چگونه در سفرهای خارجی دوست پیدا کنیم؟

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم یکشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
چگونه در سفرهای خارجی دوست پیدا کنیم؟

انفرادی آغاز کردن سفر به معنای انفرادی طی کردن آن نیست و همیشه یافتن دوستان جدید در طول سفر جذاب و خاطره‌انگیز است. با کجارو همراه باشید تا از زبان یک گردشگر با تجربه، ۶ روش یافتن دوست و همراه را در حین سفرهای انفرادی خارجی بررسی کنیم.

سفر انفرادی یکی از تاثیرگذارترین فعالیت‌های شخصی ما است اما ممکن است به یکی از تنهاترین حالات روحی ما نیز تبدیل گردد، مخصوصا اگر مثل خیلی دیگر از افراد خجالتی و درون‌گرا باشید یا زبان محلی را ندانید. اما خبر خوب این است که قرار نیست اوضاع اینطور بماند. باور کنید یا نه، همیشه تعداد زیادی گردشگر یا افراد محلی وجود دارند که به اندازه‌ی شما مشتاق برقراری ارتباط باشند.

در طول سفر اخیر انفرادی سه ماهه‌ام در منطقه‌ی کارائیب، آموختم چطور هیچ‌وقت بیش از یک روز تنها نمانم. از غواص یونانی در هندوراس که به من طناب‌ها را نشان داد گرفته تا نویسنده‌ای که در هتل بلیتز باهم داستان‌هایمان را مبادله کردیم، شبکه‌ی اجتماعی من پر است از چهره‌ها و داستان‌هایی که در طول سفر با آن‌ها رو‌به‌رو شده‌ام. آن‌ها به من در یافتن ارتباطات کمک کردند، به من پیشنهاد دادند در سفرهای بعدی پیش آن‌ها اقامت کنم، ارتباطم را با مکان‌هایی که مدت‌هاست آن را ترک کرده‌ام، برایم حفظ کرده‌اند یا به سادگی به من کمک کردند که از یک بعد از ظهر در کشوری خارجی لذت ببرم. پس بهترین راه ملاقات و آشنایی با افراد در طول سفر چیست؟ اینجا ۶ ایده‌ی ساده را داریم:

۱. به کافی‌شاپ هتل‌ها سری بزنید

دوستیابی در سفر

شاید این نکته خیلی واضع باشد اما هنوز ارزش اشاره کردن را دارد. مسافران انفرادی در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها دور هم جمع می‌شوند تا با مسافرین دیگر را ملاقات کنند، با آن‌ها آب‌میوه‌ای بنوشند و برای هم از داستان‌هایشان بگویند. البته حتی برای افراد برون‌گرا نیز همیشه آسان نیست که جلو بروند و با یک غریبه سر صحبت را باز نمایند. در کافه‌ی هتل، ایستگاه قطار یا کافه‌ی فرودگاه به سمت افراد بروید و از آن‌ها بپرسید که چه غذایی را پیشنهاد می‌دهند ای اینکه آیا موزه‌های هنری منطقه دوشنبه باز است یا نه؟ غافلگیر خواهید شد وقتی ببینید که گاهی یک نظر کوتاه چطور می‌تواند به یک مکالمه‌ی جذاب بدل شود.

۲. هاستل‌ها (Couchsurfing) را امتحان کنید

دوستیابی در سفر

به عنوان ترکیبی جذاب برای افرادی که با بودجه‌ی کنترل‌شده سفر می‌کنند و مسافرین انفرادی، هاستل‌ها مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای ملاقات افراد جدید هستند. حتما بررسی‌ها را بخوانید تا جایی را برگزینید که فضایی اجتماعی دارد. به محظ رسیدن، در اتاق‌های مشترک چرخی بزنید و با دیگران سر صحبت را باز کنید. ممکن است با این کار در نهایت خود را در حال برنامه‌ریزی برای گشت‌وگذار مشترک با افراد دیگر ببینید. اگر در یک هاستل اقامت می‌کنید، حتما سری هم به کافه بزنید. سایت‌هایی مانند Couchsurfing.com به مسافرین کمک می‌کنند که با محلی‌ها ارتباط برقرار کرده یا حتی بر روی کاناپه‌ی خانه‌ی آن‌ها اقامت کنند. بیشتر بخوانید: کوچ سرفینگ؛ شبکه اجتماعی گردشگری

۳. از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مرتبط بهره ببرید

دوستیابی در سفر

برای مردان و زنانی که انفرادی سفر می‌کنند، Tinder و سایر نرم‌افزار‌های دوست‌یابی می‌توانند ابزار مفید واقع‌ شوند. با یک لمس ساده‌ی انگشت، افراد می‌توانند با محلی‌ها و سایر ماجراجویان حاضر در منطقه ارتباط برقرار کنند. اطمینان حاصل کنید که تمامی پیش‌نیاز‌های امنیتی که در خانه در زمان ملاقات با افراد جدید رعایت می‌کردید را اینجا هم در نظر داشته باشید. از جمله ملاقات در مکان‌های عمومی و مطلع کردن نزدیکانتان از جزئیات ملاقات. فیس‌بوک نیز گروه‌هایی مثل Solo Women Travelers یا Girls vs. Globe دارد که در آن هزاران عضو فعالند و هیچ جای دنیا نیست که از آن‌ها دور باشید. مسافرین همچنین می‌توانند به دنبال گروه‌های فیس‌بوکی مرتبط با هر منطقه بگردند. برای مثال Backpacking Thailand یا expats in panama . در این گروه‌ها با موقعیت‌ها و برنامه‌های خاص و یکتا آشنا می‌شوید.

۴. برای یک رویداد ثبت‌نام کنید

دوست یابی در سفر

با ثبت‌نام در رویداد‌ها و کنفرانس‌ها، مسافرین نه‌ تنها شانس ملاقات با دیگر شرکت‌‌کنندگان را دارند بلکه برای شروع و ادامه‌ی بحث موضوع مناسب به دست می‌آورند. به هنر علاقه دارید؟ بلاگ‌نویسی؟ یوگا؟ با یک جست‌وجوی ساده ممکن است گرد‌هم‌آیی، سمینار یا رویدادی را که در مقصد رویاییتان برپا خواهد شد، بیابید. حتی اگر این رویداد پولی باشد، ارتباطاتی که در این موقعیت ایجاد می‌شود ممکن است ارزشش را داشته باشد.

۵. به یک دوره‌ی آموزشی بروید

دوستیابی در سفر

تا به حال دلتان خواسته یک زبان خارجی، غواصی، موج‌سواری با کایت یا کوه‌نوردی یاد بگیرید؟ به مانند ثبت‌نام در رویدادها، شرکت در کلاس‌های آموزشی نیز چه تک جلسه‌ای و چه بلند مدت، علاوه بر آموختن یک مهارت جدید، به شما فرصت ملاقات افراد دیگر با علایق مشترک را می‌دهند.

در خیلی از مواقع مسافران حتی مکان مشخصی برای اقامت نیز می‌گیرند. برای مثال در آتیلا در هندوراس، دوره‌های مدرک‌دار آب‌های آزاد می‌توانند شامل اقامت در کلبه نیز شوند. در دریاچه‌ی آتلیتان گواتمالا نیز دانش‌آموزان می‌توانند در خانه‌های محلی بمانند تا با زبان اسپانیایی آشنا شوند.

۶. کار کنید یا برای فعالیتی داوطلب شوید

دوستیابی در سفر

در سایت‌هایی مانند Workaway که شامل هزاران موقعیت کاری در کشور‌های خارجی است ثبت‌نام کنید. موقعیت کار داوطلبانه یا با دستمزد از فعالیت در مزرعه پرورش لاما در استرالیا گرفته تا کمک‌ کردن به مسئولان یک هاستل در بالی. به طور کلی در این سایت‌ها، غذا و مکان رایگان است و در ازای آن شما چند ساعت در روز به میزبانتان کمک می‌کنید. از زمان آزادتان نیز می‌توانید برای اجتماعی شدن و بازدید از محل استفاده نمایید. بهترین بخش؟ شما در کنار مسافرینی از سرتاسر جهان کار و زندگی می‌کنید. اگر به دنبال موقعیت‌های کوتاه‌مدت‌ می‌گردید، موسساتی مثل Casa Guatemala، سازمانی برای تامین آموزش و سلامت به کودکان گواتمالایی، مفید خواهند بود. در اینجا مسافرین با فعالیت‌های داوطلبانه‌ی یک یا دو روزه می‌توانند شادی را برای ساکنین فراهم آورند. امکان ندارد احساس تنهایی کنید وقتی که دارید در کنار چند نفر دیگر برای ساختن یک روز شاد برای کودکان تلاش می‌کنند.

این هم از راه‌های تنها نماندن در سفر‌های انفرادی خارجی. آیا شما همراهان کجارویی تجربه یا ایده‌ای برای اشتراک با دوستانتان دارید؟ مثل همیشه با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Oyster

دیدگاه