راهنمای خرید در مشهد | معرفی بهترین مراکز خرید مشهد

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی چهار شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۵
راهنمای خرید در مشهد | معرفی بهترین مراکز خرید مشهد

مراکز خرید متعددی در مشهد وجود دارد و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود که از مدرن‌ترین آن‌ها می‌توان به مجتمع تجاری الماس شرق، آرمیتاژ و آرمان اشاره کرد.

شهر مشهد جاذبه‌های دیدنی مختلفی دارد و هر سال میزبان گردشگران بسیاری است. یکی از گزینه‌های جذاب برای زائران و شهروندان، بهترین مراکز خرید مشهد هستند که امکان خرید وسایل موردنیاز و سوغاتی را برای آن‌ها میسر می‌کنند.

در واقع این مراکز خرید را می‌توان در فهرست جاهای دیدنی مشهد قرار داد؛ چراکه اکثر گردشگران و زائران، سفر به مشهد را بدون پاساژگردی و بازدید از مراکز خرید لوکس و جدید و همین طور پاساژهای قدیمی و معروف ترک نمی‌کنند. شاید به همین دلیل باشد که هرروز به تعداد بازارها و پاساژهای این شهر زیارتی اضافه می‌شود تا مسافران با فراغ بال دست به انتخاب بزنند.

لیست بهترین مراکز خرید مشهد:

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۱
  • وب‌سایت: almasshargh.com
  • مراکز خرید لوکس مشهد

ساختمان الماس شرق در شب

منبع عکس: سایت الماس شرق

مجتمع تجاری الماس شرق در منطقه تجاری گردشگری سپاد قرار دارد. اولین موردی که درباره این سازه جلب توجه می‌کند، معماری مدرن و اسلامی آن است که شکلی شبیه به الماس‌ در بخش گنبدی خود دارد و از همین جهت،‌ مجتمع الماس نام‌گذاری شده است. این مرکز خرید ۶ طبقه علاوه بر ۱۵۰۰ واحد تجاری، دارای بخش‌های مختلفی همچون رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ طبقاتی، سالن نمازخانه، سالن اجتماعات، آب‌نمای جامپینگ و آژانس‌های هواپیمایی است.

گزینه‌های گوناگونی برای خرید در مجتمع تجاری الماس شرق پیش روی شما قرار دارد، از انواع لوازم‌خانگی و ظروف و کریستال گرفته تا پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر و تلفن همراه، صنایع دستی و غیره که با وجود این تنوع دست خالی نخواهید ماند.

سفر به مشهد هم فال و هم تماشا است! هم می‌توانید به زیارت بروید و هم به گردش و سیاحت بپردازید. بازارهای مشهد متنوع هستند. بازار رضا، پاساژ آرمیتاژ، بازار الماس شرق و بازار پروما از معروف‌ترین بازارهای مشهد هستند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، برای رزرو هتل و اقامتگاه خود می‌توانید با مراجعه به سایت اسنپ تریپ لیستی از بهترین هتل های مشهد را ببینید و هتل یا اقامتگاه خود را با قیمتی مناسب رزرو کنید.

منبع عکس: سایت الماس شرق

یکی از معروف‌ترین بخش‌های مجتمع الماس شرق، شهربازی آن موسوم به «شهربازی سرزمین عجایب» است که با ارائه بازی‌هایی نظیر دستگاه‌های شبیه‌ساز، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت،‌ نویدبخش اوقاتی سراسر شادی و هیجان است. در این شهربازی مشهد می‌توانید از سینما ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه نیز استفاده کنید.

فاصله مجتمع تجاری الماس شرق مشهد تا حرم تقریبا ۲۰ دقیقه با خودرو طول می‌کشد؛ ضمن اینکه برخی از هتل‌های مشهد نظیر هتل درویشی، هتل حیات شرق و... با ارائه سرویس رایگان رفت‌وآمد به مرکز خرید، دسترسی گردشگران به این محل را تسهیل کرده‌اند.

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

  • آدرس: نبش هفت تیر هشت، خیابان گلشن (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۱۹۰۵
  • ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۰ تا ۲۲ و پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل از ۱۰ تا ۲۳
  • وب‌سایت: armitajmall.com
  • مراکز خرید لوکس مشهد

نورپردازی آبی رنگ مرکز خرید آرمیتاژ در شب

عکاس: ناشناس

مرکز خرید آرمیتاژ گلشن ۳۴ طبقه و ۱۵۰ متر ارتفاع دارد که از این میان طبقه‌های منفی یک تا مثبت سه به بخش تجاری اختصاص دارند. این مرکز خرید لوکس به‌لطف وجود سه ورودی از خیابان‌های گلشن و حاشیه هفت‌ تیر، امکان دسترسی آسان را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. ضمن اینکه یک پل روگذر در خیابان هفت تیر وجود دارد که گردشگران را به طبقه دوم تجاری هدایت می‌کند.

پله برقی های مرکز خرید آرمیتاژ

عکاس: امیر نیکرو

اگر به‌دنبال هایپرمارکت، لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه، کافی‌شاپ و کالای خواب هستید، یک‌راست به طبقه منفی یک بروید؛ جایی که یک شعبه بانک ملت نیز فعالیت دارد.

مرکز خرید آرمیتاژ از مراکز خرید لوکس مشهد به حساب می‌آید

برای خرید پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات راهی طبقه همکف شوید. طبقه اول مرکز خرید آرمیتاژ به لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات، پوشاک و محصولات چرمی اختصاص دارد. طبقه دوم که بیشتر برای اهالی مشهد مناسب است، برای مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزیینات منزل در نظر گرفته شده است. در نهایت نیز طبقه سوم قرار دارد که به‌واسطه داشتن بخش کودک و نوجوان، شهر مشاغل کارالند، پوشاک، اسباب‌بازی، کالای خواب و کافه کودک می‌تواند برای کودکان و خانواده‌های دارای فرزند جذاب باشد.

فودکورت مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

عکاس: امیر گیلان

برج آرمیتاژ گلشن، یکی از بلندترین برج های ایران به شمار می‌رود که گزینه‌ای عالی برای گذران شب در مشهد است. در کنار خرید می‌توانید از فودکورت، کافی‌شاپ و رستوران‌های برج نیز استفاده کنید یا به رستوران بین‌المللی آرمیتاژ سری بزنید و لذت حضورتان در این مکان را کامل کنید.

مجتمع تجاری وصال

  • آدرس: بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵
  • ساعت کاری: مجتمع تجاری گردشگری وصال در ایام کرونا از ساعت ۹ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان بازدیدکنندگان است.
  • وب‌سایت: vesal-center.com
  • مراکز خرید لوکس مشهد

ساختمان مرکز خرید وصال مشهد در شب

منبع عکس: سایت قطارهای فدک

مجتمع تجاری گردشگری وصال، ۶ طبقه و ۴۰۰ واحد تجاری دارد و فروشگاه‌هایی با برندهای معتبر را در خود جای داده است؛ اما بخش زیادی از واحدهای این مجتمع به‌صورت تخصصی به مبلمان و ملزومات چوبی اختصاص یافته‌اند. در واقع، طبقه‌ اول تا چهارم این مرکز خرید برای نمایشگاه دائمی مبلمان در نظر گرفته شده و از همین رو گزینه‌ای عالی برای شهروندان مشهدی است تا انواع مبلمان از مبل‌های کلاسیک و مدرن تا میزهای ناهارخوری و وسایل چوبی منزل را از این محل تهیه کنند.

در سایر واحدهای مرکز خرید وصال، انواع لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی، عطر و... به فروش می‌رسد.

فضای داخلی مرکز خرید وصال مشهد

عکاس: ناشناس

وجود هایپر مارکت، آب‌نمای موزیکال، مجموعه علمی و تفریحی پرفسور بازیما و همچنین امکانات رفاهی نظیر پارکینگ طبقاتی، پارکینگ برای اتومبیل‌های سنگین، رستوران، نمازخانه و آسانسور پانوراما نیز جذابیتی دوچندان به این مجتمع بخشیده‌اند.

جالب است بدانید که مجتمع تجاری وصال به مراکز خریدی همچون مجتمع الماس شرق و بازار بین‌المللی سپاد نزدیک است؛ علاوه بر این، فاصله کمی از پارک ساحلی آفتاب و شهربازی مجهز و باغ پرندگان دارد.

مرکز خرید پروما مشهد

  • آدرس: بلوار فردوسی، میدان جانباز، (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴، جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۴
  • مراکز خرید لوکس مشهد

آسانسور و پله های برقی مرکز خرید پروما مشهد

عکاس: علی نوری

مرکز خرید پروما در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رسید و امكانات مدرنی دارد که آن را از سایر مراكز تجاری مشابه متمایز می‌كند. این مجتمع چهار طبقه، اولین مرکز خرید بلوار فردوسی و یکی از معروف‌ترین مجتمع‌های این بلوار است که ۲۵۰ واحد تجاری دارد. در اینجا برخلاف برخی مراکز خرید، مجموعه‌ کاملی از کالاها در هر طبقه گنجانده شده است تا بازدیدکنندگان در مدت‌زمانی کوتاه بتوانند وسایل موردنیاز خود را خریداری کنند.

در فروشگاه‌های مرکز خرید پروما از کیف و کفش، پوشاک آقایان، خانم‌ها و کودکان، لباس‌های شب و مجلسی، لباس‌های راحتی، انواع عطر و ادکلن، انواع ساعت، بدلیجات، کادویی‌ و… به فروش می‌رسد.

سوپر ماركت بزرگ و مجهز این مجتمع نیز به شما امکان می‌دهد تا خوراکی‌هایی اعم از نان ،شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنی، میوه و... را به‌راحتی در یک محل پیدا و تهیه کنید.

مغازه های لوازم خانگی در مرکز خرید پروما

عکاس: سعید سعیدی

اگر همراه با فرزندتان به این مجتمع می‌روید، حتما به طبقه سوم سری بزنید و از شهربازی سرپوشیده کودکان و نوجوانان، سالن بولینگ و بیلیارد لذت ببرید. ضمن اینکه می‌توانید از کافی ‌شاپ و فست ‌فود استفاده کنید؛ به‌خصوص که بعد از گشت‌وگذار و خرید، گزینه‌ای عالی برای رفع خستگی به شمار می‌روند. پارکینگ، فروشگاه کتاب، نمازخانه و وضوخانه‌ و... دیگر بخش‌های مجتمع پروما را تشکیل می‌دهند.

برج تجاری آلتون

  • آدرس: بلوار دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۹۱۳۵۱
  • مراکز خرید لوکس مشهد

مغازه های مرکز خرید آلتون مشهد

عکاس: محمد دهقان نیری

برج آلتون که از تاسیس آن زمان زیادی نمی‌گذرد، مرکز خریدی محبوب بین گردشگران است. این برج ۲۵ طبقه دارد که فقط سه طبقه آن مخصوص واحدهای تجاری است و بیشترین کالایی که در آن به فروش می‌رسد، کیف و کفش، به‌ویژه چرم، از برندهای معتبر هستند. ضمن اینکه کالاهای دیگری نظیر لوازم‌خانگی و صوتی و تصویری و پوشاک نیز در این محل به چشم می‌خورد.

این مکان جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید کالاهای لوکس است و از آنجا که به‌لحاظ کیفیت و قیمت، تنوع خوبی دارد، هرنوع سلیقه و بودجه‌ای را راضی نگه می‌دارد. در صورتی که در زمان حراج‌های فصلی راهی این برج شوید، امکان خرید اجناس باکیفیت با قیمت مناسب را خواهید داشت. در طبقه چهارم برج آلتون، رستوران معروف پسران کریم قرار دارد که افراد زیادی این برج را برای صرف غذای سنتی ایرانی انتخاب می‌کنند.

مغازه های مرکز خرید آلتون

عکاس: حسام مواسات

اگر گذرتان به طبقه منفی یک بیفتد، با فروشگاه زنجیره‌ای هایپر فامیلی مواجه خواهید شد که در سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد و از فضای بازی کودکان تا غرفه شیرینی، لبنیات، خشکبار و گوشت را در خود جای داده است. کافی‌شاپ آلتون نیز در همین طبقه قرار دارد و پس از گشت‌وگذار و خرید می‌توانید در این مکان استراحت کنید. پارکینگ‌ طبقاتی، سرویس‌بهداشتی، پله‌برقی و چهار دستگاه آسانسور شیشه‌ای از جمله امکانات این مرکز خرید هستند که برای رفاه بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌اند.

مجتمع کیان سنتر مشهد

  • آدرس: بلوار جانباز، تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن کیان سنتر یک: ۰۵۱۳۶۱۴۴۳۶۲
  • تلفن کیان سنتر دو: ۰۵۱۳۶۱۴۴۴۱۴
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۱ تا ۲۲
  • مراکز خرید لوکس مشهد

ساختمان چند طبقه مرکز خرید کیان سنتر

عکاس: رضا عسکری‌پور

مجتمع کیان سنتر از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس مشهد به شمار می‌آید که مشتمل بر دو مجتمع خرید به نام‌های کیان سنتر یک و کیان سنتر دو است. مجتمع کیان سنتر یک، ۸۳ واحد تجاری در ۶ طبقه دارد که در زمینه پوشاک، لوازم تزیینی و... فعال هستند.

مجتمع کیان سنتر دو دارای ۱۵۰ واحد تجاری است که در طبقه‌های همکف تا سوم قرار گرفته‌اند. این مجتمع همچنین مجهز به یک شهربازی سرپوشیده بزرگ، فودکورت و هایپرمارکت است. فودکورت کیان سنتر در طبقه مثبت پنج مجتمع فعالیت می‌کند و شامل فضای روباز و سرپوشیده می‌شود که فضای روباز آن مجهز به دو پرده سینمایی برای پخش زنده مسابقه‌های ورزشی و فیلم‌های سینمایی است.

از کالاهایی که در مجتمع کیان سنتر دو به فروش می‌رسند، می‌توان به انواع پوشاک فصل، لباس کودک، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، بدلیجات و غیره اشاره کرد. علاوه بر این، شهربازی شهر آجری (لگوسیتی) با ۸۰ بازی جذاب از جمله بولینگ، بیلیارد، سینما هفت بعدی، سورتمه، شکلات چرخشی، بازیهای ویدئویی و... به کودکان و بزرگسالان امکان می‌دهد تا در کنار یکدیگر به تفریح و سرگرمی مشغول شوند.

یکی از فروشگاه های پوشاک مرکز خرید کیان سنتر

عکاس: حامد نیک

همچنین هایپرمارکت نسبتا بزرگی به نام هایپرمارکت باما در این مجتمع وجود دارد که با داشتن غرفه‌های پروتئین، میوه، نانوایی فانتزی، پوشاک و لوازم‌خانگی، یکی از کامل‌ترین فروشگاه‌های مشهد است و امکان خریدی راحت را برای همگان فراهم می‌کند.

بازار رضا

  • آدرس:‌ ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۴
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

فضای داخلی بازار رضا مشهد

عکاس: امیر نیکرو

بازار رضا مشهد در ضلع شرقی خیابان امام رضا (ع) و در فاصله کمی از حرم رضوی قرار دارد و کمتر کسی پیدا می‌شود که در سفر خود به مشهد، از این بازار دیدن نکرده باشد. با توجه به اینکه بازار رضا دو ورودی و خروجی اصلی به میدان ۱۷ شهریور و فلکه آب دارد، دسترسی به آن آسان است. این بازار که در سال ۱۳۵۵ در دو طبقه ساخته شد، همچنان بافت سنتی خود را حفظ کرده است و یکی از شلوغ‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید مشهد به حساب می‌آید.

بازار رضا از دو راهروی در کنار یکدیگر تشکیل شده است که در هر راهرو دو ردیف مغازه وجود دارد و مغازه‌های میانی مانع از تردد بین دو راهرو شده‌اند؛ البته در برخی فواصل، راهروهای فرعی امکان رفت‌وآمد بین راهروهای اصلی را میسر می‌کنند.

سوغاتی های خوراکی مشهد

عکاس: بلال محمدی

در طبقه اول بازار می‌توانید هر نوع سوغاتی از انگشترهای عقیق و فیروزه و نقره تا مهر و سجاده و تسبیح، عطر، زعفران، نبات، انواع ادويه و... را پیدا کنید. طبقه دوم نیز کارگاه‌های کوچک انگشترسازی، فیروزه‌تراشی، صنایع دستی، طلاکاری و گلدوزی فعال هستند.

