پارک روت فای بانکوک، مسیری سرسبز برای دوچرخه سواری

مینا رهبری
مینا رهبری یکشنبه، ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
پارک روت فای بانکوک، مسیری سرسبز برای دوچرخه سواری

پارک روت فای یکی دیگر از پارک‌های بزرگ بانکوک است که گردشگران را به سمت خود می‌کشد. در پارک در خود شهر واقع شده است و در روزهای آرام هفته، مکانی خلوت برای گذراندن لحظاتی آرام و لذت‌بخش است. برای آشنایی بیشتر یا این پارک، با کجارو همراه شوید.

پارک روت فای بانکوک (Rot Fai Park) فضای سبز بسیار گسترده‌ای است که قبلا زمین گلف بود. اما در حال حاضر این پارک به مکانی پرطرفدار برای دوچرخه‌سواری و برپایی پیک‌نیک تبدیل شده است. پارک روت فایدر شمال بانکوک و در نزدیکی مرکز خرید «Chatuchak» قرارگرفته است و شما می‌توانید در آخر هفته‌ها انبوهی از دوچرخه‌سواران را ببینید که در این پارک به فعالیت مشغول هستند و مجذوب طبیعت سرسبز اطراف آن شده‌اند. انواع پرنده‌ها، مارمولک، لاک‌پشت و صدها نوع درخت بزرگ قدیمیپس‌زمینه‌ای زیبا به پارک بخشیده است و می‌توانید هنگام فراغت، دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی از دیدن آن لذت ببرید. مسیر دوچرخه‌سواری پارک روت فای به طول ۲ کیلومتر است و بسیار صاف و هموار بوده و برای دوچرخه‌سواری کاملا مناسب است.

پارک روت فای بانکوک

در کنار در ورودی پارک و پارکینگ خودروها، می‌توانید یک دوچرخه کرایه کنید که هزینه‌ی آن بسته به نوع دوچرخه‌ای که کرایه می‌کنید، بین ۴۰ بات تا ۶۰ بات (۳۶۰۰ الی ۵۴۰۰ تومان) متغیر است. شما حتی می‌توانید با ۴۰ بات (به ازای هر نیم ساعت ۳۶۰۰ تومان) قایق پدالی کرایه کنید. یکی از محبوب‌ترین توقف‌گاه‌ها در این پارک (چه دوچرخه‌سواری کنید و چه نکنید) باغ پروانه‌های بانکوک است که گلخانه دارد و پر از گل‌ها و پروانه‌های رنگ به رنگ است. از دیگر فعالیت‌هایی که می‌توان در این باغ داشت، می‌توان به تنیس، شنا، بسکتبال، پتانک، سپک تاکرا و قایق‌رانی اشاره کرد.

پارک روت فای بانکوک

پارک روت فای به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های بانکوک شناخته می‌شود و شاید مکان مناسبی برای گذراندن اوقاتی باشد که دلتان جنگل می‌خواهد. رفتن به این پارک احساسی را در شما زنده می‌کند که گویی صدها مایل از شلوغی شهر دور شده‌اید و این حس در روزهای خلوت هفته قوی‌تر است. «روت فای» نام مستعار این پارک است و نام رسمی آن با نام «Suan Wachira Benjathat» شناخته می‌شود. به زبان تایلند روت فای به معنی قطار است و هنوز هم چند موتور و واگن رهاشده در ورودیه این پارک وجود دارد. 

پارک روت فای بانکوک

رفتن به پارک روت فای نسبتا آسان است و اگر از پارک «Chatuchak» و مرکز خرید بسیار مشهور «JJ» به سمت شمال بروید، به این پارک می‌رسید. پارک روت فای همه‌روزه از ساعت ۵ صبح تا ۹ شب پذیرای علاقه‌مندان است.

پارک روت فای بانکوک

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه