در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
در جستجوی ماجراجویی؛ از کانادا تا آفریقای جنوبی

اگر فرد فعال و پرجنب‌و‌جوشی هستید و در سفرها یک لحظه آرام و قرار ندارید و اگر دنبال یک مقصد گردشگری خوب برای ماجراجویی و ورزش می‌شد، این فهرست به شما کمک می‌کند. از کانادا و آفریقای جنوبی تا کاستاریکا و نیوزیلند، در گوشه و کنار دنیا مکان‌هایی برای ماجراجویی وجود دارد که شاید آن‌ها را نمی‌شناسیم. با کجارو همراه باشید.

خیلی از افراد، سواحل گرم و آفتابی، شهرهای کوچک و خلوت و مناطق دنج و آرام را برای سفر ترجیح می‌دهند اما در مقابل، کسانی هم هستند که حتی در سفر دنبال هیجان و ماجراجویی هستند.

این افراد معمولا مقاصد گردشگری ورزشی را برای سفر انتخاب می‌کنند تا کمی ورزش و هیجان را به برنامه‌ی سفر خود اضافه کنند. مقاصد گردشگری زیادی برای ماجراجویی در دل طبیعت وجود دارند. در ادامه با ده مورد از آن‌ها به انتخاب نشنال جئوگرافی آشنا می‌شویم.

دریاچه‌ی لوئیز، بنف (Banff)، کانادا

گردشگری ماجراجویانه

این دریاچه‌ی یخی زیبا در پارک ملی بنف با شش یخچال احاطه شده است و زمستان‌‌ها میزبان علاقه‌مندان به اسکیت روی یخ است. در فصل تابستان، قایق‌رانی در این دریاچه طرفدار زیادی دارد. در تمام طول سال، گردشگران از این دریاچه که ساحل آن را درختان کاج پوشانده است و در پس‌زمینه‌ی آن کوهستان راکی خودنمایی می‌کند، دیدن می‌کنند.  

پارک ملی بنف، قدیمی‌ترین پارک ملی کانادا است که در میان رشته‌کوه راکی در نزدیکی شهر بنف در استان آلبرتا، کانادا واقع شده است. این پارک به‌عنوان یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی جهان شناخته می‌شود.

مواب (Moab)، ایالت یوتا (Utah)

گردشگری ماجراجویانه

دوچرخه‌سواران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری در طبیعت، به‌خوبی این منطقه را می‌شناسند. در این منطقه احتمال اینکه با کابوی‌های و بومیان آمریکا ملاقات کنید، زیاد است.

مواب سالانه از گردشگران زیادی استقبال می‌کند که به شوق انجام ورزش‌های مختلف این منطقه را به‌عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند. پارک‌های ملی و دوچرخه‌سواری کوهستان از مهم‌ترین دلایل حضور گردشگران در این منطقه هستند.

 یوتا یکی از ایالت‌های جنوب غربی آمریکا است که پایتخت و شهر مهم آن سالت‌لیک‌سیتی است. ایالت یوتا در میان رشته کوه‌های راکی قرار دارد. این منطقه، تعداد زیادی پارک و جنگل ملی دارد.

جنوب ویرجینیای غربی

گردشگری ماجراجویانه

این منطقه به ورزش‌های آبی متعدد شهرت دارد. یکی از بهترین ورزش‌هایی که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید، رودگردی در فصل پاییز است؛ وقتی برگ‌های هزار رنگ خودنمایی می‌کنند و سکوت دریاچه‌ی Summersville را فقط صدای حرکت قایق روی آب می‌شکند. از دیگر تفریحات و فعالیت‌های ورزشی مفرحی که در این منطقه انجام می‌شود این موارد را می‌توان نام برد: اسکی، ماهیگیری، پیاده‌روی، کوله‌پشتی گردی، دوچرخه‌سواری کوهستان و...

گرند کیمن (Grand Cayman)، جزایر کیمن

گردشگری ماجراجویانه

ماهی‌های آبی، زرد و صورتی، لاک‌پشت‌های سبز و چندین گونه مرجان در این منطقه زندگی می‌کنند. سد ساحلی این منطقه که با نام Stingray City شناخته می‌شود یکی از معدود مکان‌ها در دنیا است که در آنجا می‌توانید لقمه‌ماهی‌‌ها (stingrays) را از نزدیک و در محل طبیعی زندگیشان ببینید.

