سوغات دهلی چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
سوغات دهلی چیست؟

دهلی یکی از بزرگ‌ترین شهرهای هند و شهری بسیار قدیمی و شلوغ است. در این شهر، فرهنگ سنتی و مدرن و اقوام و نژادهای گوناگون در کنار هم دیده می‌شوند. برای آشنایی با سوغات این شهر بزرگ، در ادامه با کجارو همراه باشید.

دهلی مانند بسیاری از شهرهای بزرگ هند، بهشتی برای دوستداران خرید و گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید است. در این بازارهای شلوغ و پرسروصدا کالاهای متنوعی عرضه می‌شوند که انتخاب کردن از میان آن‌ها سخت است. صنایع دستی، اشیای قدیمی، جدیدترین مدهای اروپایی، محصولات چرمی، فرش، پارچه، ابریشم، سنگ‌های قیمتی حکاکی شده، منبت‌کاری و اشیای چوبی، زیورآلات و جواهر و انواع لوازم دکوری و تزیینی در گوشه و کنار مراکز خرید دیده می‌شوند.

دهلی بهترین مراکز خرید هند را در خود جای داده است. این بازارها و اجناس آن‌ها به‌قدری زیاد و متنوع هستند که شما می‌توانید روزها در آن‌ها قدم بزنید و خرید کنید. در کنار بیشتر این مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم هستند که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید، قهوه‌ای بنوشید و غذا بخورید.

نکته‌ی جالبی که در مورد بازارهای هند وجود دارد این است که در آن‌ها می‌توانید صنایع دستی وکالاهای سنتی را در کنار مدرن‌ترین محصولات روز دنیا ببینید. این بازارها به شلوغی، عطرهای مختلف و رنگ‌های زیبا شناخته شده هستند. حتی اگر قصد خرید کردن هم ندارید، دیدن مغازه‌های رنگارنگ و شلوغ، خالی از لطف نیست.

لباس، شال و پارچه

سوغات دهلی

هند به صنعت نساجی شهرت دارد. در بازارهای دهلی می‌توانید بهترین لباس‌ها، شال‌های کشمیری و ابریشمی، ساری‌های متنوع با رنگ‌ها و جنس‌های مختلف، لباس‌های محلی هندی، محصولات برندهای مطرح جهانی و حتی انواع ملحفه، روتختی و روبالشی را تهیه کنید. تنوع رنگ و جنس این اجناس بی‌نظیر است. هنگام خرید اجناس کشمیری دقت کنید. بیشتر شال‌ها ترکیبی از پشم و کشمیر هستند. کشمیرهای خالص بسیار گران‌قیمت هستند و باید از فروشگاه‌های معتبر، آن‌ها را بخرید.

خریدن ساری‌های رنگارنگ و ابریشمی، یکی از لذت‌بخش‌ترین خریدهای شما در دهلی خواهد بود. تنوع رنگ این لباس‌ها، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

آثار هنری و صنایع دستی

یکی از کالاهایی که در همه بازارهای شهرهای مختلف هند خواهید دید، انواع صنایع دستی و آثار هنری است. حکاکی روی سنگ‌های قیمتی، منبت‌کاری، نقاشی‌های مینیاتوری، ظروف مسی و برنجی، محصولات چرمی، میناکاری و... کالاهایی هستند که توجه علاقه‌مندان به هنر و صنایع دستی را جلب می‌کنند. فروشگاه‌های عتیقه‌جات هم صنایع دستی قدیمی می‌فروشند که البته باید برای خرید از آن‌ها دقت کنید و از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

زیورآلات و جواهر

سوغات دهلی

حتما زیورآلات هندی را دیده‌اید. این زیورآلات طراحی‌های منحصربه‌فردی دارند. علاوه بر جواهرات طلا که هند به داشتن بازار پررونق آن معروف است، زیورآلاتی از جنس‌های گوناگون در بازارهای دهلی به فروش می‌رسند. نقره، استیل و حتی زیورآلات چوبی و شیشه‌ای. یکی از چیزهایی که در بازارهای هند حتما توجه شما را به خودش جلب می‌کند، النگوهای رنگارنگی است که تنوع آن‌ها چشم‌گیر است.

عود و عطر و ادویه‌جات

سوغات دهلی

هنگام قدم زدن در بازارهای دهلی، بوهای مختلفی به مشام شما می‌رسد. از انواع ادویه‌های تند و تیز گرفته تا عطرها و عودهای مختلف. ادویه‌جات هند قرن‌های متمادی است که شهرت جهانی دارند. از قرن‌ها پیش، تاجران زیادی با کاروان‌های خود به هند می‌رفتند تا بهترین ادویه‌ها را بار شتر کنند و به شهر و دیار خود ببرند.

تهیه‌ی عطرهای سنتی از روغن‌های معطر گیاهی یکی دیگر از سنت‌هایی است که در هند سابقه دارد. این عطرهای خوشبو را می‌توانید در بطری‌های شیشه‌های کوچک و زیبا به‌عنوان سوغات خریداری کنید.

عود که در هند و چین بیشتر در مراسم مذهبی استفاده می‌شود، یکی دیگر از سوغاتی‌های خوش‌بویی است که می‌توانید برای دوستانتان تهیه کنید.

چای

سوغات دهلی

هند، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و البته مصرف‌کنندگان چای در دنیا است. بسیاری از طرفداران چای در دنیا، چای دارجلینگ را به‌واسطه‌ی عطر و طعم بسیار خوب آن می‌شناسند و این موضوع آنان را تا کشورهندوستان برای دیدن شهر زیبای دارجلینگ می‌کشاند. البته شما برای خرید این چای مجبور نیستید تا دارجلینگ بروید. در همه شرهای هند می‌توانید بهترین چای را برای خودتان و نزدیکانتان تهیه کنید.

علاوه بر چای خالص، می‌توانید انواع چای‌های ترکیبی را هم با توجه به ذائقه‌ی خود خریداری کنید؛ چای‌هایی که با هل و زنجبیل و سایر ادویه‌ها، معطر شده‌اند و عطر و طعم ویژه‌ای دارند.

کتاب

شاید فکر کنید بازارهای دهلی فقط برای خرید چای و ادویه جای خوبی هستند، اما یکی دیگر از چیزهایی که در دهلی فراوان است و می‌توانید برای دوستان اهل فرهنگ خود تهیه کنید، انواع کتاب است. کتاب‌های جدید و قدیمی با چاپ‌ها و موضوعات گوناگون در بازارهای ویژه‌ای در دهلی به فروش می‌رسند. اگر دنبال خرید کتاب‌های ارزان‌قیمت و مجلات و ژورنال‌های مختلف هستید حتما به بازار کتاب یکشنبه‌های دریاگنج سر بزنید.

نقره

سوغات دهلی

دهلی به صنعت نقره‌سازی هم معروف است. انواع ظروف نقره، سرویس‌های چای‌خوری نقره، زیورآلات و سایر اشیای تزیینی را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف تهیه کنید. در بازار خان و مرکز خرید City Square می‌توانید به بهترین فروشگاه‌های نقره سر بزنید.

آچار

سوغات دهلی

آچار یکی از سوغاتی‌های هند و شهر دهلی است! البته نه آن آچاری که در جعبه ابزار منزلتان دارید. آچار یک چاشنی شبیه به ترشی ما ایرانی‌ها است که از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌های مختلف با روغن و ادویه‌جات فراوان درست می‌شود. اگر به غذاهای تند و تیز علاقه دارید، این آچارهای هندی را امتحان کنید.

کیف و کفش

اگر دنبال کیف و کفش جدیدی برای خود می‌شد، بازارهای دهلی مکان مناسبی برای خرید هستند. در دهلی می‌توانید انواع کیف و کفش را با قیمت مناسب از بازارهای محلی تهیه کنید. اگر می‌توانید بیشتر هزینه کنید به مراکز خرید بزرگ و مدرن یا فروشگاه‌های برندهای مشهور سر بزنید.  

محصولات برندهای مشهور دنیا

در مراکز خرید دهلی، برندهای مشهور بین‌المللی هم فروشگاه دارند و به ارائه‌ی محصولات خود مشغول هستند. لوازم آرایشی، کیف و کفش، لباس، ساعت و حتی زیورآلات برند را می‌توانید از این شهر بخرید. علاوه بر برندهای مشهور دنیا، طراحان مطرح داخلی هند هم محصولات خوبی ارائه می‌کنند.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ???? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه