منطقه بی اوغلو در استانبول کجاست؟

مینا داودی | سه شنبه, ۱۳ بهمن ۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

اگر تابه‌حال به استانبول سفر کرده  یا حتی قصد سفر به این شهر را داشته باشید، شاید نام محله‌ی بی اوغلو (Beyoğlu) را شنیده باشید. با کجارو همراه باشید تا با این محله‌ی توریستی شهر استانبول آشنا شوید.

 بی اوغلو، منطقه‌ای در بخش اروپایی استانبول نام دارد که شامل میدان تکسیم، خیابان استقلال و مناطق اطراف آن است. این منطقه در شمال خلیج طلایی استانبول واقع شده و از طریق پل گالاتا به بخش قدیمی شهر استانبول متصل می‌شود که شامل منطقه سلطان احمد و بازار بزرگ استانبول است.

بی اوغلو پر از هتل‌ها و آپارتمان‌های مختلف است. همچنین اگر مایل به اجاره آپارتمان در استانبول  هستید، منطقه بی اوغلو استانبول بدون شک بهترین منطقه برای اقامت شما خواهد بود. این منطقه پر از رستوران، کافی شاپ، بوتیک، پاساژهای مختلف بوده و برای مسافرت و خرید با هر بودجه‌ای مناسب است. به‌خصوص خیابان استقلال به طول ۳ کیلومتر که از معروف‌ترین مراکز خرید استانبول است و روزانه ۳ میلیون نفر از این خیابان دیدن می‌کنند.

در قرن نوزدهم میلادی تعداد زیادی از خارجیان مقیم در استانبول شروع به اقامت در منطقه بی اوغلوی استانبول کردند و همچنین بسیاری از سفارتخانه‌های اروپایی در این منطقه باز شدند و به همین دلیل این بخش از شهر استانبول بیشتر چهره‌ای اروپایی به خود گرفت و از همان دوره پرجمعیت شد و به‌شکل امروزی خود درآمد. جالب است بدانید که منطقه بی اوغلو استانبول اولین منطقه‌ در شهر استانبول است که برق و تلفن به آن وصل شد.

بی اوغلو استانبول

منبع:bamaaa

مطالب مرتبط:

دیدگاه