بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۱۵
بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه در محلات رونمایی شد

بزرگترین فرش سرگل خاورمیانه با طراحی «مهرداد شاهی» روی زمین چمن مصنوعی بوستان سلامتِ شهر محلات رونمایی شد.

«جلال آقارضایی» شهردار محلات در آیین افتتاح بزرگترین فرش گل خاورمیانه گفت:

فرش سرگل محلات در مساحت ۸۰۰ متر مربع با طراحی «مهرداد شاهی» طی ۷ روز توسط شهریاران شهرداری شهر محلات روی زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت پیاده شد و گل چینی آن در مدت ۱۰ ساعت توسط شهروندان انجام شد و حدود ۳۰۰ هزار سر گل از انواع مختلف از جمله انواع داوودی و رز و آهار روی این طرح قرار گرفت.

آقارضایی در خصوص طرح این فرش گل گفت که طرح فرش سر گل محلات برگرفته از طرح لچک ترنج که طرح فرش سنتی و بومی منطقه محلات نیز بوده است. در این طرح از مرکز فرش رویش شاخه‌ها شروع شده و به کناره‌ها گسترش داده شده است. در طرح فرش از طرح‌های اسلیمی، گل لاله واژگون، بنفشه، گل انار، رز محمدی، رز قرمز، نرگس، لاله و ... استفاده شده است که هرکدام معنای خاصی دارد.

فرش سرگل

شهردار محلات با تاکید بر گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی و بزرگداشت ایشان در این فرش گل افزود که در حاشیه فرش، از طرح گل لاله به‌عنوان نماد شهدا استفاده شده و در مرکز فرش نام امام حسین (ع) نقش بسته است.

فرش سرگل محلات

آقارضایی با اشاره به طرح‌های عاشورایی این فرش گل بیان کرد که ما هرچه داریم از برکت وجود سیدالشهداست و با توجه به تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با افتتاح این فرش گل، در قسمت شمال و جنوب طرح از طرح گل لاله واژگون به‌معنای فروتنی و غم و اندوه در قبال عاشورا و محرم استفاده شده و در اطراف فرش گل از طرح بنفشه به‌معنای رویش و ادامه راه امام حسین (ع) استفاده شده است.

این فرش گل تا ۱۸ آبان در ضلع جنوبی بوستان سلامت شهر محلات پذیرای طبیعت دوستان است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه