نظرسنجی: در سفر به کشورهای خارجی که زبانشان را نمی‌ دانید، چطور با دیگران ارتباط برقرار می کنید؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نظرسنجی: در سفر به کشورهای خارجی که زبانشان را نمی‌ دانید، چطور با دیگران ارتباط برقرار می کنید؟

در سفر به کشورهای خارجی که زبان رسمی آنها را نمی‌دانیم، ارتباط برقرار کردن با دیگران، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. شما در چنین شرایطی چه کار می‌کنید؟ با نظرسنجی این هفته‌ی کجارو، همراه باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی قبل از شما در مورد فعالیت‌های تفریحی مورد علاقه‌تان در سفر پرسیدیم. نتایج این نظرسنجی را در نمودار زیر مشاهده می‌کنید:

نظرسنجی

در این نظرسنجی، بازدید از جاذبه‌های طبیعی با ۳۲/۶۷ درصد آرا در مقام اول قرار دارد. بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی با ۲۸/۴۲ درصد، جاذبه‌های شهری و خرید با ۲۴/۷۷ درصد، بازدید از اماکن مذهبی با ۷/۷۵ درصد و انجام فعالیت‌های ورزشی با ۶/۳۹ درصد آرا در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو درباره‌ی نحوه‌ی برقراری ارتباط در سفرهای خارجی است.

نظرسنجی

برقراری ارتباط با دیگران، یکی از ضروری‌ترین نیازهای ما در زندگی است. در سفرهای خارجی نیز اگر ارتباط برقرار کردن با اهالی آن کشور را بلد نباشیم، با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شویم.

رزرو اتاق در هتل، خرید در فروشگاه‌ها، چانه زدن با مغازه‌دارها، پیدا کردن آدرس و... همه نیازمند دانستن زبانی مشترک برای برقراری ارتباط هستند.

بسیاری از افراد در چنین شرایطی، سعی می‌کنند قبل از سفر تا حدودی با زبان رسمی آن کشور آشنا شوند یا حداقل جملات و کلمات ضروری را یاد بگیرند. برخی دیگر از افراد نیز به نرم‌افزارهای مختلف و کتاب‌های راهنما تکیه می‌کنند.

نظرسنجی

البته این نکته که چقدر باید برای یادگیری یک زبان جدید هنگام رفتن به یک سفر خارجی وقت بگذارید، کاملا به هدف سفر شما بستگی دارد. اگر با اهداف کاری و تجاری سفر می‌کنید، قطعا باید بیشتر از یک مسافر معمولی برای یادگیری وقت بگذارید. حتی باید لغات و اصطلاحات تخصصی شغل خود را به خوبی بلد باشید. اگر با هدف تحصیل سفر می‌کنید، کار شما سخت‌تر است. علاوه بر زندگی روزمره، باید فکری به حال برقراری ارتباط در محیط‌های آکادمیک بکنید.

پیش از این نیز در کجارو، مقالات زیادی در مورد آموزش زبان منتشر شده‌ است. چند نمونه از این مقالات را در ادامه خواهید دید:

اما در نظرسنجی این هفته، منظور از سفر به کشورهای خارجی، سفرهای چندروزه‌ی تفریحی است.

نظرسنجی

شما برای برقراری ارتباط با دیگران در سفر به کشورهایی که زبانشان را نمی‌دانید، چه کار می‌کنید؟

منتظر مشارکت شما همراهان همیشگی کجارو، هستیم.

تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه برای شرکت در این نظرسنجی فرصت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه