گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۱۵
گردشگری وحشت: مقاصد گردشگری تسخیر شده هند (قسمت دوم)

گردشگری وحشت فرصتی است برای تجربه‌ی لحظاتی متفاوت، لحظاتی که با ترس‌های زاییده‌ی خیالات انسان در هم آمیخته و خاطرات متفاوتی را برای گردشگران رقم می‌زند. کهن سرزمین هند این بار مقصد گردشگری ما است، جایی که در کنار گستره‌ی وسیعی از جاذبه‌های گردشگری معمول، ترس و وحشت نیز اسم و رسمی به هم زده است، در این سفر با کجارو همراه باشید.

سخن کوتاه کرده و به‌جای هر توضیح دیگری، سفر خود را به شماری از معروف‌ترین و البته ترسناک‌ترین جاذبه‌های این کشور پهناور و رنگارنگ پی می‌گیریم.

D’Souza Chawl، ماهیم (Muhimبمبئی

مناطق ترسناک کشور هند

این مکان لقب تسخیر شده‌ترین نقطه‌ی شهر بمبئی را به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود که زنی در این منطقه به داخل چاه آبی سقوط کرده و علی‌رغم فریادهایی که برای کمک کشیده، در نهایت در این چاه غرق شده و جان سپرده است.

مناطق ترسناک کشور هند

ظاهرا این مسئله اکنون باعث ایجاد مشاهدات ماورایی فراوانی شده، به‌طوری که مردم بارها ادعا کردند زنی را دیده‌اند که در اطراف چاه و مناطق نزدیک آن کمین کرده است. البته به نظر نمی‌رسد این روح خطرناک باشد.


قلعه‌ی «شانیوار وادا» (Shaniwarwadaپونه (Pune)

قلعه شانیوار

این قلعه‌ی قرن هجدهمی، بیش از هر چیز دیگری به خاطر نمایش خیره‌کننده هنر معماری شناخته شده است، قلعه‌ای که در عین حل شاهد وقوع اتفاقات ترسناکی نیز بوده است. ظاهرا میزان تجربیات و فعالیت‌های ماورایی روی داده در این مکان هنگام ماه کامل به اوج خود می‌رسد. رمز و راز نهفته در پس فعالیت‌های عجیب روی داده در این سازه، ظاهرا در ارتباط با شاهزاده‌ی جوانی است که به‌طرزی وحشیانه در این مکان کشته شده و شاید اکنون روح اوست که این مکان را به تسخیر خود درآورده است.

قلعه شانیوار

هنگامی که شب از راه می‌رسد، صداهای فریادهای دردآور او شنیده می‌شود، از سوی دیگر بسیاری از مردم محلی که گاهی در زمین‌های  قلعه اردو زده و شب را آنجا سپری می‌کنند نیز از شنیدن صدای گریه و فریاد پسری کوچک خبر داده‌اند.

قلعه شانیوار

پس اگر از مواجه با وقایع ترسناک واهمه دارید و نمی‌خواهید شنونده‌ی صداهایی باشید که خون را در عروق‌تان منجمد می‌کنند، شاید بهتر است به‌جای شب؛ طی ساعات روز به بازدید این قلعه بروید. البته می‌توان شب هنگام هم در این قلعه قدم زده و از آن بازدید کنید، البته این امر با مسئولیت خود فرد امکان‌پذیر است و باید بدانید که بی‌شک این مکان یکی از ترسناک‌ترین‌ مقاصد گردشگری این کشور است.


GP Block، «میرِت» (Meerut)

بلوک جی پی در میروت

مکان ترسناک بعدی در میروت واقع شده و به واسطه‌ی مشاهده فعالیت‌های ماورایی، به شهرت رسیده است. علی‌رغم اینکه این منطقه، نقطه‌ی گردشگری معروف و شناخته شده‌ای است اما بارها گزارشاتی مبنی بر رخدادهای عجیب و مشاهدات غیر قابل توضیح در مورد این مکان ارائه شده است.

بلوک جی پی در میروت

بسیاری از افراد که گذرشان به این مکان افتاده از مشاهده چهار مرد صحبت کرده‌اند که ظاهرا زیر نور شمع در حال میگساری بوده‌اند. در ابتدا این مسئله شاید چندان هم ترسناک به نظر نرسد، اما اوضاع وقتی ترسناک می‌شود که متوجه شوید این چهار مرد، در واقع چهار روح هستند. از سوی دیگر گروهی نیز از مشاهده‌ی روح دختری جوان پوشیده در لباس قرمز خبر داده‌اند.

بلوک جی پی در میروت

مردم این منطقه و نواحی مجاور علاقه زیاد و روزافزونی به این محل نشان می‌دهند. هر چند که از زمان اوج گرفتن این داستان‌ها، مردم محلی در حال ترک کردن این منطقه هستند اما از طرف این ناحیه به خاطر همین داستان‌ها مورد توجه گردشگران حوزه‌ی گردشگری وحشت قرار گرفته که شیفته‌ی داستان‌های ماورایی و تجربه‌ی پدیده‌های ماورالطبیعه هستند.


منطقه‌ی مسکونی «ویرانداوان» (Virandavan)، «تِین» (Thane)

منطقه مسکونی ویرانداوان در هند

این محل نیز به‌عنوان یکی از معروف‌ترین مناطق مسکونی این شهر شناخته می‌شود از طرف دیگر شاهد رخدادهای غیرطبیعی بسیاری است. ساکنان و نگهبانان شب این منطقه ظاهرا تجربیاتی را از سرگذراندند که به‌جز عجیب و گیج کننده، نام دیگری نمی‌توان بر آن‌ها گذاشت.

منطقه مسکونی ویرانداوان در هند

در حقیقت این محل بیشتر به خاطر آپارتمان‌های لوکس و مجلل خود شناخته شده است. اما به هر حال در کنار این تجمل، گزارش‌ها عجیبی نیز از گوشه و کنار آن می‌رسد. گفته می‌شود ظاهرا یکی از ساکنان قبلی در اینجا دست به خودکشی زده است و روح او اکنون کل این محله را به تسخیر خود درآورده است.

روح مردی که در این محل خودکشی کرده، اکنون این منطقه‌ی مسکونی را به تسخیر خود در آورده است.

به‌محض تاریک شدن هوا، افراد و به‌ویژه نگهبانان شاهد فعالیت‌های عجیب هستند، از جمله یک بار یکی از آن‌ها همان طور که روی صندلی نشسته بوده، سیلی خورده است. او می‌گوید که قدرت این سیلی به حدی بوده که او را از روی صندلیش به زمین انداخته است. نگهبان به‌دنبال این رویداد کل محله را گشت، اما کسی را پیدا نکرد.

منطقه مسکونی ویرانداوان در هند

این مسئله باعث ایجاد ترس در ذهن ساکنان شده، به‌طوری که آن‌ها مراقبند دیر وقت شب در این منطقه حضور نداشته باشند. با این حال هنوز هم مردم ساکن این منطقه هستند و نگهبانان نیز به انجام وضایف خود مشغول و در عین فعالیت‌های ماورایی نیز همچنان ادامه دارد.


ساحل دوماس (Dumas)، صورت (Surat)، گجرات

ساحل تسخیر شده در هند

این ساحل در نزدیک دریای عربی و در منطقه‌ی گجرات واقع شده و با نام «شن سیاه» نیز شناخته می‌شود. رخدادهای عجیب و غیر قابل توضیح فراوانی در این ساحل روی می‌دهند، از جمله شنیدن نجواهای عجیب یا ناپدید شدن شبانه‌ی مردم و موارد دیگری از این دست.

ساحل تسخیر شده در هند

برخی از افرادی که شب هنگام در این ساحل قدم می‌زنند، هرگز دیگر در روشنایی روز دیده نشده‌اند.

در حقیقت باور بر این است که بسیاری از مردم زندگی خود را حین جستجو در این زیبایی مرموز و ناب طبیعت از دست داده‌اند. باور بر این است که این ساحل در گذشته شاهد مراسم تدفین یک هندو بوده است و اکنون به‌عنوان مکان ابدی اسکان یک روح شکنجه دیده، دیگران را در دام ترس و وحشت خود می‌کشد.

همچنین ظاهرا افرادی در این منطقه به شکلی پر رمز و راز ناپدید شده و دیگر هیچ خبری از آن‌ها در دست نیست. به هر حال اینجا محل ترسناکی است که اگر حتی یک درصد این گزارش‌ها رنگی از واقعیت داشته باشند، باید مراقب گشت و گذار در آن بود.

امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید. در بخش بعدی نیز همراه ما باشید.

مطالب مرتبط:

منبع holidify

دیدگاه