گرند کیمن، بزرگترین جزیره درمجموع سه جزیره‌ی تشکیل‌دهنده‌ی کشور جزایر کیمن است. جزایر کیمن در دریای کارائیب قرار دارند. کریستف کلمب این جزایر را در سال ۱۵۰۳ کشف کرد و آن‌ها را «لاک‌پشت‌ها» نامید. در حدود سال ۱۵۴۰ این جزایر به نام کایمان نامیده شدند که از کلمه‌ی caiman، نام سوسماری که در این جزایر زندگی می‌کند گرفته شده است.

جنگل‌های بارانی، کاستاریکا

گردشگری ماجراجویانه

این منطقه میزبانان هزاران شگفتی طبیعت و تفریح لذت‌بخش است. از تماشای توکان و طوطی‌های هزار رنگ گرفته تا زیپ لاین و تله‌کابین سواری بر بالای گل‌های ارکیده.

جمهوری کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که در غرب دریای کارائیب و شرق اقیانوس آرام قرار دارد.

ریودوژانیرو، برزیل

گردشگری ماجراجویانه

کایت‌سواری بر فراز پدرا بونیتا (Pedra Bonita) و فرود ساحا سائو کنرادو (São Conrado) در کمتر از یک دقیقه دو منظره‌ی شگفت‌انگیز را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد. هنگام پرواز از تماشای منظره‌ی کوه شوگرلوف (Sugarloaf)، کوه کورکوبادو (Corcovado) و مجسمه‌ی مشهور مسیح منجی (Christ the Redeemer) لذت ببرید.

کوه شوگرلوف با ارتفاع ۳۹۶ متر، به خاطر تله‌کابین و چشم‌انداز زیبایش در دنیا مشهور است.

پارک ملی کروگر (Kruger)، آفریقای جنوبی

گردشگری ماجراجویانه

این پارک ملی زیبا، پوشش گیاهی و جانوری خاص و منحصربه‌فردی دارد. مساحت آن بیش از ۱۹ هزار کیلومتر مربع است. تعداد زیادی درخت بائوباب در نزدیکی انتهای شمالی پارک ملی کروگر وجود دارند. ۹ مسیر پیاده‌روی مختلف در این منطقه وجود دارند.

جزایر آیولین (Aeolian)، ایتالیا

گردشگری ماجراجویانه

قایق‌رانی در میان این جزایر آتشفشانی زیبا، تجربه‌ی متفاوتی خواهد بود. جزایر آیولین مجمع‌الجزایر آتشفشانی در دریای تیرنی در شمال سیسیل هستند که به نام آیولوس خدای باد نام‌گذاری شده‌اند. جزایر آیولین یکی از مقاصد مهم گردشگری در فصل تابستان هستند که هر سال بیش از دویست هزار گردشگر را جذب می‌کنند.

به‌دلیل اینکه لیپاری بزرگ‌ترین جزیره در میان جزایر آیولین است، این جزایر گاهی به نام جزایر لیپاری نیز خوانده می‌شود.

کویینزتاون (Queenstown)، نیوزیلند

گردشگری ماجراجویانه

کویینزتاون، یک شهر در نیوزیلند است که در منطقه‌ی اوتاگو واقع شده ‌است. از هلی اسکی ‌(heli-skiing) گرفته تا بانجی جامپینگ، انواع تفریحات هیجان‌انگیز در این منطقه برای گردشگران وجود دارد.

نیوزیلندند کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است که از دو جزیره‌ی بزرگ و تعداد زیادی جزیره‌ی کوچک تشکیل شده است. محیط زیست زلاندنو با جانوران و گیاهان منحصربه‌فرد خود از تمام نقاط دنیا متمایز است. کوهنوردی و صخره‌نوردی از ورزش‌های محبوب گردشگران در سفر به نیوزیلند محسوب می‌شود.

جزیره‌ی Bute، اسکاتلند

گردشگری ماجراجویانه

این جزیره به دو بخش تقسیم می‌شود که با گسل Highland Boundary از هم جدا می‌شوند. بسیاری از گردشگران برای انجام ورزش قایق‌رانی این جزیره را انتخاب می‌کنند. این جزیره علاوه بر جاذبه‌های ورزشی و طبیعت زیبا، آثار تاریخی هم دارد.

اسکاتلند دومین کشور بزرگ بریتانیا است که از انگلستان کوچکتر است ولی وسعت و جمعیت آن از مجموع ولز و ایرلند شمالی بیشتر است. اسکاتلند همراه با انگلستان، ولز و ایرلند شمالی کشور بریتانیای کبیر را تشکیل می‌دهند. پایتخت اسکاتلند شهر تاریخی ادینبرو است. ادینبرو در بریتانیا از نظر تعداد جهانگردان، پس از لندن در مقام دوم قرار دارد. در سال ۲۰۰۹ ادینبرو به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی انتخاب شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه