سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در توریسم آب گرم اردبیل اعلام آمادگی کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
سرمایه گذاران ترکیه برای حضور در توریسم آب گرم اردبیل اعلام آمادگی کردند

جمعی از سرمایه‌گذاران شرکت‌های معتبر ترکیه در حوزه گردشگری، از نزدیک با توانمندی‌های حوزه گردشگری، به‌ویژه آب‌های گرم و ژئوترمال استان اردبیل آشنا شدند.

نایب‌رئیس اتاق اردبیل در نشستی با این سرمایه‌گذاران به افق توسعه روابط ایران با ترکیه و پیش‌بینی رسیدن به حجم معاملات بیشتر از ۳۰ میلیارد دلاری به‌عنوان یک ظرفیت عظیم اشاره کرد و گفت:

«امیدواریم با تلاش دوجانبه شاهد افزایش حجم معاملات و سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین ایران و ترکیه باشیم.»

«بهروز پورسلیمان» یکی از توانمندی‌های مشترک دو کشور را توجه به قابلیت‌های گردشگری و جذب توریست دانسته و بیان کرد که یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های حوزه گردشگری ترکیه، با سفر به اردبیل فرصتی را برای فعالان ما در این حوزه مهیا کرده‌ است تا نسبت به تقویت همکاری‌های مشترک، اقدامی عملی انجام دهند.

وی بیان کرد که این شرکت ترکیه‌ای از شرکت‌های معتبر، ممتاز و موفق ترکیه در حوزه انتقال آب‌های گرم و معدنی است. این شرکت با حضور در استان اردبیل، قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارد و ما امیدواریم زمینه همکاری در این حوزه فراهم آید.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اردبیل با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران این شرکت با سفر به استان اردبیل و بازدید از سرعین و مشکین‌شهر از نزدیک با آب‌های گرم و قابلیت ژئوترمال در منطقه آشنا شده‌اند گفت آنها نسبت به انجام توافق نهایی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقدام می‌کنند.

نایب‌رئیس اتاق اردبیل به دو طرح پیشنهادی مشخص از سوی مسئولان استانی برای جذب سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای نیز اشاره کرد و گفت:

در وهله اول ما آماده واگذاری آب گرم ایرانیان به بخش خصوصی هستیم. هلدینگ غدیر با پرداخت ۴ میلیارد تومان هزینه پروانه شهرداری به زمینی در نزدیک هتل لاله سرعین، آماده واگذاری آن به سرمایه‌گذاران توانمند هستند؛ آنها می‌توانند این پروژه را به شرکت‌های ترکیه واگذار کنند.

در این نشست مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای نیز با اشاره به سابقه ۱۰ ساله فعالیت این شرکت به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه توسعه آب‌های گرم، معدنی و ژئوترمال گفت که ما تمام پروژه‌های خود را با محوریت توجه به محیط‌زیست و توریسم سلامت اعم از سلامت روحی و جسمی انجام می‌دهیم؛ به‌طوری‌که درآمد 5 ساله ما تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۳۶۷ میلیون دلار بوده است.

محمدعلی دوغان خاطرنشان کرد که آلودگی در اجرای این پروژه‌ها در حد صفر است؛ به‌طوری‌که ما در برخی مراکز، گرمایش موردنیاز را از طریق آب‌های معدنی تامین می‌کنیم و به سرسبزی و درختکاری به‌عنوان عنصر کاهش‌دهنده آلودگی‌ها بها می‌دهیم و مجموعه‌های ما در داخل انبوهی از فضای کاشت درختان و جنگل‌ها قرار گرفته‌اند.

دوغان با برشمردن ویژگی‌های پروژه‌های متعدد اجرایی با حضور کارشناسان متخصص تاکید کرد که ما آمادگی سرمایه‌گذاری در استان اردبیل را به‌عنوان قطب آب‌های گرم معدنی منطقه‌ای داریم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه