بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر در کریسمس (قسمت اول)

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر در کریسمس (قسمت اول)

اگر قصد دارید در روزهای کریسمس به سفر خارجی بروید و دوست‌ دارید تجربه‌ای لذت بخش از سفر در این مدت داشته باشید، ما به شما شهرهای این فهرست را پیشنهاد می‌کنیم؛ از هند تا شهرهای کوچک و بزرگ اروپایی که جشن کریسمس به زیبایی هر‌چه تمام‌تر در آن ها برگزار می‌شود.

کریسمس بهترین زمان برای یک سفر و استراحت زمستانی است. خیابان‌های برفی، نورپردازی‌های زیبا، کاج‌های کریسمس با چراغ‌های رنگی، بازارهای شلوغ، همهمه و شادی در مراکز عمومی و میدان‌های قدیمی و غذاها و شیرینی‌های مخصوص شب کریسمس، همه از جذابیت‌های سفر در این روزها هستند.

در ادامه با فهرستی از بهترین شهرهای دنیا برای سفر در کریسمس آشنا می‌شویم.

ترومسو (Trømso)، نروژ

ترومسو

شهر برفی ترومسو یکی از جذاب‌ترین شهرهای دنیا برای گذراندن کریسمس است. تماشای منظره‌ی تماشایی و شگفت‌انگیز شفق‌های قطبی، چشیدن غذاهای لذیذ محلی، سروتمه سواری و رفتن به قله‌ی کوه با تله‌کابین از تجربیات ناب سفر به ترومسو هستند. در این شهر، جز چند ساعت که گرگ و میش است، دیگر ساعات شبانه‌روز، شب بر این منطقه حکم‌‌فرما است.

ترومسو، شهری در شهرستان ترومس در نروژ شمالی است. این شهر هجدهمین شهر بزرگ نروژ از نظر مساحت است. در ترومسو با توجه به عرض جغرافیایی‌اش و به‌ دلیل شب قطبی، خورشید از اول آذر (۲۱ نوامبر) تا دو ماه پس از آن (روز اول بهمن‌ماه)، زیر افق باقی می‌ماند.

کجا اقامت کنیم؟

بیشتر هتل‌ها در ایام تعطیلات، بسته هستند غیر از هتل Clarion Bryggen درست در کنار بندرگاه. از جکوزی بام این هتل، زیباترین چشم‌اندازهای شهر را خواهید دید.

چی بخوریم؟

در رستوران همین هتل می‌توانید غذای سنتی نروژی مخصوص کریسمس را سفارش دهید.

پراگ

کریسمس

قدم زدن در خیابان‌های تاریخی و تماشای معماری گوتیک و باروک در شب‌های کریسمس، حال و هوای دیگری دارد. هر طرف که نگاه می‌کنید، نور و رنگ است. تماشای تئاتر و نمایش‌های مختلف در استیت اپرا (State Opera) یا تئاتر ملی پراگ هم از تجربیات منحصربه‌فردی هستند که سفری خاص برای شما رقم می‌زنند. در میدان شهر قدیم پراگ و میدان Wenceslas، می‌توانید در بازارهای کریسمس قدم بزنید.

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است که در شمال غربی کشور چک روی رودخانه‌ی ولتاوا بنا شده است.

لاپلند (Lapland)، فنلاند

کریسمس

اگر می‌خواهید لذت واقعی سفر در روزهای برفی کریسمس را تجربه کنید، لاپلند بهترین مقصد است. سورتمه‌سواری با سورتمه‌هایی که گوزن آن‌ها را می‌کشد، اسکی در مسیر Saariselkä، شب‌های برفی و غذاهای لذیذ در این شهر درست شبیه همان چیزی است که در کتاب داستان‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

این منطقه به خاطر اقوام شمال اسکاندیناوی که به «لاپ» معروف هستند و به طور پراکنده برای چند هزار سال در آن ساکن هستند، لاپلند نامیده شده است. بسیاری از اقوام لاپ، زندگی یکنواخت و ساکنی دارند و با سایر مردم اسکاندیناوی و فنلاند، پیوند برقرار کرده‌اند. این منطقه، محل زیست صدها هزار رأس گوزن شمالی است.

کجا اقامت کنیم؟ تعدادی از کلبه‌های یخی (ایگلو) هتل Kakslauttanen عایق هستند و به خوبی شما را گرم نگه می‌دارند تا نظاره‌گر رقص شفق‌های قطبی در آسمان شب باشید.

زوریخ، سوئیس

کریسمس

در این شهر آلپی زیبا انواع و اقسام تفریحات زمستانی وجود دارد. قدم زدن در خیابان‌ها که با هزاران چراغ رنگی تزیین شده‌اند، بازدید از گالری‌ها و تماشای کنسرت‌های ویژه‌‌ی کریسمس، بخشی از سفر به‌یادماندنی شما خواهند بود.

در شب ۱۹ دسامبر، بچه‌ها صدها شمع روشن را در رودخانه‌ی Limmat در کنار تالار شهر در آب رها می‌کنند؛ تماشای این منظره‌ی زیبا را از دست ندهید.

زوریخ، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر در کشور سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است. این شهر در دامنه‌ی کوه‌های آلپ قرار گرفته ‌است. زوریخ، مهم‌ترین قطب اقتصادی سوئیس است و از آن به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور یاد می‌شود در حالی‌ که پایتخت سیاسی سوئیس، شهر برن است. زوریخ شهری با بهترین کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. این شهردر سال ۱۳۹۴ به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهر جهان شناخته شد.

چارلستون، کارولینای جنوبی

کریسمس

در این شهر زیبا، می‌توانید بهترین غذاهای مخصوص کریسمس را امتحان کنید. کاج‌ها کریسمس در گوشه و کنار شهر به زیبایی می‌درخشند و جشن‌ها و نمایشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. همه‌ی فروشگاه‌ها و حتی هتل‌ها با حلقه‌های زیبا و لامپ‌های رنگارنگ تزیین می‌شوند و زیباترین چشم‌اندازها را به نمایش می‌گذارند.

ریکیاویک (Reykjavík)، ایسلند

در این شهر کوچک و زیبا، روز فقط چهار ساعت است و شفق‌های قطبی سبزرنگ آسمان شب‌های آن را به زیبایی روشن می‌کنند. مجسمه‌های بابانوئل در گوشه و کنار هر فرشوگاه و خیابانی دیده می‌شوند. ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر، شمالی‌ترین پایتخت جهان است و با مدار قطبی فاصله‌ی زیادی ندارد.

ریکیاویک در زمستان تنها چهار ساعت در روز نور خورشید دارد و شب‌های تابستانی آن به روشنی روز هستند. مردم محلی برای این شهر لقب «بزرگ‌ترین شهر کوچک دنیا» را به کار می‌برند.

کجا اقامت کنیم؟

اگر می‌خواهید چشم‌اندازهای زیبایی از کلیسای جامع Hallgrímskirkja را تماشا کنید و هزینه‌‌های گزاف برای اقامت نپردازید، هتل Leifur Eiríksson، انتخاب خوبی است.

چی بخوریم؟

رستوران غذاهای دریایی Vid Tjörnina، از اهالی شهر و گردشگران با غذاهای اصیل ایسلندی پذیرایی می‌کند.

بوستون

کریسمس

خیابان‌های سنگ‌فرش شده و پوشیده از برف بوستون، زیر نورهای رنگارنگ، مناظر زیبایی هستند که در بوستون خواهید دید. رستوران‌های فرانسوی و ایتالیایی، با بهترین غذاهای شب کریسمس از شما پذیرایی می‌کنند.

بوستون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر ایالت و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکا است. اولین مترو و اولین مدرسه‌ی عمومی آمریکا در بوستون ساخته شده است. تعدادی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در این شهر قرار دارند: از جمله دانشگاه هاروارد، موسسه‌ی فناوری ماساچوست و دانشگاه بوستون. این شهر یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز پزشکی و تحقیقاتی در دنیا است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه