۱۰ خانه قدیمی و زیبا که برای فروش گذاشته شده‌اند

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
۱۰ خانه قدیمی و زیبا که برای فروش گذاشته شده‌اند

خانه یکی از اصلی‌ترین نیاز‌ها به‌حساب می‌آید و ساختن خانه‌ای زیبا خود اقدامی هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است.از زمان آغاز خلقت هر انسانی در تلاش است تا مکانی آرامش‌بخش برای سکونت خود فراهم کند و پس از آن اقدام به‌ زیباتر کردن آن می‌کنند تا منزلشان هرچه بیشتر زیبا و آرامش‌بخش باشد.با کجارو همراه باشید .

 خانه می‌تواند یک کلبه کوچک در مراتع دورافتاده یا ویلایی بزرگ در بهترین قسمت شهر باشد، هر چه که هست خانه اساس هر زندگی است. البته ساخت خانه‌های زیبا مربوط به‌ سال‌های اخیر نیست و در گذشته نیز مردم سعی در زیباسازی منازل خود داشته‌اند. همراه با کجارو  با ۱۰ خانه قدیمی و البته زیبا در جهان که برای فروش گذاشته شده‌اند، آشنا شویم.

۱- شاهکار سبک گوتیک

خانه‌های قدیمی

تصویر فوق مربوط به‌شاهکار سبک گوتیک در New Haven در ایالت Connecticut است که سن زیادی دارد و تقریبا تاکنون هیچ خانه دیگری نظیر آن ساخته نشده است. این خانه که به Chetstone مشهور است، حدود ۴۳۵۵ فوت مربع زیربنا دارد و چندی پیش شاهد ترمیم آن با توجه دقیق بر جزییاتش بودیم. در بخش داخلی این ساختمان اتاق برج وجود دارد و شومینه‌ای ساخته شده از سنگ مرمر درون آن به‌ چشم می‌خورد. آسانسور این بنا نیز همانند خودش ساختار قدیمی دارد و از چوب و طناب ساخته شده است.

  • قیمت: ۴۳۸.۰۰۰ دلار

۲- خانه‌‌باغی زیبا

خانه‌های قدیمی

خانه‌باغ‌های زیبای زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند اما خانه‌باغی که در تصویر بالا قابل مشاهده است،یکی از زیبا‌ترین خانه‌باغ‌ها در سرتاسر جهان به‌حساب می‌آید. این منزل در sabin از مینه‌سوتا واقع شده است و توانسته یکی از ۱۰ خانه قدیمی و زیبا در این لیست باشد. انبار غله این خانه ترمیم شده است و شاهد  قفسی برای مرغ نیز در این خانه هستیم.

  • قیمت: ۳۶۹.۰۰۰ دلار (در جریان حراج)

۳- خانه ویکتوریایی

خانه‌های قدیمی

در Wenonah نیوجرسی خانه ویکترویایی زیبایی وجود دارد که به Hollubush Piles شهرت دارد. اغلب خانه‌های ویکتوریایی زیبا هستند و این منزل نیز زیبایی‌های خاص خود را دارد. خانه‌های ویکتوریایی از ۳ شاخصه پیروی می‌کنند که شیشه‌های رنگی، سقفی با ارتفاع ۱۲ فوت و طراحی پیچیده چوبی از این جمله هستند.

  • قیمت: ۹۶۹.۰۰۰ دلار

۴- عمارتی قدیمی

خانه‌های قدیمی

اخیرا ساختمان قدیمی فوق که ۶۹۸۱۱ فوت مربع زیربنا دارد، ترمیم شد و البته یکی از ادعاهای جالب در خصوص آن به‌ رنگ‌آمیزی آن مربوط می‌شود و بر این اساس گفته می‌شود که رنگ‌آمیزی ساختمان همانی است که ساکنان اولیه آن انجام داده بودند. در این منزل ظریف‌کاری‌های زیبا و زیادی صورت گرفته است. این عمارت قدیمی در Efland از کارولینای شمالی واقع شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به استخر شنا و باغ گل رز اشاره کرد.

  • قیمت: ۱.۹۹۹.۰۰۰ دلار

۵- عمارتی چوبی و زیبا

خانه‌های قدیمی

منزلی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در سال ۱۹۳۵ ساخته شده است و ساختار چوبی و دست‌ساز دارد. گفتنی است که ساختمان مذکور در کشورش بزرگترین عمارت این‌چنینی است. این ساختمان از چندین بخش مجزا (کابین) ساخته شده است که در مجموع منزلی زیبا را تشکیل می‌دهند. گفتنی است که ساکنان اصلی این ساختمان پس از ۳۰ سال از آن جدا شدند و در حال حاضر این منزل گنجی زیبا به‌حساب می‌آید. در کنار زیبایی‌های خانه، مناظر اطراف آن نیز بسیار دوست‌داشتنی هستند و از کنار آن رودخانه Little Spokane عبور می‌کند. چنین ویژگی‌هایی باعث شده که منزل مذکور یکی از موردعلاقه‌ترین خانه‌ها برای افراد مختلف باشد.

  • قیمت: ۹۷۵.۰۰۰ دلار

۶- باغبانی در بهشت

خانه‌های قدیمی

بهار فصلی زیبا در تمام نقاط جهان است اما این موضوع در خانه فوق بسیار متفاوت است و در حقیقت سکونت در این منزل شباهت‌هایی با سکونت در بهشت و زندگی رویایی دارد. البته همان‌طور که از ساختار این خانه پیدا است، منزل مذکور با هدف باغبانی ساخته شده است و در اطراف آن نیز ۹ هکتار زمین وجود دارد. گفتنی است که این ساختمان در Natchez از میسی‌سیپی واقع شده است و در همه فصل‌ها مناظر زیبایی دارد و سوژه‌ای مناسب برای عکاسی است. منزل مذکور در سال ۱۸۵۲ در زمینی به‌ وسعت ۵۴۶۲ فوت مربع ساخته شده است و در حقیقت زیربنای بیشتری نسبت به‌ آنچه که در ظاهر دیده می‌شود، دارد.

  • قیمت: ۵۸۵.۰۰۰ دلار

۷- خانه سنگی

خانه‌های قدیمی

با وجود اینکه سال ۲۰۱۶ نیز مانند سال‌های پیشین مدل‌های زیادی را با خود به‌ همراه آورده است اما این خانه قدیمی سنگی، خود مدلی برای خانه‌های متفاوتی است که می‌تواند علاقه‌مندان زیادی داشته باشد. خانه مذکور در قرن هجدهم در شهر Barnardsville از نیوجرسی ساخته شده است. زمین این بنا ۱۲.۵ هکتار است که شامل علف‌زار، حوضچه و انبار غله می‌شود.

  • قیمت: ۱.۰۴۹.۰۰۰ دلار

۸- خانه‌ای با ایوان بزرگ

خانه‌های قدیمی

چشم‌ها دروغ نمی‌گویند، در منزلی که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، مساحت ایوان بیشتر از مساحت بخش‌های داخلی آن است. خانه مذکور لقب Mary Plantation را دارد و تماشا کردن مناظر اطراف از ایوان این خانه بسیار جالب است. خانه مذکور در ایالت Louisiana آمریکا واقع شده است و در حال حاضر یکی از نمونه‌های معماری کلونی‌های فرانسوی به‌حساب می‌آید. در حقیقت بازدید از این خانه باعث می‌شود که نتوانید از آن جدا شوید و آرامش بسیار خوبی دارد.

  • قیمت: ۱.۱۹۵.۰۰۰ دلار

۹- خانه‌ای برای پاییز

خانه‌های قدیمی

در ۳۶۵ روز از هر سال، فصل پاییز حال و هوای خاصی دارد و خانه‌ای که در تصویر بالا مشاهده می‌شود، در بخش Norfolk از ایالت Connecticut واقع شده و سکونت در فصل بهار در این منطقه و خانه مذکور بسیار خاطره‌انگیز خواهد بود. شاید به‌ جرات بتوان گفت خانه و محله مذکور برای فصل پاییز ساخته شده است و حس و حال خاصی در این فصل دارد. البته بدون شک پیاده‌روی در روز‌های برفی این منطقه نیز جالب خواهد بود. فضای داخلی این خانه رویایی، چوبی است.

  • قیمت: ۷۹۵.۰۰۰ دلار

۱۰- خانه انگلیسی

خانه‌های قدیمی

شاید بتوان خانه فوق را نمونه‌ای مناسب برای زندگی ساده انگلیسی دانست. خانه مذکور در بخش Derbyshire واقع شده است و ۱۷۸ هکتار زمین در اطراف آن وجود دارد. این خانه شباهت زیادی به‌کلبه Kate Winslet در فیلم The Holiday دارد.

  • قیمت: ۱.۶۲۵.۰۰۰ دلار

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با ۱۰ خانه زیبا و قدیمی در جهان آشنا شدیم. نظر شما در خصوص این خانه‌ها چیست و در صورت امکان کدام یک را برای سکونت انتخاب می‌کنید؟

منبع: harpersbazaar

مطالب مرتبط:

دیدگاه