سفارت اسلوونی پس از ۴ سال در تهران بازگشایی می‌شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
سفارت اسلوونی پس از ۴ سال در تهران بازگشایی می‌شود

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور اسلوونی به ایران، سفارت این کشور در تهران روز چهارشنبه بعد از حدود چهارسال بازگشایی می‌شود.

در جریان سفر رئیس جمهور اسلوونی به ایران، قرار است ظهر روز چهارشنبه، سفارت اسلوونی در تهران بازگشایی شود. در این مراسم تعدادی از مقامات ارشد وزارت خارجه کشورمان و همچنین مقامات اسلوونی حضور خواهند داشت.

در تیرماه ۱۳۹۵ در ملاقات سفیر کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلوونی، ضمن مرور مناسبات فی‌مابین اعلام شد که کاردار موقت اسلوونی جهت بازگشایی سفارت این کشور عازم تهران خواهد شد. کاردار موقت این کشور در تهران بیش از دوماه است که در تهران مشغول به فعالیت شده است.

در جریان دیدار معاون وزیر امور خارجه اسلوونی با محمدجواد ظریف، در ۱۲ آبان ماه سال جاری، دو طرف در مورد ارتقای سطح همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف و نحوه اجرای برجام و عمل طرف غربی به ویژه آمریکا به تعهدات برجامی رایزنی کردند.

توافق اسلوونی و ایران

خانم کورت، ضمن ارائه گزارشی از تحولات روابط دوجانبه، به سفر رئیس جمهور اسلوونی به ایران و امضای چندین سند همکاری در طول این سفر اشاره کرد و افزود:

هم‌زمان با این سفر، سفارت جمهوری اسلوونی در تهران افتتاح خواهد شد.

در ادامه این دیدار، محمدجواد ظریف، ضمن استقبال از گسترش روابط همه‌جانبه دو کشور، بر تداوم تبادلات و رایزنی‌ها میان مقامات دو کشور تأکید کرد.

سفارت جمهوری اسلوونی در تهران بیست و سوم اسفندماه ۱۳۹۱ به خاطر سیاست‌های ریاضت اقتصادی این کشور بسته شده بود.

پارلمان اسلوونی در یک ماه قبل‌تر از آن مجوز اداره امور مربوط به صدور ویزا و دیگر امور دیپلماتیک را به سفارت اتریش در تهران واگذار کرد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه