هواپیمایی ایر عربیا؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
هواپیمایی ایر عربیا؛ معرفی ایرلاین های ایران و جهان

شرکت هواپیمایی ایرعربیا یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌‌های ارزان خاورمیانه است که قطب اصلی آن در فرودگاه بین المللی شارجه قرار دارد.

هواپیمایی ایر عربیا (Air Arabia Airline) یکی از ایرلاین‌های کشور امارات مانند امارات، اتحاد و فلای دبی است که پرواز های ارزان قیمت (Low Cost) ارائه می‌دهد و دارای بیش از ۳۸ هواپیمای مسافربری و باربری است. دفتر مرکزی و فرودگاه مرکزی (فرودگاه بین المللی شارجه) این ایرلاین در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی قرار دارد.

ایر عربیا

تاریخچه

شرکت هواپیمایی ایرعربیا در سوم فوریه سال ۲۰۰۳ به دستور سلطان محمد بن القاسمی حکمران شارجه و عضو شورای عالی امارات متحده عربی تاسیس شد . در بیست و هشتم ماه اکتبر همان سال نخستین پرواز خود را از شارجه به بحرین انجام داد. ایرعربیا در زمان تاسیس نخستین ایرلاین ارزان قیمت در خاورمیانه محسوب می‌شد. شعار این ایرلاین «پرواز بیشتر، هزینه کمتر » است.

ایر عربیا

بسیاری از مشتریان این خطوط هوایی کسانی هستند که به‌صورت ترانزیت می‌خواهند به پروازی دورتر برسند. استفاده از این ایرلاین باعث شده تا قیمت بلیط های گران به قاره‌های دیگر درمجموع مناسب‌تر باشد. در سال ۲۰۱۵ مسافران این شرکت به بیش از ۱۱ میلیون و ۹۰۰ نفر رسیده است. 

ایر عربیا

بزرگ‌ترین تفاوت این شرکت هواپیمایی با دیگر شرکت‌ها در این است که غذاها و نوشیدنی‌های داخل هواپیما (حتی آب‌معدنی) مجانی نیست و باید هزینه آن به دلار یا درهم پرداخت شود (البته در زمان گرفتن بلیط مسافران می‌توانند به‌صورت آنلاین، مبلغ غذا و نوشیدنی را پرداخت کنند).
شرکت هواپیمایی ایرعربیا به ۱۱۵ نقطه جهان در خاورمیانه، آفریقای شمالی، شبه‌قاره هند، آسیای مرکزی و اروپا از طریق فرودگاه شارجه، کازابلانکا و الکساندریا پرواز دارد و در حال حاضر ایرلاین پیشتاز خاورمیانه و شمال آفریقا است. این شرکت هواپیمایی با بهکارگیری هواپیماهای مدرن ایرباس ۳۲۰ توانسته است در کنار ارائه بلیط‌هایی با قیمت مناسب به مسافران خود، استانداردهای خوبی را نیز برای آنان فراهم کند.

مقاصد هواپیمایی ایر عربیا

ایر عربیا

مقاصد هواپیمایی ایر عربیا در ایران

 ایر عربیا

شرکت هواپیمایی ایر عربیا در هفته بسته به تعداد مسافر و درخواست به تهران چندین بار پرواز می‌کند. استفاده از این شرکت برای انجام پروازهای کوتاه به مقصد کشورهای عربی و همچنین برای استفاده ترازیت برای سفر به کشورهای دورتر مناسب است. پس در زمان خرید بلیط قیمت‌ها و خدمات این شرکت را هم جست‌و‌جو کنید. گاهی در فصل‌هایی خاص می‌توان بلیط را باقیمت بسیار کمتر از هواپیمایی امارات یا قطر تهیه کرد.  این ایرلاین هم‌اکنون از و به مقاصد ذیل در ایران پرواز برقرار کرده است:

ناوگان هواپیمایی ایر عربیا

ایر عربیا

تمام ناوگان شرکت هواپیمایی ایر عربیا از هواپیماهای ایرباس A320-200 تشکیل شده است. تا ماه می سال ۲۰۱۶ تعداد این هواپیماها در ناوگان این شرکت هواپیمایی ۳۵ فروند بوده است که چیدمان تمامی صندلی‌های آن برای بلیط‌های کلاس اقتصادی است. این هواپیمایی پایین‌ترین میانگین سن ناوگان پروازی در جهان را در اختیار خود دارد. در سال ۲۰۱۶ تعداد هواپیماهای سفارش داده‌ شده توسط این شرکت به ۶ فروند رسیده است. تمامی هواپیماهای این شرکت با سه رنگ قرمز، سفید و خاکستری نقاشی می‌شوند و در قسمت دم هواپیما نشان یک نقش بسته است.

حادثه در هواپیمایی ایر عربیا

ایر عربیا

در نوامبر سال ۲۰۱۳ یک فروند هواپیمای مسافربری ایر عربیا از شارجه امارات عازم شهر چتاگانگ در بنگلادش بود که دچار آتش‌سوزی در بخش بار هواپیما شد. پس از وقوع آتش سوزی، هواپیما مجبور به فرود اضطراری در شهر کراچی شد و تمام سرنشینان آن (۱۶۱ نفر) به سلامت از هواپیما خارج شدند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه