برترین سفرهای سیاحتی به جزیره هاوایی

موسی معتمدی | پنجشنبه, ۶ اسفند ۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

اگر قصد دارید ماه‌عسل خود را در جزیره هاوایی بگذرانید، سفر‌های سیاحتی با کیفیت بالا، مناسب برای زوج‌ها وجود دارند. می‌توانید از صبح زود گشت‌وگذار در جزیره را آغاز، از آتشفشان فعال جزیره هاوایی، از نزدیک دیدن کنید، از دره‌های سر‌سبز آن بالا بروید و حتی یک شب غواصی را زیر آسمان پر‌ستاره‌اش تجربه کنید. می‌توانید با خیال راحت، هرکدام از این سفر‌های گشت‌وگذار را به‌صورت آنلاین خریداری کنید. در این مقاله از کجارو شما را با این سفر‌های سیاحتی آشنا می‌کنیم.

سفر ماجرا‌جویانه بازدید از آتشفشان جزیره هاوایی

آبشار رینبو

اولین چیزی که هر زوجی در راه گشت‌وگذار در جزیره از آن بازدید می‌کنند، آتشفشان کیلااوآ در داخل پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی است. در این سفر یک‌روزه شما با تمام تدابیر امنیتی و با مجوز مقامات محلی به بازدید از این آتشفشان می‌روید. بسته به شرایط ممکن است تجربه پیاده‌روی روی جریان گدازه آتشفشانی را داشته باشید؛ قطعا زمانی را هم به دیدار از موزه جاگر اختصاص خواهید داد. اگر هم مایل به پیاده‌روی روی جریان گدازه‌ها نباشید، به احتمال زیاد زمانی را به بازدید از آبشار رینبو، کارخانه دانه‌ی ماکادمیا و گلخانه ارکیده، خواهید گذراند.

سفر بازدید از آبشار کوهالا

آبشار کوهالا

قطعا از این سفر سیاحتی سراسر سرگرم‌کننده و بازدید از خط ساحلی Kona تا آبشار کوهالا لذت خواهید برد. با گروه کوچکی از مسافران، مناظر زیبایی را در این سفر پیاده‌روی با عبور از سنگ‌های غول پیکر و هفت آبشار دیده و نهایتا در جوپبار کوهستانی خستگی از تن به در خواهید کرد. سفر به مزرعه‌ای با قدمت یک قرن هم در برنامه گشت‌وگذار هست.

سفر دوچرخه سواری آتشفشان کیلااوآ

آتشفشان کیلااوآ

اگر به‌دنبال یک سفر سیاحتی پرجنب‌وجوش‌تر هستید در برنامه سفر دوچرخه سواری آتشفشان کیلااوآ ثبت نام کنید. راهنما، شما را به بالای ناحیه آتشفشان کیلااوآ در پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی، با مسیر‌های اغلب سراشیبی و آسفالت شده و پیاده‌‌گذر، هدایت خواهد کرد. محض احتیاط یک ون پشتیبان، دوچرخه سواران را دنبال می‌کند.

ماجرا‌جویی با قایق زودیاک و غواصی

قایق زودیاک

گذراندن ماه‌عسل در هاوایی بدون صرف وقت برای تفریح‌های آبی، سخت است و در این سفر (که حرکت از تفرج‌گاه ساحلی هونوکوآ شروع و تا شمال کایلیو کونا ادامه و با استراحت در هتل پایان می‌یابد) بیشتر وقت‌تان را در آب خواهید گذراند. در ابتدا با قایق‌های زودیاک به خلیج کیلاککوآ، بالای بندر‌گاه ساحلی، سفر و پس از آن به‌محض اینکه آماده شدید، تجهیزات غواصی در اختیار‌تان قرار گرفته و بیش از یک ساعت زمان برای شنا با ماهی‌ها و لذت بردن از دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، خواهید داشت. یک میان وعده غذایی، نوشیدنی و ساندویچ در این برنامه سفر پنج ساعته گشت‌وگذار غواصی گنجانده شده است.

سفر با هلیکوپتر در جزیره هاوایی

سفر با هلیکوپتر

جدید‌ترین و گسترده‌ترین بخش جزیره هاوایی به مساحت ۱۰۴۳۲.۴۷ کیلومتر مربع توسعه داده شده و بهترین راه، برای دیدن کل جزیره از راه هوایی است. در این سفر سیاحتی دو ساعته، که از فرودگاه هلیکوپتر وایکولوآ آغاز و با عبور از بالای آتشفشان «بد‌لندز» و تماشای کوه‌های کوهالا و آبشار‌هایش و دور‌نمایی دیدنی از جنگل‌های بارانی و ساحل هاماکوآ، ادامه می‌یابد.

سفر سیاحتی-غذایی جزیره هاوایی

سفر سیاحتی-غذایی

زوج‌ها با گروه کوچکی به بازدید از دو مزرعه در جنوب کوهالا می‌روند. در اولین مزرعه سبزی‌های ارگانیک و اسطوخودوس و در مزرعه دوم گوسفند و گاو با روش‌های انسانی پرورش داده می‌شوند و قطعا دوست خواهید داشت بعد از بازدید از این دو مزرعه لحظات تماشایی از مناظر ساحلی با‌شکوه خود را به اشتراک بگذارید. این گشت‌وگذار پنج ساعته با صرف شام در رستوران معتبر مریمن در ویمیا به اتمام می‌رسد.

سیاحت در پارک ملی آتشفشانی

پارک ملی آتشفشانی

در این سفر ۱۲ ساعته که بین دو تا از بلند‌ترین کوه‌های جهان به نام موناکی و مونالو، اتفاق می‌افتد. شما با یک گروه دوازده نفره (یا کمتر) از جریان توقف‌ناپذیر مواد مذاب که از دهانه آتشفشان به پایین و به‌سمت اقیانوس سرازیرند، بازدید خواهید کرد. داخل پارک ملی آتشفشان‌های هاوایی، از کاسه آتشفشانی در قله آن، انفجار منافذ بخار و زمینه‌های خاکستر وسیع در هسته جوان و روان زمین، دیدن خواهید کرد و در ادامه به طرف کالاپانا برای دیدن جریان توقف‌ناپذیر مواد مذاب به سوی آب، حرکت خواهید کرد. شام در شهر تاریخی پاهوآ از دیگر برنامه‌های این سفر است.

گشت‌وگذار رصد ستاره‌ها از موناکی

رصد ستاره‌ها از موناکی

این سفر ۱۲ ساعته، گزینه ایدئال آنهایی است که رویایی و خیال‌پرداز هستند. (شما را نمی‌دانم ولی من خیلی‌ها طرفداران گشت‌وگذار‌های اتوبوسی نیستم.) حرکت از کونا شروع شده و با گذر از دامداری وسیع پارکر به دامنه کوه موناکی خواهید رسید. قبل از صعود به قله ۴۲۰۵ متری موناکی، تجهیزاتی از قبیل نیمتنه پوستی و پیک نیک داغ برای‌تان فراهم خواهد شد. از آنجا قادر به دیدن کوه خواهر یعنی مونالو و آتشفشان هالئاکالا در مائوئی هم خواهید بود. پس از آن، از رصد‌خانه موناکی دیدن خواهید کرد، جایی که راهنمای تور یک تلسکوپ را برای رصد در فاصله ۲۷۴۳ متری از سطح دریا نصب کرده است.

سفر ماجرا‌جویانه غواصی در شب

غواصی در شب

بی شک یکی از به‌یادماندنی‌ترین شب‌ها را در جزیره هاوایی تجربه خواهید کرد، تجربه غواصی در میان سفره ماهی‌های بزرگ اقیانوسی (نگران نباشید آن‌ها گوشتخوار نیستند و فقط از پلانکتون‌های دریایی تغذیه می‌کنند) با رگ‌های روشن‌شان که در تاریکی شب به مانند چراغ، نور ساطع می‌کنند بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

سفر یک‌روزه از جزیره هاوایی به جزیره اوآهو

جزیره هاوایی به جزیره اوآهو

اینکه برنامه یا بودجه سفر‌تان مانع ترکیب اقامت در جزیره هاوایی همراه با بازدید از هونولولو (مرکز ایالت هاوایی) می‌شود، مهم نیست، با این وجود می‌توانید جاذبه‌های جزیره اوآهو را تجربه کنید. در این سفر یک‌روزه زوج‌ها از بندر تاریخی پرل هاربر، بنای یادبود آریزونا، نبرد ناو یو‌اس‌اس میزوری، مرکز شهر هونولولو و از زیبایی‌های طبیعی تا موزه، دیدن می‌کنند. پرواز‌های رفت و بر‌گشت از کونا به اوآهو ارائه می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه