سفرهای زمستانی است، اشتباه می‌کنید. جاذبه‌های گردشگری سوئیس در تابستان نیز پرطرفدار و دیدنی هستند. یکی از تفریحات محبوب در تابستان، پیاده‌روی در کوهستان است. اگر دوست ندارید پیاده‌روی کنید می‌توانید سوار بر تله‌کابین از دیدن مناظر زیبا لذت ببرید. Jungfraujoch مرتفع‌ترین ایستگاه قطار اروپا در سوئیس قرار دارد. این کشور سیستم حمل‌و‌نقل گسترده و پیشرفته‌ای دارد و شما به‌راحتی می‌توانید از طریق وسایل حمل‌و‌نقل عمومی خود را به دهکده‌های کوهستانی برسانید.

سوئیس

سیدنی

سیدنی

اگر به تفریحات شبانه علاقه‌مند هستید برای سفر به سیدنی برنامه‌ریزی کنید. رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که در سفر به سیدنی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در سفر به سیدنی می‌توانید از Kings Cross، خیابان آکسفورد، بندر Darling، Circular Quay و منطقه‌ی The Rocks دیدن کنید. در این شهر می‌توانید لذیذترین غذاهای دنیا را امتحان کنید. بازدید از خانه‌ی اپرای سیدنی و پل بندرگاه را فراموش نکنید. یکی از تفریحات لذت‌بخش در سیدنی، سفر تفریحی شبانه با کشتی و امتحان کردن لذیذترین غذاها است.

سیدنی

تایلند

تایلند

تایلند یک مقصد گردشگری بی‌نظیر است. از خیابان‌های شلوغ و پر‌زرق‌و‌برق و سواحل زیبا گرفته تا آسمان‌خراشها، مراکز خرید و بناهای مذهبی باشکوه مختلف را در بر می‌گیرد. تمام آن چیزی را که از یک سفر لذت‌بخش انتظار دارید در سفر به تایلند خواهید یافت. از میان دیدنی‌های تایلند می‌توان استان پوکت، کرابی، جزیره‌ی ساموی، جزایر Phi Phi و چیانگ مای را نام برد. برای لذت بردن از تفریحات تابستانی و اقامتگاه‌های ساحلی به پاتایا و هواهین سفر کنید. جنگل‌های دیدنی، چشمه های معدنی و مراکز سلامتی و فیل‌سواری از دیگر جاذبه‌های گردشگری تایلند هستند.

تایلند

ترکیه

ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد گردشگری شناخته‌شده و محبوب در دنیا است، جایی که دو قاره به هم می‌پیوندند. جغرافیای متنوع ترکیه سبب می‌شود که بتوانید در یک روز، چهار نوع آب‌و‌هوای مختلف را تجربه کنید. در این کشور می‌توانید از دیدن رشته‌کوه‌های متعدد، دره‌های وسیع و حاصل‌خیز، اقامتگاه‌های ساحلی و سواحل بی‌نظیر و خلوت لذت ببرید. تنها کشوری که در آن می‌توانید از کاخ‌ها، مساجد و کلیساها با فاصله‌ی کم دیدن کنید.

ترکیه

ونیز

ونیز

ونیز مقصد گردشگری بی‌نظیری است که هم برای سفرهای تابستانی و هم برای سفرهای زمستانی کاملا ایدئال است. این شهر، تاریخچه‌ای جالب و معماری بی‌نظیری دارد. برای آشنایی بیشتر با این شهر دیدنی می‌توانید به مقاله‌های راهنمای سفر به ونیز  و تاریخچه‌ی مختصری از ونیز مراجعه کنید.

کلیساهای متعددی در ونیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. میدان سن مارکو درست در مرکز شهر واقع است. Palazzo Ducale یکی دیگر از بناهای تاریخی است که چشم‌انداز نفس‌گیری دارد. ونیز، نگارخانه‌های هنری متعددی نیز دارد. قایق‌سواری در کانال بزرگ ونیز یکی از بهترین تجربیات شما در سفر به این شهر دیدنی خواهد بود. این شهر از ۱۱۷ جزیره‌ی کوچک تشکیل شده که از طریق ۴۰۰ پل و ۱۵۰ کانال به هم وصل شده‌اند. فراموش نکنید که امکانات اقامتی در ونیز بسیار گران‌قیمت هستند.

ونیز

شهرها و کشورهایی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدیم، زیباترین مقاصد گردشگری دنیا هستند. سفر به هرکدام از این مقاصد گردشگری نیاز به برنامه‌ریزی دارد. همان طور که در این فهرست دیدید، جالب‌ترین دیدنی‌های دنیا لزوما گران‌ترین آن‌ها نیستند. شما هم اگر تجربه‌ای از سفر به این دیدنی‌های شگفت‌انگیز دارید با کجارو در میان بگذارید.

منبع: Buzzle

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه