سال ۲۰۱۵، کم‌ خطر‌ترین سال برای پروازها طی ۵ سال اخیر

مینا رهبری
مینا رهبری چهار شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰
سال ۲۰۱۵، کم‌ خطر‌ترین سال برای پروازها طی ۵ سال اخیر

سوانح هوایی سالانه جان صدها تن را می‌گیرد. با این‌ وجود طبق گزارش یاتا در سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش این حوادث نسبت به ۵ سال اخیر بوده‌ایم. البته این آمار بدون درنظرگرفتن ۲ سانحه بزرگ هواپیماهای جرمن‌وینگز (Germanwings)  و متروجت (Metrojet) منتشرشده‌ است. برای مشاهده جزییات خبر با کجارو همراه باشید.

شاید شما در مورد این‌که درپرواز بعدی‌تان زنده خواهید ماند یا خیر‌، نگران نباشید. طبق گزارش  ایمنی سالانه که سازمان حمل‌و‌نقل هوایی بین‌المللی منتشر کرده است، در سال ۲۰۱۵ ، از میان ۳۷.۶ میلیون  پرواز، فقط ۶۵ سانحه هوایی در جهان رخ داده است که فقط ۴ سانحه تلفات ‌به‌همراه داشته  و هواپیمایشان از نوع توربین‌دار بوده‌است.

آمار سوانح سفرهای هوایی

آمار سوانح هوایی iata

در ۵ سال اخیر به‌طور متوسط  در هر سال ۹۰ سانحه هوایی رخ داده  که این امر طبق گزارش یاتا ( IATA ) سال ۲۰۱۵ را به سال امنی برای خطوط هوایی تبدیل کرده است. اما این انجمن ۲ سانحه مهم و فاجعه‌آمیز جرمن‌وینگز و متروجت را در نظر نمی‌گیرد؛ چون دلیل این سوانح دست‌کاری عمدی و غیر‌قانونی در‌نظر گرفته‌ شده است. در ماه مارس یک کمک خلبان شرکت جرمن وینگز، به قصد خودکشی باعث سقوط پرواز ۹۵۲۵ در کوه‌های آلپ  فرانسه شد؛ سانحه‌ای که در آن ۱۴۰ نفر جان باختند. در ماه اکتبر نیز یک فروند هواپیمای خطوط هوایی متروجت در مصر سقوط کرد که باعث مرگ بیش از ۲۲۰ نفر شد. در ماه نوامبر، مقامات روسی  به این نتیجه رسیدند که یک بمب در هواپیما کارگذاشته شده بود.

تونی تایلر، مدیر عامل یاتا طی بیانیه‌ای اعلام کرد:

صنعت هوایی برای بالا بردن سطح امنیت، سخت تلاش می‌کند -که به احتمال زیاد دلیل حادثه متروجت بوده- و هم‌چنین به مساله  سلامت روانی اهمیت زیادی خواهد داد.

این انجمن ارقام فوق  را قبل از نمایشگاه هوایی سنگاپور که این هفته برگزار می‌شود، منتشر کرد.

منبع: QUARTZ

مطالب مرتبط:

دیدگاه