جشن شکرگزاری برداشت محصول با حضور رئیس جمهور آغاز شد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
جشن شکرگزاری برداشت محصول با حضور رئیس جمهور آغاز شد

مراسم ملی شکرگزاری برداشت محصول کشور، صبح امروز با حضور روحانی ریاست جمهوری در محل سالن اجلاس سران آغاز شد.

به‌دنبال رشد و افزایش قابل توجه میزان تولید و برداشت محصولات اسامی کشاورزی، به‌ویژه گندم، شکر و دانه‌های روغنی، مراسم جشن ملی شکرگزاری برداشت محصول، با همت وزارت جهاد کشاورزی و حمایت و همراهی سایر مؤسسه‌ها و شرکت‌های تابعه، به‌ویژه شرکت بازرگانی دولتی ایران آغاز به کار کرد.

جشن شکرگزاری برداشت محصول

در سال جاری میزان تولید گندم با رشد حدود ۴۲ درصدی، به بیش از ۱۴ میلیون تن و میزان خرید تضمینی گندم به بیش از ۱۱,۵ میلیون تن رسید که در تاریخ تولید کشور بی‌نظیر و رکوردی جدید به حساب می‌آید.

جشن شکرگزاری محصولجشن شکرگزاری محصولهمچنین در تولید سایر محصولات کشاورزی ازجمله دانه‌های روغنی، نیشکر، چغندرقند و برنج نیز افزایش تولید قابل ملاحظه‌ا‌ی رخ داده است که نشان از برنامه‌ریزی صحیح و اجرای سیاست‌های کلان توسط وزارت جهاد کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد و در زمینه گندم، خودکفایی را رقم زده است و در دیگر محصولات نیز کاهش وابستگی به واردات را در پی داشته و خواهد داشت.

در این مراسم علاوه بر رئیس جمهور، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، محمد نهاوندیان، رییس دفتر ریاست جمهوری، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور، طیب نیا وزیر اقتصاد و ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی حضور دارند.

جشن شکرگزاری محصول

همچنین قرار است در در این جشن ملی از هشت نفر از دست اندرکاران و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی تجلیل شود.

جشن شکرگزاری محصول

مطالب مرتبط:

دیدگاه