مرکز خرید آرمان

  • آدرس: خیابان نواب صفوی، نرسیده به وحدت، جنب هتل سروش (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۳۹۰۳۳۳
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

رستوران مرکز خرید آرمان

منبع عکس: سایت armanhotel.com

مرکز خرید آرمان از مدرن‌ترین مجتمع‌های تجاری-تفریحی مشهد مقدس در خیابان نواب صفوی است. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این مجتمع ۱۳ طبقه را می‌توان فاصله نزدیکش با حرم امام رضا (ع) دانست که به‌راحتی می‌توان از آن بازدید کرد. مجتمع تجاری آرمان به‌لطف داشتن آبشار و صخره‌های بزرگ، مجسمه‌های سنگی و درختان نخل بلند، غار سنگی، محل بازی کودکان و بزرگسالان، پارکینگ و فود‌کورت، یکی از گزینه‌های پیش روی شما برای پاساژگردی در مشهد به حساب می‌آید.

منبع عکس: سایت armanhotel.com

در واقع آبشارهای مصنوعی و صخره‌ها، فضای سبز، المان‌ها و نورپردازی، جلوه‌های بصری بسیار زیبایی خلق کرده‌اند و جالب‌تر اینکه در این فضا، رستوران فوق‌العاده‌ای وجود دارد که لذت حضورتان در این مرکز را دوچندان می‌کند.

در مرکز خرید مذکور از خوراک تا پوشاک، عطر، اسباب‌بازی و.‌‌.. با کیفیت عالی عرضه شده است. ضمن اینکه در کنار این مجتمع، مرکز اقامتی آرمان قرار دارد که جای مناسبی برای زائران است.

بازار بزرگ مرکزی مشهد

  • آدرس: خیابان آیت‌الله بهجت، چهار شهدا (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

مغازه های بازار مرکزی مشهد

عکاس: سعید عزیزی

بازار مرکزی فاز یک در نزدیکی میدان شهدا و در یکی از مسیرهای منتهی به حرم امام رضا (ع) قرار دارد و از جمله بازارهایی است که گردشگران برای تهیه سوغات مشهد به آن سر می‌زنند. این بازار در سال ۱۳۷۷ در چهار طبقه افتتاح شد که طبقه منفی دو آن به تاسیسات اختصاص دارد.

فروشگاه‌های متنوع و متعددی در طبقه‌های منفی یک و همکف فعالیت می‌کنند و کسانی که به‌دنبال خرید عمده هستند باید به طبقه آخر بروند. اجناسی که در بازار بزرگ فروخته می‌شود، شامل زرشک، زعفران، مهر و جانماز و سجاده، انگشترهای فیروزه و عقیق، لوازم بهداشتی و آرایشی، انواع پوشاک، بدلیجات و فرش است. بازار بزرگ مرکزی دو فاز دارد.

مرکز خرید شرق زیست

  • آدرس: حاشیه میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر)، مجتمع بزرگ هتل آپارتمان و مرکز خرید شرق زیست (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۶۸۱۶۳۰
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

یکی از مغازه های مرکز خرید شرق زیست

منبع عکس: سایت sharghzist.ir

مرکز خرید شرق زیست در طبقه‌های منفی یک، همکف و اول مجتمع اقامتی شرق زیست قرار دارد و شامل ۱۶۰ واحد تجاری می‌شود. این مرکز خرید که در حاشیه میدان طبرسی مشهد قرار دارد، گزینه مناسبی برای زائران است تا سوغاتی و وسایل موردنیاز خود را از آن تهیه کنند. در این مجموعه امکان خرید زعفران، زرشک، خشکبار و آجیل، نبات، ساعت، بدلیجات، انگشتر عقیق، عطر و ادکلن، پوشاک، کیف و کفش، اسباب‌بازی، لباس بچه و بزرگسال، مانتو و روسری، انواع پارچه و کت و شلوار وجود دارد.

برای رفع گرسنگی نیازی نیست از این مجموعه بیرون بروید؛ چراکه در رستوران سنتی شرق زیست واقع در طبقه منفی دو می‌توانید خود را به انواع غذاهای ایرانی و ترکی مهمان کنید. فاصله مرکز خرید شرق زیست تا حرم مطهر حدود ۱۰۰ متر است که با صرف دو تا سه دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

بازار غدیر

  • آدرس: ابتدای خیابان شیرازی (حرم مطهر، ورودی صحن غدیر) (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید مشهد نزدیک حرم

فست فودی در مرکز خرید الغدیر

عکاس: Vahid KHodamam

بازار غدیر یکی از بازارهای متصل به حرم مطهر رضوی است که تنوع کالا، کیفیت و قیمت مطمئن و همین طور فاصله نزدیک با حرم امام رضا (ع)، آن را به گزینه‌ای ایدئال برای خرید تبدیل کرده است. اقلام مورد نیاز زائران از جمله پوشاک، کیف و کفش، شال و روسری، سنگ‌های زینتی، بدلیجات، خشکبار، زعفران و سوغات در این محل فروخته می‌شود.

بازار امین مشهد

  • آدرس: خروجی حرم به‌سمت خیابان نواب صفوی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۱
  • بازارهای ارزان مشهد

پله های بازار امین مشهد

عکاس: حمید جباری

بازار امین، بازاری پرطرفدار و یکی از ارزان‌ترین بازارهای مشهد در نزدیکی حرم مطهر است. با وجود مراکز تجاری جدید و مدرن، این بازار هنوز از بازارهای اصلی محسوب می‌شود و کالاهای مختلفی همچون اسباب‌بازی، پتو، ظروف چینی، انواع پوشاک و خوراکی با قیمتی ارزان در آن به فروش می‌رسد.

بازار مولوی

  • آدرس: بلوار مصلی (مشاهده روی نقشه)
  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۱۹
  • بازارهای ارزان مشهد

اسباب بازی فروشی قدیمی در بازار مولوی

عکاس: Ali Shamaee

بازار مولوی یکی از بزرگ‌ترین و مناسب‌ترین مراکز خرید مشهد برای خرید خرج کار و لوازم خرازی است. در واقع این بازار بیشتر برای شهروندان مشهدی کاربرد دارد که به‌دنبال ابزار و وسایل خیاطی، لوازم التحریر، اسباب‌بازی، لباس زیر و جوراب با قیمت مناسب هستند. علاوه بر این، غرفه‌های لوازم آرایش نیز در این بازار به‌وفور به چشم می‌خورند و در نتیجه بازار مولوی را می‌توان انتخابی عالی برای خرید لوازم آرایش باکیفیت و ارزان دانست. این بازار در سه کیلومتری حرم رضوی قرار دارد.

بازار جنت

  • آدرس: خیابان چمران، نرسیده به میدان سعدی، خیابان جنت (مشاهده روی نقشه)
  • مراکز خرید پوشاک مشهد

بازار جنت مشهد

عکاس: ناشناس

بازار جنت یکی از پربازدیدترین مراکز خرید شهر مشهد است که به‌دلیل نزدیکی به حرم امام رضا (ع) و باغ ملی، گردشگران بسیاری بازدید از آن را در برنامه سفر خود می‌گنجانند. اجناس مرغوب و کالاهای معتبر، به‌خصوص مغازه‌های متعدد پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، بورس کیف و کفش، این بازار را به مکانی مناسب برای خریدی خاطره‌انگیز تبدیل کرده‌اند.

بازار جنت شباهتی به پاساژ‌های مدرن و لوکس ندارد و از همین رو بسیاری از بازدیدکنندگان، حال‌وهوای خاص آن را می‌پسندند. ضمن اینکه در کنار خرید می‌توانید روی نیمکت‌های آن استراحتی کرده و خود را به یک بستنی سنتی مهمان کنید.

مرکز خرید خورشید

  • آدرس: خیابان احمدآباد، بین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا، روبه‌روی سه راه راهنمایی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۴۴۶۵۸
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۰
  • مراکز خرید پوشاک مشهد

آب نمای مرکز خرید خورشید مشهد

عکاس: مسعود استادی

مرکز خرید خورشید در محله احمد آباد در بهترین و شلوغ‌ترین نقاط مشهد واقع شده است و از آنجا که سه طبقه پارکینگ با ظرفیت بالا دارد، به‌راحتی می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی به این مرکز خرید بروید.

مرکز خرید خورشید اغلب در زمینه پوشاک و زیورآلات فعالیت دارد و از شال و روسری تا مزون عروس، لباس اسپرت زنانه و مردانه، مانتو، کت و شلوار و... در این محل پیدا می‌شود. با این حال، اجناس دیگری همچون لوازم آرایشی، عطر و ادکلن، انواع سوغاتی (زعفران، زرشک، نبات)، کیف و کفش چرم و غیره نیز در بازار به فروش می‌رسد. شهربازی کودکان، کافی شاپ و سهولت دسترسی به مترو مشهد و وسایل حمل‌ونقل عمومی را می‌توان از دیگر ویژگی‌های مرکز خرید خورشید برشمارد.

مرکز خرید آسمان 

  • آدرس: میدان ۱۷ شهریور (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۳۳۴۹۶۰۲۰
  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۲۳ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳
  • مراکز خرید پوشاک مشهد

ساختمان مرکز خرید آسمان مشهد

عکاس: مسعود معلمی

مجتمع‌ تجاری آسمان، از جدیدترین و لوکس‌ترین مراکز خرید مشهد است که حدود چهار کیلومتر با حرم مطهر فاصله دارد. نکته قابل‌توجه درباره این مجتمع، پارکینگ طبقاتی ۱۸ طبقه‌ آن است که جزو بزرگ‌ترین پارکینگ‌های مراکز خرید شهر به شمار می‌رود. بخش اعظم واحدهای تجاری این مرکز خرید به فروش انواع پوشاک اختصاص دارند؛ گرچه می‌توانید در این میان به مغازه‌های کیف و کفش، سوغات و زیورآلات نیز سر بزنید.

از امکاناتی که برای مرکز خرید لوکس آسمان در نظر گرفته شده است، می‌توان به شهربازی سرپوشیده، رستوران و فست فود در طبقه یازدهم اشاره کرد که نویدبخش گذران لحظه‌های ناب در کنار عزیزانتان هستند.

یکی از نکته‌های مثبت مجتمع‌ تجاری آسمان یک، دسترسی به آن از طریقه سه ورودی موجود در خیابان شهید شیرودی، شهید صدر و میدان هفت تیر است که می‌توانید از هریک از مسیرها خود را به مجتمع بزرگ آسمان برسانید.

مجتمع تجاری کاسپین مد

  • آدرس: بلوار سجاد، چهارراه بزرگمهر (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۷۸۶۶۱
  • ساعت کاری: از ساعت هشت تا ۲۳
  • مراکز خرید پوشاک مشهد

ساختمان کاسپین مد مشهد

عکاس: امیر نیکرو

مرکز خرید کاسپین مد در زمینه‌ پوشاک و لوازم جانبی آن فعالیت دارد که اکثرا وارداتی و از برندهای معروف هستند. وجود برندهای معتبر در این مرکز خرید باعث شده است که فروشگاه‌های آن مطابق با استانداردهای جهانی پیش بروند. مهم‌ترین برندهای موجود در این مرکز شامل دیزل، جیوکس، اسپرینگ فیلد، دبنهامز و مانگو می‌شود که بی‌شک سخت‌پسندها را راضی خواهد کرد. علاوه بر طبقه‌ای که مخصوص پوشاک و مد است، می‌توانید از طبقه لوازم‌آرایشی و لوازم جانبی پوشاک چون کیف و کفش نیز دیدن کنید. در نهایت نیز به طبقه آخر بروید و از کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های متنوع آن بهره‌منده شوید.

دسترسی راحت، پارکینگ اختصاصی و فضای کافی برای گشت‌وگذار و خرید، همگی از عواملی هستند که باعث محبوبیت این مجتمع تجاری شده‌اند.

مجتمع تجاری اداری سلمان

  • آدرس: تقاطع خیابان سلمان فارسی و خیابان راهنمایی(مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۸۱۰۱۰
  • مراکز خرید پوشاک مشهد

فودکورت مرکز خرید سلمان

عکاس: احسان حدادیان

برج سلمان یکی از مراکز خرید محبوب بین شهروندان و زائران است؛ چراکه نه‌تنها در شرایط منطقه‌ای مناسب در مرکز شهر قرار دارد، بلکه فروش کالاها با قیمت مناسب، دسترسی آسان، پارکینگ اختصاصی و غیره نیز مزید بر علت شده‌اند. این برج ۳۷۰ واحد تجاری در طبقه‌های منفی یک، همکف، اول، دوم و سوم دارد که انواع پوشاک، کیف و کفش، وسایل زینتی و دکوری و... را می‌فروشند. کافی شاپ، رستوران، پارکینگ، سرویس بهداشتی و یکی از شعب فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، دیگر بخش‌های این برج را تشکیل می‌دهند.

بازار هفده شهریور مشهد

بازار هفده شهریور مشهد؛ منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Hassan Masoumin

عکاس: Hassan Masoumin

بازار هفده شهریور یکی از ارزان‌ترین مکان‌های خرید در مشهد محسوب می‌شود که فروشگاه‌ها و مراکز خرید متعددی را در خود جای داده است.

خیابان هفده شهریور یکی از ارزان‌ترین مکان‌های خرید در مشهد است

این بازار که به بورس پوشاک نظیر لباس مردانه، زنانه، بچگانه، مانتو، روسری و لباس‌های مجلسی اختصاص دارد، نه‌تنها بین شهروندان مشهدی، بلکه زائران و گردشگران نیز پرطرفدار است. در واقع محبوبیت بازار هفده شهریور به قیمت ارزان اجناس برمی‌گردد که در مقایسه با سایر مراکز خرید مشهد، ‌قیمت پایین‌تری دارند و مسلما حضور عمده فروشی‌های پوشاک در این بازار،‌ نقش بسزایی در قیمت‌ها داشته است. از پاساژهای معروف این خیابان می‌توان پاساژ افشار، قائم، آسمان، حریر و آسیا را نام برد.

در کنار گشت‌وگذار و خرید از مغازه‌های خیابان هفده شهریور می‌توانید به خیابان عنصری و سی متری طلاب سر بزنید که انواع لباس را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند. با وجود این تعداد زیاد مغازه و مرکز خرید، دست شما برای انتخاب بازتر خواهد بود. از آنجا که میدان هفده شهریور در فاصله حدودا ۷۵۰ متری بازار رضا قرار دارد، می‌توانید با پای پیاده راهی این خیابان شوید و از حضورتان در این منطقه نهایت استفاده را ببرید. اگر به‌دنبال برند‌های روز دنیا هستید، بازار خیابان هفده ‌شهریور نمی‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

بازار فردوسی

  • آدرس: انتهای بلوار مفتح، نرسیده به میدان مفتح (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۲۵۱۳۰۰۱
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۳

فضای داخلی بازار فردوسی مشهد

عکاس: رسول دریادل

بازار فردوسی مشهد از مراکز خرید بزرگ و معروف مشهد به شمار می‌آید که تنوع زیاد محصولات و قیمت مناسب کالاها باعث استقبال زیاد از این مجتمع شده‌ است و بازدید از آن می‌تواند یکی از مفرح‌ترین بخش‌های سفر هر گردشگری را رقم بزند. تفکیک اقلام و کالاها در طبقه‌های جداگانه از جمله مزایای این مجموعه است تا به سهولت به‌سراغ خرید موردنظرتان بروید.

طبقه منفی یک به انواع لباس کودک و سیسمونی، طبقه همکف به پوشاک آقایان و بانوان، طبقه مثبت یک به انواع پوشاک، کیف و کفش، روسری، شال و مانتو اختصاص دارد. در طبقه مثبت دو نیز ملزومات عروسی و وسایل عروس و داماد، طلا و جواهر، زیورآلات، ساعت، کیف و کفش، بدلیجات و نقره‌جات، عطر و ادکلن عرضه شده است.

مغازه های بازار فردوسی مشهد

عکاس: مسعود رادپور

در صورتی که در طول گشت‌وگذار و خرید، احساس گرسنه کردید، می‌توانید از بوفه‌های فعال در هر طبقه سمبوسه، پیتزا، ذرت مکزیکی و انواع نوشیدنی‌ تهیه کنید. پارکینگ بزرگ، دستگاه‌های خودپرداز در هر طبقه، سرویس بهداشتی و آبخوری، فضای اختصاصی برای بازی کودکان با ماشین‌های مخصوص که امکان کرایه ساعتی آن‌ها وجود دارد، از دیگر امکانات بازار فردوسی هستند.

مجتمع تجاری زیست خاور

  • آدرس: فلکه تقی آباد، جنب خیابان کوهسنگی دو (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۵۲۴۶۷۳
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۲ و روزهای جمعه از ساعت ۱۰ تا ۱۴

فضای داخلی پاساژ زیست خاور مشهد

عکاس: امیر نیکرو

مجتمع تجاری زیست خاور از بازارهای قدیمی در مرکز مشهد است که قدمت آن به سال ۱۳۵۷ برمی‌گردد. در واقع دو دهه قبل که تعداد مراکز خرید مشهد زیاد نبود، اکثر زائران بازدید از این مجتمع را در برنامه خود داشتند و بیشتر روزهای سال شلوغ بود.

در مرکز خرید زیست خاور، فروشگاه‌های متعددی به فروش زرشک و زعفران، خشکبار و ادویه‌جات، نقره و زیورآلات، سنگ‌های قیمتی از جمله فیروزه و عقیق، عطر و ادکلن، لباس، کیف و کفش از برندهای معروف و غیرمعروف، اسباب‌بازی، کتاب‌فروشی، لوازم موسیقی و ساز، ترمه و... مشغول هستند. یکی از بخش‌های جذاب این مرکز خرید، تعداد زیادی فروشگاه عتیقه‌فروشی است که از اسکناس و سکه‌های قدیمی تا تمبر و... را می‌فروشند.

مغازه های طراحی و نقاشی در مرکز خرید زیست خاور

عکاس: امیر نیکرو

کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی مانند معرق و تابلوهای طراحی در مجتمع زیست خاور وجود دارد که نه‌تنها به‌صورت سفارشی چهره شما را طراحی می‌کنند، بلکه آموزش نیز دارند. در نهایت به کافی شاپ بزرگ این مرکز خرید بروید و لحظه‌های شیرین و به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

مجتمع تجاری ویلاژ توریست

  • آدرس: ابتدای جاده طرقبه، ویلا شهر، امام رضا هشت (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۵۵۱۰۹۵۶
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ صبح تا ۰۰:۳۰ بامداد

مغازه فروش پوشاک در ویلاژ توریست مشهد

عکاس: محمد سمیعی

مجتمع تجاری ویلاژ توریست دارای چهار طبقه با معماری مدرن و زیبا است که با داشتن ۲۶۰ واحد تجاری امکان خرید و بازی و سرگرمی‌ را در یک مکان گردآوری کرده است. طبقه‌ منفی یک به کافی‌شاپ و فود‌کورت‌ اختصاص دارد که به‌لطف تنوع بالا و کیفیت عالی، انتخاب خوبی برای رفع خستگی پس از یک روز شلوغ هستند.

طبقه‌های اول، دوم و سوم برای عرضه‌ انواع محصولات از پوشاک و اسباب‌بازی تا مواد غذایی، محصولات صوتی و تصویری و سوغاتی‌های مشهد در نظر گرفته شده‌اند. در طبقه چهارم این مجموعه، باشگاه بولینگ و بیلیارد و شهربازی کودکان قرار دارد و هر کسی با هر رده‌ سنی می‌تواند از این محیط لذت ببرد.

ساختمان چند طبقه ویلاژ توریست مشهد

عکاس: امیررضا خادمی

پردیس سینمایی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، پارکینگ، آب‌نما، آسانسور و نیمکت‌هایی برای استراحت، از دیگر امکانات این مرکز خرید جذاب هستند.

مجتمع تجاری نیکا مشهد

ساختمان سفید رنگ مرکز خرید نیکا مشهد

عکاس: امیر نیکرو

مجتمع نيكا که در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرد، در بلوار جانباز مشهد قرار دارد. تنوع فروشگاه‌ها در مجتمع نيكا به شما امکان می‌دهد تا اقلام موردنیاز خود همچون پوشاک مردانه، زنانه، بچگانه، کیف و کفش، زیورآلات، وسایل منزل و کادویی و... را به‌راحتی تهیه کنید. محل بازی کودکان نیز یکی از بخش‌های جذاب این مجموعه است.

مجتمع تجاری کامپیوتر تک

  • آدرس: دستغیب ۳۵ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۸۶۵۹۱
  • ساعات کاری: از ساعت ۹ تا ۱۴ و از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۲

ورودی ساختمان مجتمع کامپیوتر تک مشهد

عکاس: امیر نیکرو

مجتمع تجاری کامپیوتر تک واقع در بلوار خیام و سجاد مشهد، بزرگ‌ترین مرکز خدمات و فروش کامپیوتر در شرق کشور به حساب می‌آید. این بازار هشت طبقه محل مناسبی برای علاقه‌مندان به تکنولوژی، کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر است.

مهم‌ترین بخش‌های مجتمع که به فروش تجهیزات کامپیوتری اختصاص دارند، در طبقه‌های منفی یک، همکف، اول و دوم قرار گرفته‌اند. طبقه‌های چهارم، پنجم و ششم مجتمع به‌عنوان واحدهای اداری و سازمانی به کار می‌رود.

مجتمع تجاری کامپیوتر تابان

  • آدرس: بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین صادقی ۱۷ و ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۲۸۴۴۲۷
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۲۲

مجتمع تابان مشهد

عکاس: ناشناس

مجتمع کامپیوتر تابان یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید تجهیزات کامپیوتری و ماشین‌های اداری است که انواع کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت، موبایل و لوازم جانبی را عرضه می‌کند. در این مجتمع پنج طبقه، سه طبقه به واحدهای تجاری فروشگاهی و دو طبقه برای واحدهای اداری در نظر گرفته شده است.

