۷ کاری که در سفر‌های خارجی نباید انجام دهید

سعید میرزاپور | پنجشنبه, ۲۲ بهمن ۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

بسیاری از ما دوست‌ داریم به‌ سفر‌های خارجی برویم. انجام این سفر‌ها بسیار هیجان‌انگیز است و افراد تجربیات خوبی را نیز در جریان آن‌ها به‌دست می‌آورند. اما باید توجه داشت که در این سفرها خطرات و تهدید‌هایی نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. مکان‌ها و البته افراد خطرناک مختلفی در کشور‌های گوناگون هستند که در برخی مواقع باعث می‌شوند سفر‌های خارجی بسیار پرخطر باشند. گاهی مردم محلی گردشگران را اذیت می‌کنند و گاهی نیز خود گردشگران باعث ایجاد مشکل می‌شوند. همراه کجارو باشید تا با ۷ کاری که ممکن است سفر‌های خارجی را ناخوشایند کنند، آشنا شده و از آن‌ها در سفر‌هایمان دوری کنیم.

 در نگاه نخست لوازم و ساک خود را آماده می‌کنیم و منزل را به‌ مقصد کشور مورد نظر ترک می‌کنیم. اما باید توجه داشت که نمی‌دانیم شیوه زندگی و فرهنگ مردم کشور مقصد به چه‌ شکلی است و برای مثال هیچ گردشگری  درک نمی‌کند که چرا در فلان کشور گردشگران آمریکایی را دوست ندارند. تمام گردشگران تا حدود زیادی نسبت به‌ قوانین محلی ناآشنا هستند و این در حالی است که قوانین مذکور در آن کشور اجرا می‌شود و گردشگران نیز مجبور به‌ تبعیت از آن‌ها هستند. برای مثال در کشوری نظیر مصر مردم محلی برای گربه‌ها احترام زیادی قائل هستند و کشتن آن‌ها حتی به‌ صورت سهوی نیز مجازات سنگینی دارد و اگر گردشگری از این موضوع مطلع نباشد در این صورت ممکن است که دچار مشکلاتی شود.

۱- حمل و نقل مواد مخدر، جنوب شرقی آسیا

چندی پیش بود که یک مرد بریتانیایی در چین اعدام شد و دلیل آن نیز قاچاق هروئین بود. با وجود اینکه حقایق این موضوع چندان آشکار نشده است اما قانونی نانوشته برای گردشگران در سرتاسر جهان وجود دارد که باید آن را رعایت کنند و این قانون نیز عدم حمل مواد غیرقانونی از طریق مرز‌ها است و این موضوع در آسیا مشکلات بیشتری برای مسافران به‌ وجود می‌آورد. با وجود اینکه در کشور‌های غربی نیز عواقب شدیدی برای افرادی که این قانون را زیر پا می‌گذارند، وجود دارد اما مجازاتی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود در هیچ جای دنیا مثل جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه سخت‌گیرانه نیست.

در کشوری نظیر سنگاپور هر فردی اجازه حمل ۳ گرم مورفین یا ۱۵ گرم شاهدانه را دارد اما اگر بیشتر از این مقدار باشد فرد به اعدام محکوم خواهد شد.

۲- تجاوز به حریم خصوصی، تگزاس

سفر کردن

گردشگرانی که به تگزاس و برخی  ایالات آمریکا سفر می‌کنند، باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه نباید وارد زمین‌های دیگران شوند و حریم خصوصی آن‌ها را از بین ببرند. زمین‌داران در تگزاس اجازه آسیب‌رساندن، بیرون انداختن و حتی کشتن افرادی که بدون اجازه قانونی به زمین‌شان وارد شده‌اند، دارند.

۳- توهین به پادشاه، تایلند

در تایلند قانون نسبتا عجیبی وجود دارد و مجازات فردی که به پادشاه، نایبان وی و ملکه توهین کند سه تا پانزده سال زندان است.

قانون توهین علیه حکومت تاکنون باعث کشته شدن هیچ فردی نشده است و فرد خاطی بعد از مدتی اقامت در زندان آزاد می‌شود. اما بسیاری بر این باور هستند که شدت آزار در زندان‌های این کشور کمتر از مرگ نیست. در تایلند خاندان سلطنتی احترام بالایی دارند و مردم محلی نیز از این موضوع استقبال می‌کنند. برای مثال زمانی که سرود ملی تایلند در یکی از شهر‌های آن از طریق بلندگو پخش شود، مردم در همان لحظه کار خود را کنار می‌گذارند و به کنار نزدیک‌ترین پرچم تایلند می‌روند. حتی در تایلند اگر سکه‌ای که روی آن تصویر پادشاه وجود دارد به‌ زمین بیافتد، توهین به مقدسات است و در این صورت باید با احترام برخورد کنید.

۴- کشتن گاو در هندوستان و نپال

سفر کردن

باید بدین نکته توجه داشت که در هندوستان افراد زیادی وجود دارند که گوشت گاو می‌خورند و البته هیچ مشکل قانونی نیز ندارند. زیرا کشتن گاو برای مصارف خوراکی و یا به‌ دلیل تصادف‌های سهوی مجازاتی در قانون این کشور ندارد. در بخش‌های هیمالیایی، هندو‌هایی وجود دارند که گاو را مقدس می‌دانند و افرادی که گاوی را بکشند، مجازات می‌شوند (در واقع این هندوها از قدرت خود سوءاستفاده می کنند). با این اوصاف در سفر خود به هندوستان و نپال حتما در حین رانندگی مراقب گاو‌ها باشید و هرگز حوس درست کردن همبرگر با گاو‌های موجود در محل را نکنید.

۵- به‌همراه نداشتن کارت شناسایی، ژاپن

سفر کردن

شاید فکر کنید که به‌ همراه نداشتن کارت شناسایی چندان موضوع بااهمیتی نیست اما در واقع برای قدم زدن در خیابان‌های ژاپن نیاز به کارت شناسایی دارید. به‌ دلیل اینکه ژاپن کشوری پیشرفته است و افراد خارجی زیادی در آن وجود دارند، همه افراد باید کارت Gaijin یا پاسپورت معتبر داشته باشند. گردشگران باید توجه داشته باشند که هیچ استثنایی در این خصوص وجود ندارد و اگر با ماموری مواجه شوند که به مقدسات کشورش احترام می‌گذارد، حتما برای جلوگیری از افراد خارجی خطرناک از وی کارت شناسایی‌اش را تقاضا خواهد کرد. در صورتی که کارت شناسایی همراهتان نباشد حدود ۲۳ روز زندانی خواهید شد و در این مدت نیز هیچ ارتباطی با دنیای بیرون نخواهید داشت. این ۲۳ روز ممکن است بعد از اتمام دو باره به مدت ۱۰ روزه براساس تصمیم قاضی تمدید شود.

۶- عدم استفاده از غذاهای قانونی، امارات متحده عربی

در تمام کشور‌های اسلامی خوردن مشروبات الکلی غیرقانونی است و باعث می‌شود که چندین ماه زندانی شوید. در ماه رمضان نیز در هیچ کدام از کشور‌های اسلامی نباید گردشگران در مکان‌های عمومی غذا بخورند. زیرا مردمان این سرزمین‌ها طول روز را روزه می‌گیرند و غذا خوردن در مکان‌های عمومی ممکن است باعث جریمه یا زندانی شدن فرد خاطی شود. حتی اگر در این کشور‌ها رستورانی نیز باز باشد و به گردشگران خدمات ارایه دهد، بهتر است که به‌ فرهنگ و شیوه زندگی مردم کشور‌های اسلامی احترام بگذارید و از غذا خوردن در ماه رمضان در مکان‌های عمومی پرهیز کنید. گردشگرانی هم که ایران را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند نباید در طول ماه رمضان در مکان‌های عمومی غذا بخورند، زیرا چنین کاری باعث جریمه شدن و مشکلات مشابه می‌شود - مترجم

۷- زنگ زدن به پلیس، کره

در تمام کشور‌های جهان کمی ترس نسبت به پلیس وجود دارد و پلیس می‌تواند در صورت صلاح‌دید، افراد را بازداشت کند و این در حالی است که فرد نمی‌داند به چه مدتی پشت میله‌های زندان خواهد ماند. ماجرا از این قرار است که در یکی از شهر‌های کره فردی که مست بوده فردی خارجی را مورد آزار و اذیت قرار داده که وی به یکی از رستوران‌های شهر پناه می‌برد و سپس به پلیس زنگ می‌زند، اما مدتی بعد خود را پشت میله‌های زندان می‌بیند. دلیل این موضوع نیز بدین شرح بوده است که فرد مست مدعی شده که فرد خارجی به وی لگد زده است و به‌ همین دلیل گردشگر فردی خطرناک به‌ حساب می‌آید و باید دستگیر شود. پاسخ پلیس کره نیز در خصوص این سوال بدین شرح بوده است که شما باید به خانه می‌رفتید و نباید به پلیس زنگ می‌زدید، دفعه بعدی محل درگیری را سریعا ترک کنید. با در نظر داشتن این موضوع باید گردشگران در سفر خود به کره از هر نوع درگیری پیشگیری کنند. زیرا در صورت بی‌گناه بودن نیز ممکن است خطری شما را تهدید کند.

همان‌طور که در این مقاله از کجارو مطالعه کردید، با هفت قانون در برخی از کشور‌های خارجی آشنا شدیم که گردشگران باید در سفر خود به آن‌ها، نکات مذکور را رعایت کنند تا هیچ مشکلی برایشان پیش نیاید. شما در طول سفر‌های خارجی خود با چه مشکلاتی رو به رو شده‌اید؟ مشکلات خود را در این خصوص با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

منبع: vagabondish

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه