راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
راهنمای خرید در سنگاپور (قسمت دوم)

سنگاپور با داشتن مراکز خرید بزرگ و متعدد، بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید است. در قسمت قبلی مقاله با تعدادی از مهم‌ترین مراکز و مناطق خرید در سنگاپور آشنا شدیم. در این قسمت، فهرست بهترین نقاط خرید در سنگاپور را ادامه می‌دهید. با کجارو همراه باشید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و برنامه‌های مسافران سنگاپور، خرید کردن و یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های سنگاپور، مراکز خرید بزرگ آن است که تنوع بی‌نظیری از محصولات را عرضه می‌کنند. فروشگاه‌های بزرگ، بازارهای خیابانی و شلوغ، بوتیک‌های کوچک و اوت لت ها به قدری تنوع دارند که هر مسافری را سردرگم می‌کنند. در مجموعه مقالات راهنمای خرید در سنگاپور، تعدادی از بهترین مراکز و مناطق خرید را معرفی می‌کنیم.

هاجی لین (Haji Lane)

سنگاپور

هاجی لین، یکی از باریک‌ترین خیابان‌های سنگاپور، در کامپونگ گلم (Kampong Glam) قرار دارد. در این خیابان، بوتیک‌های مستقل، محصولاتی از قبیل پوشاک، اکسسوری و زیورآلات و حتی دوربین‌های قدیمی می‌فروشند. این خیابان یکی از بهترین مقاصد خرید برای کسانی است که دنبال کالاهای خاص و فوق‌العاده هستند. اگر برای خرید از این خیابان برنامه‌ریزی می‌کنید، زمان زیادی برای این کار در نظر بگیرید. بوتیک‌های زیبا و رنگارنگ با محصولات متنوع، ویترین‌های خیره‌کننده و نقاشی‌های دیواری زیبا در انتظار شما هستند و سر زدن به همه‌ی آنها به زمان زیادی نیاز دارد. به قدری تنوع محصول در این خیابان زیاد است که نمی‌توانید دست خالی برگردید.

مارینا بی سندز (Marina Bay Sands)

سنگاپور

این مجموعه یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های سنگاپور است

مارینا بی سندز تفرجگاهی در کنار خلیج مارینا بی است. این مجموعه یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های سنگاپور است. مرکز خرید این مجموعه، مجلل و زیبا است و دیدن آن حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، خالی از لطف نیست. معماری این مجموعه، به تنهایی برای شگفت‌زده کردن خریداران کافی است. پنجره‌ها و ویترین‌های بزرگ، تالارهای وسیع و آب‌نمای مرکزی این مرکز خرید، بسیار زیبا و دیدنی هستند. برترین برندهای مد بیشتر فروشگاه‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. پس از خرید می‌توانید در طبقه‌ی ۵۷، از تماشای منظره‌ی زیبای خلیج، لذت ببرید.

هندوستان کوچک (Little India)، خیابان سرانگون (Serangoon)

سنگاپور

یکی از رنگارنگ‌ترین و پرجنب‌و‌جوش‌ترین مناطق قومی در سنگاپور، هندوستان کوچک است که هر روز از سپیده‌دم تا نیمه‌های شب، مرکز تجمع و رفت‌ و آمد هزاران گردشگر و خریدار است. دو ایستگاه مترو در نزدیکی این منطقه وجود دارند یکی ایستگاه اختصاصی و دیگری ایستگاه Farrer Park. شاهراه Serangoon به راحتی از طریق گذرگاه‌های کناری قابل دسترسی است. رنگ‌های روشن و زیبای لباس‌ها و ساری‌ها در کنار عطر بی‌نظیر ادویه‌جات و غذاهای محلی، تجربه‌ی جالبی از خرید در این محله را برای شما رقم می‌زنند. علاوه بر لباس و غذا، محصولات دیگری از قبیل ظروف برنجی و نقره‌ای، زیورآلات، حلقه‌ها و ریسه‌های گل و انواع پارچه هم در این منطقه به فروش می‌رسد.

رنگ‌های روشن و زیبای لباس‌ها و ساری‌ها در کنار عطر بی‌نظیر ادویه‌جات و غذاهای محلی، تجربه‌ی جالبی از خرید در این محله را برای شما رقم می‌زنند.

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه، روزهای منتهی به برگزاری جشنواره‌ی دیوالی (Diwali) یا فستیوال فانوس‌ها است که معمولا در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این روزها، بازارچه‌های کوچک برپا می‌شوند و تزیینات هندی و هزاران لامپ و فانوس روشن، کوچه‌ها و خیابان‌ها را زینت می‌دهند. حتی اگر قصد خرید هم ندارید از این جشنواره دیدن کنید و عکس‌های زیبایی از این مراسم را به یادگار ببرید.

یکی دیگر از جشنواره‌هایی که در این محله برگزار می‌شود، تایپوسام (Thaipusam) است. این جشنواره‌ی مذهبی در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود.

اسکله‌ی کلارک (Clarke Quay)

سنگاپور

رود سنگاپور، نقش بسیار مهمی در تاریخ این جزیره دارد. این رود همیشه مکانی برای تجارت و فعالیت‌های اقتصادی بوده است. امروزه هم اطراف این رود، به مکانی برای تجمع ساختمان‌های اداری، تجاری و هتل‌ها تبدیل شده است. گردشگران می‌توانند با قایق از این رود عبور کنند و در ایستگاه‌های مشخص، پیاده یا سوار شوند.

در کنار این رود، مراکز خرید بزرگی مثل ریورساید پوینت (Riverside Point)، کلارک کی (Clarke Quay)، لیانگ کورت (Liang Court)، گریت ورلد سیتی (Great World City) و... قرار گرفته‌اند. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به اسکله، ایستگاه Clarke Quay است.

 مرکز خرید مصطفی سنتر

سنگاپور

این مرکز خرید ۲۴ ساعته، مجموعه‌ی بی‌نظیری از محصولات و برندهای مطرح را در کنار هم جمع کرده است. در این مجموعه کالاهای متنوعی از انواع پوشاک گرفته تا پارچه، ساعت و لوازم الکترونیکی با تخفیف‌های خوبی به فروش می‌رسند.

این مرکز خرید در حال حاضر از دو دپارتمان استور تشکیل شده است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های آن، بخش مربوط به زیورآلات است که در آن می‌توانید طلا با قیمت مناسب بخرید. اوت لت های زیادی هم در این مجموعه قرار دارند که در تمام طول سال می‌توانید با تخفیف‌های خوبی محصولات آنها را خریداری کنید.  

محصولات برندهای مشهور با تخفیف‌های بهتری نسبت به سایر مراکز خرید در این مجموعه به فروش می‌رسند. محصولات هندی و آسیایی مثل انواع لباس محلی و ساری در کنار انواع محصولات غذایی این مناطق هم در این مجموعه پیدا می‌شوند. برای اینکه به همه‌ی قسمت‌های این مرکز خرید سر بزنید باید زمان زیادی در نظر بگیرید. علاوه بر این باید به فکر چمدانی برای بردن خریدهای خود باشید چون مطمئنا از این مرکز خرید، دست خالی بر نمی‌گردید.

محصولات برندهای مشهور با تخفیف‌های بهتری نسبت به سایر مراکز خرید در این مجموعه به فروش می‌رسند.

لوازم الکترونیکی از مارک‌های مشهوری چون اپل، کنون، فیلیپس، اچ‌پی و... ساعت‌های مچی از برندهای مشهوری چون کاسیو و... نوشیدنی‌ها و قهوه از مارک‌های معتبر، آخرین محصولات کلوین کلاین، اورئال، هوگو باس و... از محصولاتی هستند که در این مرکز خرید به راحتی پیدا خواهید کرد.

از آنجایی که این مرکز در قلب هندوستان کوچک واقع شده است، بیرون از مجموعه انتخاب‌های زیادی برای غذاخوردن وجود دارد. البته در این مجموعه یک سوپرمارکت بزرگ با محصولاتی از سراسر دنیا و یک رستوران هم هست که می‌توانید از آنها استفاده کنید.  

این مجموعه در واقع یک مرکز تفریحی است. علاوه بر این، حراج‌های مختلفی در تمام روزهای سال در آن برگزار می‌شود که برای اطلاع از آنها کافی است که جمعیت را دنبال کنید.

از آنجایی که گذرگاه‌ها و پاساژهای این مرکز بسیار باریک هستند، اگر دوست ندارید در میان جمعیت زیاد حرکت کنید و از شلوغی بیزار هستید، بهتر است که روزهای آخر هفته از رفتن به این مرکز خودداری کنید. مراقب وسایل شخصی و کیف پول و کارتهایتان باشید. چرا که به دلیل جمعیت زیاد و شلوغی مرکز، احتمال حضور جیب‌برها زیاد است. پارکینگ هم در مجموعه وجود دارد اما روزهای آخر هفته، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع singapore-guide

دیدگاه