مجتمع تجاری زمرد

مرکز خرید زمرد مشهد

منبع عکس: سایت zomorodcomplex.ir

مجموعه تجاری اداری زمرد مشتمل بر ۵۰ واحد تجاری است که طبقه همکف و اول را پوشش می‌دهند. در این واحدها انواع لباس و پوشاک بچگانه، زنانه و مردانه، کیف و کفش، جواهرات، صنایع دستی مشهد و لوازم منزل به فروش می‌رسد. در کنار بازدید از مجتمع زمرد می‌توانید به مرکز خرید فیروزه و مرکز خرید یاقوت نیز سر بزنید که در نزدیکی آن هستند و کالاهای مختلفی همچون انواع لوازم‌خانگی، صوت و تصویر، کیف و کفش، پوشاک و لوازم لوکس و دکوری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی که گردشگران و شهروندان از مجتمع زمرد می‌گیرند، نبود فضای پارکینگ است.

بازار گوهرشاد

  • آدرس: حاشیه بلوار شهید صادقی (سازمان آب)، بین میدان راهنمایی و چهارراه ۶۰۰ دستگاه (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۲۵۳۷۴۴
  • ساعت کاری: از ساعت ۹ تا ۱۳:۳۰ و از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۳

ورودی بازار گوهرشاد در شب

عکاس: بهنام محیط‌خواه

بازار گوهرشاد که در سال ۱۳۶۸ ساخته شد و حدود سه سال بعد شروع به کار کرد، با تنوع بالایی از لوازم‌خانگی و آشپزخانه، نیاز شما به هرگونه لوازم منزل را برطرف می‌کند. ویترین‌های این بازار با ظروف کریستالی، شیشه‌ای، بلوری و چینی زیبا، هر کسی را بر خرید وسوسه می‌کند؛ به‌خصوص نوعروسانی که قصد خرید جهیزیه دارند. علاوه بر لوازم دکوری زیبا نظیر انواع آباژور، تابلوهای نفیس، میز عسلی، مجسمه‌ و...، تعدادی از مغازه‌ها مشغول عرضه لوازم پلاستیکی منزل هستند.

انواع ادویه‌جات، زرشک، زعفران، اسباب‌بازی، عطر، لوازم آرایشی، لوازم کودک، لواز‌م‌التحریر، لباس و غیره نیز در این بازار پیدا می‌شود. پس از خرید،‌ به کافه‌ این بازار بروید که با وجود منوی متنوع خود شامل قهوه، چای، کاپوچینو، شکلات داغ، کافی میکس، شربت، اشترودل گرم، پیراشکی و… اوقات خوشی را برایتان خواهد ساخت. نمازخانه، آبخوری، عابر بانک و سرویس بهداشتی نیز در بازار گوهرشاد وجود دارد.

بازار حکیم مشهد (بازار روس‌ها)

  • آدرس: خیابان امام خمینی (ره)، نرسیده به میدان شهدا، روبه‌روی اداره‌کل آموزش‌وپرورش مشهد (مشاهده روی نقشه)

مرکز خرید حکیم مشهد

عکاس: عرفان عظیمی

بازار روس‌ها که با نام بازار حکیم شناخته می‌شود، از بازارهای قدیمی مشهد به حساب می‌آید که سبک قدیمی و حال‌وهوای گذشته خود را حفظ کرده است. این بازار در نزدیکی بازار جنت و باغ ملی قرار دارد و ساختمانی چهار طبقه است که در گذشته محلی برای فروش اجناس روسی بود و اغلب فروشندگان آن روس بودند. در حال حاضر، کالاهای ایرانی و چینی در بازار به فروش می‌رسد و مانند قبل پررونق نیست.

اگر به‌دنبال خرید مانتو، کت و شلوار، سیسمونی، اسباب‌بازی، بدلیجات، لوازم آرایشی، دوربین‌های شکاری و... هستید، بازدید از بازار روس‌ها را از دست ندهید که دسترسی به آن با مترو و اتوبوس به‌راحتی وجود دارد.

بازار خیام

ساختمان بازار خیام مشهد

منبع عکس: سایت sepad.org

بازار خیام یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید مشهد است که در نزدیکی مجتمع‌های تجاری معروف نظیر وصال، الماس شرق و بازار بین‌المللی سپاد و همین طور در مجاورت ميدان ميوه و تره‌بار و مرکز بورس لوازم‌خانگی قرار دارد. بازار بزرگ خیام با ۱۹۴ غرفه در ضلع شمالی منطقه تجاری گردشگری سپاد واقع شده است. برای خرید پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی، تزیینات منزل، لوازم‌خانگی و غیره می‌توانید به‌سراغ بازار خیام بروید.

منبع عکس: سایت sepad.org

سرویس بهداشتی، آسانسور، پله برقی، هایپرمارکت، محل بازی کودکان، نمازخانه، پارکینگ، کافه، رستوران و فودکورت،‌ سایر بخش‌های بازار را تشکیل می‌دهند.

بازار بعثت

بازار بعثت از بهترین مراکز خرید حومه مشهد در ییلاق طرقبه است که گزینه خوبی برای خرید سوغات مشهد به شمار می‌رود؛ به‌خصوص که انواع نقره‌جات، صنایع دستی، خشکبار، پوشاک پوست و چرم، اسباب‌بازی و... در این محل عرضه می‌شود.

ورودی بازار بعثت طرقبه

عکاس: امیر نیکرو

اگر تاکنون از مراکز خرید مشهد دیدن کرده‌اید، در پایین این مقاله از کجارو می‌توانید نظر و تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

عکس کاور: سایت armanhotel.com

پرسش‌های متداول

بهترین مراکز خرید مشهد کدامند؟

از بهترین مراکز خرید مشهد می‌توان مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید پروما، مجتمع کیان سنتر، بازار رضا، مرکز خرید آرمان، بازار بزرگ مرکزی، بازار غدیر، بازار امین، بازار جنت و مرکز خرید خورشید را نام برد..

بهترین مراکز خرید ارزان مشهد کدامند؟

بازار امین، بازار مولوی

مطالب مرتبط:

دیدگاه