۱۶ فروند هواپیمای ایرباس در راه ورود به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
۱۶ فروند هواپیمای ایرباس در راه ورود به ایران

اگر مذاکرات ما با ایرباس و atr در آینده‌ای نزدیک به مرحله نهایی برسد می‌توان انتظار داشت که در سال آینده میلادی حدود ۱۶ فروند هواپیما به ایران تحویل شود. این‌ها صحبت‌های مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر است.

«فرهاد پرورش» مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با بیان این‌که طبق توافق صورت گرفته با بویینگ تحویل هواپیماهای این شرکت به ایران از سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد شد، گفت:

مذاکرات ما با شرکت هواپیماساز ایرباس همچنان ادامه دارد و نمایندگان این شرکت با مقامات ایرانی در حال مذاکره هستند.

به گفته وی، همان‌طور که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده امید به نهایی شدن مذاکرات در روزهای آینده وجود دارد و در چنین چارچوبی می‌توان انتظار داشت سه توافق با ایرباس به مرحله‌ی نهایی برسد.

پرورش پیش‌بینی کرد در صورتی که این توافق در آینده نزدیک نهایی شود، حدود هفت تا هشت فروند هواپیما از این شرکت فرانسوی در سال آینده میلادی تحویل ایران خواهند شد.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر بیان کرد که این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال جاری میلادی مذاکرات با شرکت atr به پایان برسد و در صورتی که ما مسائل مربوط به انتقال پول و مسائل نهایی را نهایی کنیم، می‌توان انتظار داشت مذاکرات با این شرکت در آینده نزدیک به پایان برسد و از این‌رو بین هفت تا هشت فروند هواپیما از طریق این شرکت نیز به ایران‌ایر در سال آینده میلادی تحویل شود.

وی با بیان این‌که اجرای برجام توانسته بسیاری از گره‌های مربوط به مذاکره با طرف‌های خارجی را باز کند، گفت:

با وجود آنکه برخی از مسائل صنعت هواپیمایی مربوط به بحث هسته‌ای نمی‌شد، اما با پیش‌بینی‌های به موقعی که در مذاکرات صورت گرفت خوشبختانه بخش زیادی از این محدودیت‌ها برطرف شدند تا امکان آن وجود داشته باشد که ما دغدغه‌های خود در این حوزه را پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر افزود که در کنار مسائل مربوط به تحریم یکی از موضوعاتی که برای ایران‌ایر مشکل‌آفرین شده، بحث چگونگی مدیریت این شرکت بوده است که از یکسو بحث خصوصی‌سازی آن مطرح است و از سوی دیگر با توجه به ماهیت خود حتی از دریافت کمک‌های دولتی نیز محروم مانده است.

پرورش با بیان این‌که بحث ارائه سهام ایران‌ایر در بازارهای سرمایه‌ای نیز با جدیت دنبال می‌شود، بیان کرد:

با توجه به ساختار پیچیده‌ای که این واگذاری دارد، جلسات گسترده میان سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این زمینه ادامه داشته است و همچنان در جریان است و ما امیدواریم به زودی شرایطی برای این واگذاری به وجود بیاید.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه