راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت دوم)

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی (قسمت دوم)

سفرهای سیاحتی و اکتشافی که با عنوان «سافاری» نیز شناخته می‌شوند، از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار هستند. در این مقاله راهنمای سفر سیاحتی ارزان و مقرون به‌صرفه به آفریقای جنوبی را برایتان فراهم کرده‌ایم. در ادامه همراه کجارو باشید. 

در ادامه‌ی مقاله‌ی «راهنمای سفر اکتشافی و سیاحتی با هزینه کم به آفریقای جنوبی»، به معرفی چندین پارک ملی و نیز کمپ‌های مختلف آن‌ها خواهیم پرداخت.

قدم زنی در صبح

آفریقا

قدم‌زنی در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی Klaserie که در مرز پارک ملی کروگر واقع شده، بسیار لذت‌بخش خواهد بود. فاصله‌ی پارک Klaserie از ژوهانسبورگ با خودرو ۶ ساعت است. کمپ‌های این پارک معمولی اما راحت و آرامش‌بخش هستند.

سفرهای سیاحتی و اکتشافی برای دیدن جانورانی مانند شیر، فیل، بوفالو، پلنگ و کرگدن و نیز امکان رانندگی به همراه راهنمای سفر هنگام غروب نیز در این کمپ وجود دارد.

مرز Klaserie با پارک ملی کروگر بدون فنس بوده و گردشگران می‌توانند علاوه بر موجودات یاد شده، حیواناتی نظیر سگ وحشی، چیتا، گورکن عسل‌خوار، جوجه تیغی، مورچه‌خوار و گربه‌سانان کوچکی مانند گربه‌ی زباد، سیاه‌گوش و گربه‌ی وحشی را نیز در این منطقه ببینند.

میهمانان پارک ملی Klaserie می‌توانند درخواست گذراندن شب زیر ستاره‌های آسمان و در استراحتگاه خانه‌های درختی را نیز داشته باشند. هزینه‌ی اقامت در این مکان در سال ۲۰۱۷، از شبی ۷۲۰ هزار تومان برای هر نفر شروع می‌شود که شامل سه وعده‌ی غذایی در روز، قدم‌زنی در پارک و رانندگی به همراه راهنمای سفر در جنگل می‌شود.

در فصول کم رفت و آمد سفر کنید

آفریقا

هزینه‌ی بیشتر مکان‌های اقامتی در آفریقای جنوبی، طی فصول کم رفت‌وآمد پایین‌تر است. زمستان‌های خشک آفریقا که معمولا مابین ماه‌های مه و سپتامبر است، جزو فصول کم رفت‌وآمد این مکان محسوب می‌شود. البته همین ماه‌ها در شمال آفریقای جنوبی یکی از بهترین زمان‌های سال برای تماشای مناظر است. طی ماه‌های خشک و سرد، جانوران آفریقا دور هم جمع شده و نزدیک منابع آب می‌آیند که خود بهترین فرصت برای مشاهده‌ی آن‌ها است؛ زیرا در فصل‌های گرم‌تر سال امکان دیدن آن‌ها به مراتب کمتر خواهد بود.

کمپ های زیبا

آفریقا

در شمال آفریقای جنوبی و نزدیک مرز کشور بوتسوانا، یک تفریحگاه و کمپ خانوادگی به نام Mosetla Bush Camp and Eco Lodge وجود دارد که خطر ابتلا به مالاریا در آن وجود ندارد. این کمپ در پارک حفاظت‌شده‌ی Madikwe واقع شده که فاصله‌اش از فرودگاه لانسریا با خودرو ۳٫۵ ساعت است. هزینه‌های اقامت در کمپ این پارک بسیار مناسب بوده و مناظر دیدنی فراوانی در آن وجود دارد.

این کمپ ساده و روستایی از امکانات برقی بی‌بهره است و شب‌ها با نور رمانتیک فانوس‌های مختلف روشن می‌شود. آب اینجا به واسطه‌ی جوشاندن در بشکه‌های بزرگ و هدایت آن به سمت کمپ تامین می‌شود. فنس‌هایی که در اطراف کمپ وجود دارد، مانع از ورود فیل‌ها به داخل آن می‌شود اما گردشگران می‌توانند موجوداتی مانند کفتار، گربه‌ و بوفالوهای متعددی را اینجا ببینند. هزینه‌ی اقامت در کمپ‌های این پارک شبی ۷۲۰ هزار تومان برای هر نفر است. از امکانات اقامت در این کمپ می‌توان به دو سفر سیاحتی و اکتشافی به همراه راهنمای سفر و نیز ۳ وعده‌ی غذایی در روز اشاره کرد.

آفریقا

منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی سامارا که وسعتی به میزان ۲۸۳ کیلومتر مربع دارد، در فاصله‌ی ۲٫۵ ساعته از شهر پورت الیزابت کیپ تاون واقع شده است. طی فصول کم رفت‌وآمد سال، می‌توان در کمپ Sibella منطقه‌ی سامارا اقامت کرد که هزینه‌ی سوئیت‌های لوکس آن برای هر شب ۶۶۵ هزار تومان برای هر نفر است. ناحیه‌ی سامارا در پارک ملی Camdeboo، دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است.

برای این که از سفر خود نهایت لذت را ببرید، می‌توانید سفری نیز به Garden Route داشته باشید که خطر ابتلا به مالاریا در آن وجود نداشته و مملو از جانورانی مانند چیتا، کرگدن‌های سیاه و سفید، زرافه، بوفالو، گله‌های بزرگ ایلند، گوزن یالدار، گورخر و خوک‌های کمتر دیده‌ شده‌ی مورچه‌خوار است. جانوران درنده‌ی بزرگی در پارک سامارا وجود ندارد، چرا که تمرکز اصلی مسئولین آن روی حفظ نسل چیتا است.

بیرون از پارک های ملی بمانید

آفریقا

معمولا اگر در بیرون از پارک‌های ملی اقامت کنید و خودتان اقدام به کرایه‌ی خودرو برای رفتن به داخل آن کنید، بسیار راحت‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود. پارک ملیAddo Elephant که در فاصله‌ی یک ساعتی با خودرو از پورت الیزابت واقع شده، نمونه‌ی خوبی برای این مثال است. وسعت این پارک ملی ۵۴۰ کیلومتر مربع است و دارای بیش از ۶۰۰ فیل، ۴۰۰ بوفالو و ۴۸ کرگدن سیاه است. اخیرا، موجوداتی مانند شیر ترانسوالی و کفتار خالدار هم به این مجموعه اضافه شده‌اند. همچنین تعداد زیادی سوپرمارکت و رستوران نیز در اطراف این پارک ملی وجود دارند.

اقامتگاه بسیار شیک و دنج B&B Halstead Farm در فاصله‌ی ۱۰ دقیقه‌ای با خودرو از ورودی پارک Addo Elephant واقع شده که هزینه‌ی اقامت در سوئیت‌های چهار نفره‌ی آن به ازای هر شب ۲۸۵ هزار تومان است.

رزرو آنلاین شامل تخفیف می شود

اگر پیش از سفر، اقدام به رزرو محل اقامت خود در آفریقای جنوبی کنید، در پاره‌ای از موارد با تخفیف‌های خوبی مواجه خواهید شد.

اخیرا سامانه‌ی BushBreaks، تخفیفی ۴۱ درصدی برای رزرو کمپ یا سوئیت در Elephant Rock Lodge در نظر گرفته بود. این اقامتگاه در فاصله‌ی دو و نیم ساعته از دوربان واقع شده و خطر ابتلا به مالاریا نیز در آن وجود ندارد. این اقامتگاه رو به آب بوده و ۲ آبشار ۴۰ متری نیز در نزدیکی رودخانه‌ی Sundays آن وجود دارد.

اگر یک هفته زودتر اقدام به رزرو کمپ‌های پارک حفاظت‌شده‌ی Waterberg Entabeni کنید، هزینه‌ی یک چادر راحت و دنج در Honeyguide Ranger Tented Camp تنها ۳۸۵ هزار تومان به ازای هر شب خواهد بود. هزینه‌ی اقامت در چادرهای این کمپ، در روزهای عادی حدودا ۵۰۰ هزار تومان است.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه