راهنمای خرید در آنتالیا (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
راهنمای خرید در آنتالیا (قسمت دوم)

در این قسمت به سراغ برخی از مراکز مهم خرید در آنتالیا می‌رویم و نکاتی در مورد خرید از این شهر زیبا و توریستی را بیان می‌کنیم.

در آنتالیا، محصولات زیاد و متنوعی وجود دارند که به‌عنوان سوغات و یادگاری سفر می‌توانید تهیه کنید. در قسمت قبل با این محصولات آشنا شدیم. اما در میان این همه فروشگاه و مرکز خرید، شاید سردرگم شوید. بد نیست قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به آنتالیا در مورد مراکز خرید مهم این شهر و نکات مهمی در مورد آن‌ها، آشنا شوید.

کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید مدرن از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا هستند که در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند اما اگر دوست دارید علاوه بر خرید کردن، زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنید، باید از بازارهای خیابانی شهر دیدن کنید. فروشگاه‌های مدرن، قیمت‌های ثابتی دارند اما در بازارهای قدیمی و خیابانی می‌توانید با چانه‌ زدن، از فروشنده‌ها تخفیف بگیرید و خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. یکی از مزایای مراکز خرید بزرگ و مدرن این است که امکانات دیگری چون سینما، کافه، رستوران و... هم دارند.

بازارهای قدیمی، مراکز خرید سرپوشیده، بازارهای خیابانی و اوت‌لت دیپو از مهم‌ترین مراکز خرید در آنتالیا هستند.

بازار اصلی و قدیمی آنتالیا، یکی از مراکز خرید آنتالیا است که تنوع زیادی از محصولات را به مشتریان و گردشگران در سفر به ترکیه عرضه می‌کند. صنایع دستی، انواع غذاهای ترکی، زیورآلات و چیزهایی مانند باقلوا و حلوا، ادویه و حتی لباس و کفش. محصولات چرمی ترک هم به لیست خرید خود از این بازار بزرگ، اضافه کنید. بازار آنتالیا یکی از آن مراکزی است که در آن می‌توانید زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و هدایای کوچک و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای نزدیکان خود بخرید.

مراکز خرید آنتالیا

در مرکز خرید میگروس (Migros) می‌توانید همه مایحتاج و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید؛ از مارک‌های مشهور مثل لاکست و زارا گرفته تا صنایع دستی و آثار زیبای هنری. در این مرکز خرید، رستوران، کافه، سینما، مرکز سرگرمی، فروشگاه‌های اسباب‌بازی و سایر امکانات تفریحی وجود دارد. در کنار کالاهای لوکس، می‌توانید سوغاتی‌های ارزان و زیبا در این مرکز خرید پیدا کنید.

شهر قدیم آنتالیا یا Kaleici یکی از مکان‌هایی است که علاقه‌مندان به خرید، در سفر به آنتالیا آن را از دست نمی‌دهند. مهم‌ترین خیابان‌های مرکز خرید در این محدوده، عبارت‌اند از آتاتورک، Isiklar، Gulluk و Cumhuriyet. همه مسافران آنتالیا از تجربه‌ی خرید در این منطقه، با اشتیاق تعریف می‌کنند. در کنار فروشگاه‌های مختلف، دیوارها و دروازه‌های قدیمی، دو حمام تاریخی و بندر در این منطقه وجود دارد. ضمنا، در این منطقه می‌توانید محصولات مورد نظرتان را با تخفیف‌های خوبی خریداری کنید و قیمت‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند.

مراکز خرید آنتالیا

اگر می‌خواهید همه سوغاتی‌های آنتالیا را یک‌جا ببینید حتما به بازار Dogu Garaji سر بزنید. علاوه بر انواع لباس و محصولات چرمی، زیورآلات و صنایع دستی، می‌توانید از ادویه‌هایی که عطر آن‌ها بازار را فرا گرفته، به‌عنوان سوغات تهیه کنید.

در مرکز اوت‌لت دیپو (Deepo) می‌توانید در ۳۶۵ روز سال، همه محصولات را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنید. علاوه بر برندهای معتبر بین‌المللی، محصولات داخلی ترکیه شامل صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، اسباب‌بازی، زیورآلات، وسایل دکوری و انواع سوغات در این مرکز عرضه می‌شوند. این مرکز، هشتاد فروشگاه، زمین بازی، سینما، پیست اسکیت روی یخ و سایر امکانات تفریحی را نیز به مشتریان عرضه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این مرکز به مقاله‌ی اوت لت دیپو، محلی برای خرید ارزان در آنتالیا مراجعه کنید.

مراکز خرید آنتالیا

بازار Laura یک بازار آخر هفته‌ی مشهور در آنتالیا است که شنبه‌ی هر هفته برپا می‌شود. این بازار هم یکی از مراکز خریدی است که در آن می‌توانید محصولاتی ارزان تهیه کنید.

اگر می‌خواهید در کنار خرید، از تفریحات آبی هم لذت ببرید، هیچ جایی بهتر از تفرجگاه ساحلی Turban را پیدا نخواهید کرد. در این تفرجگاه بندری، مناظر زیبایی از دریای مدیترانه و شهر قدیم آنتالیا را خواهید دید. فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی و ترک، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در این منطقه، مورد توجه گردشگران قرار دارند.

ترا سیتی (Terra City) مرکز خریدی است که در سال ۲۰۱۱، افتتاح شده است و عنوان «بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا» را یدک می‌کشد. برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی در این مرکز خرید به عرضه‌ی محصولات خود مشغول هستند. ۳۰ رستوران و تعداد زیادی کافه‌ در این مرکز خرید، آماده‌ی پذیرایی از گردشگران هستند. این مرکز خرید، روزهای شنبه، تعطیل است.

مراکز خرید آنتالیا

اگر دنبال خریدی لوکس هستید، سری به مرکز خرید Shemall بزنید. این مرکز خرید و سرگرمی، تا دیروقت آماده‌ی استقبال از خریداران است. پس برای خرید عجله نکنید. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید می‌توانید از سینمای این مرکز هم استفاده کنید. یکی دیگر از مراکز خرید لوکس آنتالیا، مرکز خرید آنتالیوم است.

مراکز خرید آنتالیا

اگر برای یک تور ورزشی و تفریحی هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی می‌کنید و نیاز به لباس و وسایل ورزشی دارید، سری به فروشگاه Boyner Sports بزنید. در این فروشگاه، انواع لباس‌های ورزشی برای ورزش‌های مختلف، مایو و وسایل ورزشی به فروش می‌رسد. فروشگاه، شنبه‌ها تعطیل است.

مراکز خرید آنتالیا

نکته‌ها:

  • هنگام خرید فرش و اشیای قدیمی، حواستان به قانون منع خروج اشیای قدیمی از ترکیه باشد. شما اجازه‌ی خروج اشیاء تاریخی که بیشتر از صد سال قدمت داشته باشند ندارید. بنابراین هنگام خرید چنین کالاهایی حتما با دریافت سند مشخصات محصول، از قدیمی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام خرید طلا و جواهر و زیورآلات، دقت کنید که فروشگاه مورد نظرتان، مجوزهای قانونی لازم را داشته باشد. این گواهی‌های کسب، معمولا روی دیوار فروشگاه‌ها نصب می‌شوند. سعی کنید زیورآلات را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و سایر خریدهای خود را از بازارهای خیابانی انجام دهید.
  • در بازارهای شلوغ، مراقب کیف پولتان باشید.
  • هنگام خرید فرش به جنس و کیفیت آن دقت کنید. اگر می‌توانید برای خرید از فردی که در این زمینه اطلاعات کافی دارد، کمک بگیرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه