تور مجازی: پتروپاولوفسک -کامچاتسکی؛ بندری دیدنی در روسیه

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
تور مجازی: پتروپاولوفسک -کامچاتسکی؛ بندری دیدنی در روسیه

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی شهر و بندری زیبا در شرقی‌ترین نقطه کشور روسیه است. شهری که با چندین کوه آتشفشانی احاطه شده است و در حاشیه خلیج آواچا، یکی از خوش‌منظره‌ترین خلیج‌های دنیا، قرار دارد. در ادامه تور مجازی امشب با کجارو همراه باشید.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی (Petropavlovsk-Kamchatsky) یکی از قدیمی‌ترین شهرهایی است که در مرزهای شرقی‌ روسیه واقع شده است. تاریخ برای این شهر از سال ۱۶۹۷ آغاز شد، زمانی که قزاق‌ها قلعه‌ای در خلیج آواچا می‌یابند و از آن برای انبار کردن خزهای حیوانات خود استفاده می‌کنند ـ به‌نوعی می‌شود این قلعه را مالیات طبیعی مردم سیبری و مناطق شمالی روسیه به قزاق‌ها دانست. درست نیم قرن بعد یعنی در ۱۷ اکتبر ۱۷۴۰، دومین هیئت ائزامی کامچاتکا به رهبری دریانورد معروف ویتوس برینگ (Vitus Bering) و الکسی چیریکوو (Alexey Chirikov) وارد این منطقه می‌شوند، این تاریخ را روز تولد شهر می‌دانند و نام شهر را از نام کشتی‌های که به این محل آمده بودند گرفته‌اند: کشتی‌های سنت پیتر و سنت پول.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

در سال ۱۸۵۴، در طول جنگ کرایمین (Crimean War) که از سال ۱۸۵۳ تا ۱۸۵۶ طول کشید، این شهر برای بیش از ۱۰ روز توسط ناوگان دریایی فرانسوی انگلیسی احاطه شده بود. اما مردم توانستند در برابر این نیروها مقاومت کنند و از نفود آن‌ها به درون شهر جلوگیری کنند. تاریخ‌دانان این جنگ را بزرگترین جنگ نیمه دوم قرن ۱۹ میلادی می‌دانند.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

و بعد سرنوشت باعث شد این شهر برای مدتی از صحنه تاریخ ناپدید شود. اگرچه، دشمنان آنجا را ترک کرده بودند، مشکل دیگری گریبان‌گیر شهر شد: معلوم شد که محافظت از این نقطه دورافتاده از جهان کار آسانی نیست. آب‌وهوای این منطقه خود یک مشکل اساسی بود: پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی دقیقا روی همان عرض جغرافیایی قرار گرفته که منچستر و دوبلین قرار دارند، اما آب‌وهوا اینجا تا حدی سخت‌تر از بقیه نقاط هم‌عرض اروپای شمالی یا بخش‌های اروپایی روسیه است.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

با در نظر گرفتن همه این شرایط و سختی‌ها، فرماندهان نظامی تصمیم گرفتند تمام بندر را تخلیه کنند. در مدت زمان کوتاهی همه ساختمان‌ها تخلیه شدند و با ارزش‌ترین‌های آن‌ها ناپدید شدند. به اهالی شهر دستور داده شد هرچه زودتر از آنجا خارج شوند. آن‌ها درست قبل از حمله‌ی انتقام جویانه‌ی متحدان فرانسوی انگلیسی موفق به ترک کامل شهر شدند.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

پس از اتمام جنگ کریمین بازسازی دوباره شهر آغاز شد. اما هم‌چنان، گسترش شهر به کندی پیش می‌رفت. سال‌ها، این شهر چون یک روستای کوچک بود با ۴۰ یا ۵۰ خانوار که به‌صورت پراکنده در طول ساحل قرار گرفته بودند. در کل، آنچه شهر را تا به امروز پابرجا نگه داشته، نیاز دولت به یک بندر موقت برای نیروهای نظامی، تجارت و کشتی‌های تحقیقاتی بوده است. به همین دلیل است که در کمتر از یک قرن پیش (سال ۱۹۲۳) پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی شهری کوچک با ۳ خیابان و جمعیتی معادل ۱۵۰۰ نفر بود. فصل جدید دفتر تاریخ این شهر از سال ۱۹۲۸ با پیشرفت ماهیگیری و صنعتی در این منطقه آغاز شد.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

با چنین گذشته پرفراز و نشیبی به نظر نمی‌آید بناهای تاریخی چندانی در این شهر وجود داشته باشد. اما، با این حال، ۲۸ بنای تاریخی در این شهر وجود دارد. در این میان اولین بنای تاریخی بخش‌های شرقی روسیه قرار دارد: بناهای یادبودی که برای ویتوس برینگ و الکسی چیریکوو ساهته شده بود و همچنین بنای یادبودی که به افتخار مبارزان شهر ساخته شده است قرار دارد. ساختمان‌های چوبی که در اوایل قرن ۲۰ در اینجا ساخته شد هنوز در خیابان‌های شهر دیده می‌شود و به‌عنوان بنای مذهبی از اهمیت بالایی برخوردار است.

پتروپاولوفسک-کامچاتسکیی

با همه این حرف‌‌ها، دیدنی‌های طبیعی شهر بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ هستند. این شهر دقیقا در نزدیکی خلیج آواچا قرار دارد، بنابراین شهروندان می‌توانند از دیدن دریا و کشتی‌های بسیاری که از نقاط مختلف به آنجا می‌آیند لذت ببرند. مهم‌ترین خیابان شهر دقیقا در پایین تپه میشنایا قرار دارد. به‌علاوه، سه آتشفشان شهر را احاطه کرده‌اند ـ کوریاکسکی، آواچینسکی و کوزلسکی‌ ـ این سه بخش مهمی از منظره دیدنی شهر را تشکیل می‌دهند.حالا نوبت شما است که از دیدن تصاویر پانورامای ما لذت ببرید.

تصاویر پانوراما



تور مجازی روزهای یکشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۱:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

برای ما درباره شهرها و مکان‌هایی که دوست دارید در بخش‌های بعدی تور مجازی ببینید بنویسید. مطمئن باشید نظرات و پبشنهادات شما برای ما بسیار ارزشمند است.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه