دیدنی های اتریش

مرتب سازی بر اساس :
clear

اولین نفری باشید که برای این مکان عکس آپلود می کنید

آثار ملی ایران میراث جهانی یونسکو

بازدید از این جاذبه رایگان است

جاهای دیدنی اتریش؛ از آنتون آم آلبرگ تا وین

اتریش کشوری با جاذبه‌های فراوان است که در حوالی کوه‌های آلپ، مکان بسیار محبوبی برای اسکی‌بازان و کوه‌نوردان محسوب می‌شود؛ اما شهرت این کشور بیشتر در زمینه‌ موسیقی است. اتریش با پرورش موسیقی‌دانان بزرگی همچون والس اشتراوس (Strauss waltzes) و خانواده وون تراپ (Von Trapp) خدمت بزرگی به موسیقی دنیا کرده است. در این مقاله شما را با برخی از جاهای دیدنی اتریش آشنا خواهیم کرد.

بد گستین

بد گستین اتریش؛ منبع عکس: heidi.com؛ عکاس: نامشخص

عکس از وب‌سایت heidi.com؛ عکاس: نامشخص

بد گستین (Bad Gastein) شهر کوچکی است که چشمه‌‌ آب گرم فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما بیشتر به خاطر داشتن ساختمان‌های بل اپوک ( Belle Époque) که با کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و هوای بدون مه احاطه شده‌اند، معروف است.

گردشگران زیادی به این مکان که ۱۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، می‌روند تا هوای کاملا پاکیزه تنفس کنند، در چشمه‌های آب گرم آن آب‌تنی کنند و از خواص درمانی این آب‌ها بهره ببرند. بد گستین مکان خوبی برای فعالیت‌های مهیجی نظیر اسکی در زمستان و هاکی و دوچرخه‌سواری کوهستان در فصل تابستان است.

دریاچه ورث

دریاچه ورث اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت passengeronearth.com؛ عکاس: نامشخص

عکس از وب‌سایت passengeronearth.com؛ عکاس: نامشخص

دریاچه‌ ورث (Worthersee) بزرگ‌ترین دریاچه منطقه کرینثیا (Carinthia) است که در تابستان یکی از معروف‌ترین مقصد‌های گردشگری در اتریش محسوب می‌شود. این دریاچه نه‌ تنها برای کسانی که به قایق‌رانی علاقه‌مند هستند، بسیار جذاب است؛ بلکه برای کاشفان غار هم مکان بسیار جالبی است. در این مکان چند غار دیدنی از جمله غار استالاکتیک گریفن ( Griffen) که رنگارنگ‌ترین غار اتریش است، وجود دارد. کسانی‌ که از تماشای کلیساها لذت می‌برند، نباید کلیسای جامع جرک (Gurk) متعلق به قرن ۱۲ را در اینجا از دست بدهند.

گراتز

شهر گراتز اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت kayak.de؛ عکاس: نامشخص

عکس از وب‌سایت kayak.de؛ عکاس: نامشخص

گراتز (Graz) دومین شهر بزرگ اتریش است که مکان خوبی برای دانشجوها محسوب می‌شود؛ چراکه ۶ دانشگاه با بیش از ۴۴,۰۰۰ دانشجو دارد. این شهر همچنین یکی از بهترین مناطق قدیمی باقی‌مانده در اروپای مرکزی را در خود دارد که فرهنگ ایتالیا و ایالت‌های بالکان (Balkan) را به‌ خوبی نشان می‌دهد.

در گراتز موزه‌های متعددی از موزه‌های هنری گرفته تا موزه‌ اسلحه وجود دارد. شهرت دیگر این شهر به خاطر انواع غذاهای بین‌المللی آن است. روغن دانه کدو تنبل محصول محلی این شهر است که می‌تواند سوغاتی خوبی هم باشد.

روستای آنتون آم آلبرگ

روستای آنتون آم آلبرگ اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت schneehoehen.de؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت schneehoehen.de؛ عکاس: نامشخص

روستای آنتون آم آلبرگ (Anton am Arlberg) مقصد گردشگری مطلوبی برای اسکی در اتریش است که در کوه‌های تیرول (Tyrol) واقع شده است. در این روستا یک زمین اسکی وجود دارد که نیاز همه نوع اسکی‌بازی را از حرفه‌ای گرفته تا آماتور برآورده می‌کند. چشم‌اندازهای وسیع آن در تابستان و زمستان پذیرای گردشگران باوفایی است که به‌شدت شیفته‌ این مکان شده‌اند.

دره واخائو

دره واخائو اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت donau.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت donau.com؛ عکاس: نامشخص

دره واخائو (Wachau) مقصد گردشگری محبوبی در جنوب اتریش است که رود دانوب در آن جریان دارد. این دره به خاطر نوشیدنی‌ها و میوه‌هایش همچون زردآلو مشهور شده است. جالب است بدانید این دره بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی را در خود جای داده است؛ بنابراین  با وجود این تعداد زیاد، گردشگرانی که به این دره می‌روند انتخاب دشواری پیش‌رو خواهند داشت.

زل آم سی

بهار در زل آم سی؛ منبع عکس: ispo.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت ispo.com؛ عکاس: نامشخص

زل آم سی (Zell am See) مقصد گردشگری مشهور دیگری در اتریش است که در ایالت سالزبورگ (Salzburg) واقع شده است. شهرت این منطقه به خاطر کوه‌ها و دریاچه‌هایش است. این منطقه در اوایل قرن ۱۹ میلادی توسط نیروهای فرانسوی اداره می‌شده است.

زل آم‌ سی تا اوایل قرن نوزدهم میلادی تحت سلطه حکومت فرانسه بود

 در زل آم سی بازار اسکی هم داغ است؛ به‌طوری که میزبان چند رقابت بین‌المللی اسکی است. علاوه بر اسکی، یکی دیگر از جاذبه‌های مشهور این منطقه کلیسای هیپولیت ( Hippolyte) است که به سبک رومی در اوایل قرن ۱۶ میلادی ساخته شده است.

اینسبروک

اینسبروک اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت expedia.de؛ عکاس: نامشخ

منبع عکس: وب‌سایت expedia.de؛ عکاس: نامشخص

شاید تابه‌حال تصویر ساختمان‌های رنگارنگ و کوه‌های برفی شهر اینسبرگ (Innsbruck) را روی کارت پستال دیده‌اید. اینسبروک نام شهری در اتریش به‌معنای «پلی بر فرازرودخانه‌ این» است که در همه‌ فصل‌ها پذیرای گردشگران است. این شهر به خاطر ورزش‌های زمستانی خود شهرتی بین‌المللی یافته است و در سال ۱۹۶۴ و ۱۹۷۶ میزبان مسابقات المپیک زمستانی بوده است.

بازدید از کلیساها هم در این شهر کاری بس لذت‌بخش خواهد بود؛ از جمله کلیسای هوفکرچ (Hofkirche) که مقبره «امپراتور ماکسیمیلیان اول» در آن است و اسچلوس آمبراس (Schloss Ambras) که مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و زره‌پوش‌ها را در خود دارد. از دیدنی‌های دیگر این شهر موزه زنگ است که دوره‌ای ۴۰۰ ساله از ساخت زنگ‌های مختلف را برای بازدیدکنندگانش شرح می‌دهد.

سالزکامرگوت

هالشتات اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت seehof-mondsee.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت seehof-mondsee.com؛ عکاس: نامشخص

سالزکامرگوت (Salzkammergut) منطقه‌ تفریحی بسیار زیبایی است که از سالزبورگ (Salzburg) شروع می‌شود و به سرزمین دریاچه‌ها ختم می‌شود. درخشش دریاچه‌های زلال، سرسبزی تپه‌ها، کوه‌های شگفت‌انگیز و مکان‌های عاشقانه مثل ولف‌گنگ (Wolfgang) و هالشتات (Hallstatt) این منطقه را آراسته‌اند.

علاوه بر گردشگران، کسانی که فیلم «صدای موسیقی» را دیده‌اند هم شاید بتوانند زیبایی بی‌حد‌و‌حصر این منطقه را درک کنند؛ زیرا فیلم‌برداری این فیلم در این منطقه و حوالی شهر سالزبورگ انجام گرفته است. آب‌درمانی و استراحت در اسپاهای این منطقه از کارهایی است که به‌شدت به گردشگران توصیه می‌شود.

سالزبورگ

سالزبورگ اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت independent.co.uk؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت seehof-mondsee.com؛ عکاس: نامشخص

سالزبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش است که در اتریش مرکزی، نزدیک مرز آلمان واقع شده است. این شهر زادگاه موسیقی‌دان برجسته، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، است و می‌توان گفت شهرت خود را مدیون اوست. گردشگران بسیاری برای تماشای آثار موسیقیایی فراموش‌نشدنی به این شهر سفر می‌کنند.

قلعه‌ای متعلق به دوران قرون‌وسطا بر فراز تپه، شهرک قدیمی و زیبای آلتاستاد (Altstadt) و مناظر نفس‌گیر کوه‌های آلپ، سالزبورگ را تبدیل به دومین نقطه گردشگری مهم در اتریش کرده‌اند.

وین

وین اتریش؛ منبع عکس: وب‌سایت viator.com؛ عکاس: نامشخص

منبع عکس: وب‌سایت viator.com؛ عکاس: نامشخص

برترین مقصد گردشگری در اتریش، شهر بی‌نظیر وین (Vienna) تلقی می‌شود که بزرگ‌ترین شهر و پایتخت آن نیز به شمار می‌آید. وقتی نام وین می‌آید، فورا نام موسیقی‌دانانی همچون یوهان اشتراوس (Johann Strauss)، بتهوون ( Beethoven) و بسیاری دیگر به ذهن خطور می‌کند که در این شهر دیده به جهان گشوده‌اند؛ اما گذشته از جنبه‌های موسیقیایی ، گردشگران می‌توانند از قصر هافبرگ (Hofburg) که بخش‌های دیدنی متعددی نظیر جواهرات امپریالیستی حاکمان هابسبورگ (Hapsburg) را در خود جای داده است و موزه‌ هنر با داشتن مجموعه‌ای فوق‌العاده از نقاشی‌های هنرمندان قدیمی دیدن کنند.

گردشگران می‌توانند قدری در کافه‌های معروف وین توقف کنند و علاوه بر استراحت، مکان دیدنی بعدی خود را در این شهر انتخاب کنند. تجربیات و نظرهای خود را در خصوص جاذبه‌های گردشگری اتریش با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشهورترین مقاصد گردشگری اتریش کدامند؟

شهرهای وین، سالزبورگ، اینسبروک و بد گستین برخی از مشهورترین مقاصد گردشگری اتریش است.

دلیل شهرت زل آم سی چیست؟

زل آم سی با کوه‌ها و دریاچه‌هایش شهرت دارد. همچنین در این منطقه بازار اسکی داغ است.

نویسنده: مریم حیدرشناس