روی خوش گردشگران به مجمع‌الجزایر هاوایی

محمد اخلاقی | جمعه, ۲۳ بهمن ۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

اسم مجموعه‌ی جزایر هاوایی برای بسیاری از مردم یادآور تفریحات دریایی و مناظر بی‌نظیر است. در سال گذشته‌ی میلادی این مجموعه جزایر با افزایش گردشگر روبرو بوده‌اند. با کجارو همراه باشید تا با دلایل استقبال بیشتر گردشگران آشنا شوید.

 مجمع‌الجزایر هاوایی در اقیانوس آرام واقع شده‌ است و ایالت پنجاهم کشور آمریکا به حساب می‌آید. پایتخت این جزایر شهر هونولولو است. این مجمع‌الجزایر مساحتی حدود ۳۳۰۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد و جمعیتی بیش از یک میلیون و صد هزار نفر در کل جزایر ساکن هستند.

hawaii-airlinesجیسون کلمپت:در مورد هاوایی تنها با افزاریش پروازهای مستقیم شاهد رشد گردشگری خواهیم بود.

 سازمان گردشگری هاوایی اعلام کرده‌ است که در سال ۲۰۱۵ میلادی رکورد حضور ۸.۶ میلیون گردشگر در این مجموعه جزایر شکسته شده‌ است. این سازمان همچنین بیان کرده‌ که این میزان گردشگر نسبت به سال گذشته حدود ۴ درصد افزایش یافته‌ است.

بیشتر مسافران این مجموعه جزایر از ایالت‌های دیگر کشور آمریکا، استرالیا و چین هستند. برقراری پرواز مستقیم از کشورهای چین و استرالیا به جزیره‌ی هاوایی، باعث افزایش میزان گردشگر از این کشورها شده‌ است.

در سال ۲۰۱۵ در میان تمامی جزیره‌ها، جزایر اوآهو  (Oahu) و مایویی (Maui) بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده‌اند، در حالی که هنگام ثبت رکورد قبلی در سال ۲۰۰۷ جزایر هاوایی (Hawaii) و کائوآئی (Kauai) بیشترین بازدیدها را به نام خودشان ثبت کرده‌ بودند.

مدیر عامل سازمان گردشگری هاوایی در این باره معتقد است که سال ۲۰۱۶ می‌تواند یک شروع مجدد برای گردشگری این مجموعه جزایر باشد. همچنین او اظهار کرده‌ است سازمان گردشگری هاوایی برنامه‌ی ویژه‌ای را برای توسعه‌ی جذب توریست از اقصی نقاط جهان در حال اجرا دارد.

منبع: skift.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه